Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: HugoVT op 04 februari 2013, 17:20:37
-
Mensen ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Afgelopen zaterdag liep mijn nas ineens heel langzaam.
Ik merkte dit toen ik bestanden aan het verplaatsen was via mijn laptop.
Ik dacht toen dat ik ik beter via Filestation doen en daar ben ik toen mee aan de slag gegaan.
Dat liep in eerste instantie prima maar ook wel traag.
Ik heb toen mijn NAS DS110j opnieuw gestart via opnieuw starten van de DSM, ik hoop dat ik het goed zeg maar ik bedoel via de webinmterface. Maar nog steeds geen verbetering.
Ik heb hem toen handmatig uit willen zetten door op de knop aan de voorzijde te drukken. Het blauwe lichtje ging toen knipperen en dat bleef zo. Ik ben naar bed gegaan en dacht ik zie het morgen wel. Nou 's morgens stont hij nog steeds te knipperen.
Ik heb toen de stroom erafgehaald en hem later opniew gestart. Weer bleef het blauwe licht knipperen. Ik kon het ip adres wel pingen en hij mailde me ook:"DiskStation suffered from power failure and was shut down abnormally".
De Webinterface werkte nog steeds niet en ook het disk station kon ik niet bereiken. Pingen DISKSTATION ging wel en reageerd ook.
Ik heb daarna ook nog de Synology Assistant geinstalleerd om te kijken of deze hem zag.
Soms zag hij hem maar vaak niet.
Wat is hier aan de hand.
Hopelijk weet iemand raad.
Alvast bedankt.
-
Je zal eens kunnen kijken of je er nog bij kan komen via SSH als je dat nog aan hebt staan. Met je admin account en paswoord van dat account kan je inloggen. Met Reboot kan je dan opnieuw opstarten. Wie weet dat hij dan wel weer netjes opkomt.
Heb je nog maar 1 keer geprobeerd om opnieuw te starten?
-
Je zal eens kunnen kijken of je er nog bij kan komen via SSH als je dat nog aan hebt staan. Met je admin account en paswoord van dat account kan je inloggen. Met Reboot kan je dan opnieuw opstarten. Wie weet dat hij dan wel weer netjes opkomt.
Heb je nog maar 1 keer geprobeerd om opnieuw te starten?
Nee ik heb het meerdere keren geprobeerd te starten maar het resultaat was gelijk.
Ik zal nog eens proberen in te loggen en het via ssh probeen.
Bedankt voor je reactie.
-
Beste Hugo,
Hier een linkje naar de handleiding van jouw NAS.
Vanaf pagina 238 vindt je de LED indication table. Kijk daar eens naar.
http://ukdl.synology.com/ftp/ds/usergui ... er_nld.pdf (http://ukdl.synology.com/ftp/ds/userguide/x11-Series/Syno_UsersGuide_NAServer_nld.pdf)
-
Dus als ik het even kort samenvat,
de DS is wel pingbaar maar meer niet?
Maar is de ping stabiel?
en wat is de pingtijd?
(http://download.collem.nl/ping-resp.PNG)
Zoiets zou het dus moeten zijn!
Ik denk bijvoorbeeld aan een defecte switch (poort), een ping is maar een heel
klein pakketje, wanneer de switch niet helemaal lekker is zal een ping nog wel lukken
alleen zal die niet heel erg stabiel zijn. Een TCP pakket zal dan waarschijnlijk niet
meer overkomen!
-
Dus als ik het even kort samenvat,
de DS is wel pingbaar maar meer niet?
Maar is de ping stabiel?
en wat is de pingtijd?
(http://download.collem.nl/ping-resp.PNG)
Zoiets zou het dus moeten zijn!
Ik denk bijvoorbeeld aan een defecte switch (poort), een ping is maar een heel
klein pakketje, wanneer de switch niet helemaal lekker is zal een ping nog wel lukken
alleen zal die niet heel erg stabiel zijn. Een TCP pakket zal dan waarschijnlijk niet
meer overkomen!
In dat geval kan je het volgende doen:
ping -l 1000 IPADRES/HOSTNAAM
Je kan zelf bepalen hoe groot het pakketje is wat je stuurt. Ik heb alleen geen enkel idee hoe groot een TCP pakket is.
-
Dus als ik het even kort samenvat,
de DS is wel pingbaar maar meer niet?
Maar is de ping stabiel?
en wat is de pingtijd?
(http://download.collem.nl/ping-resp.PNG)
Zoiets zou het dus moeten zijn!
Ik denk bijvoorbeeld aan een defecte switch (poort), een ping is maar een heel
klein pakketje, wanneer de switch niet helemaal lekker is zal een ping nog wel lukken
alleen zal die niet heel erg stabiel zijn. Een TCP pakket zal dan waarschijnlijk niet
meer overkomen!
Het pingen geef tekens deze reactie. ongeveer 3ms
Power lichtje Blauw knipper nog steeds: Dit betekend opstarten of afsluiten.
Status uit:betekend hdd slaapstand.
LAN knippert: betekend actief
-
Beste Hugo,
Na wat zoek werk heb ik dit forum gevonden. Deze stappen zouden je in de goede richting kunnen helpen:
http://59.124.41.244/enu//viewtopic.php ... aa#msg189945 (http://59.124.41.244/enu//viewtopic.php?f=7&t=49189&p=189945&hilit=blue+blinking+light&sid=bffd03596c0e7d43baae1e42ee2393aa#msg189945)
Kijk ook even naar de response van Vince (onder het antwoord)
I would like you to perform the following test:
Conducting the Power LED Test
1) Statically discharge yourself
2) Remove all peripherals connected to the Synology device (USB, eSATA, Ethernet)
3) Remove the power cord to the Synology device
4) Remove the Cover to the Synology device
5) Remove the HDD from the Synology system
6) Connect the power cord to the Synology System
7) Power up the Synology system and wait two minutes.
8 ) What is the status of the power LED? Blinking or Solid?
If at step 8 the power LED is flashing, I would like you to try the following:
1) Power off the DS1512+.
2) Reinsert your disks in their original order.
3) After two minutes of the power LED flashing, hold the power button for ten seconds until the system powers off.
4) Attempt to start the system normally (press the power button after it has shut off)
5) Please let me know what your results are.
If at step 8 the power LED goes solid, you are more likely experiencing an issue with one of your hard disks. I would like to know how your volume(s) are configured, what type of RAID they are.
:idea: Werkt dit niet voor je adviseer ik je een ticket bij Synology support in te schieten.
-
Ik heb vanmiddag het apparaat aangezet en ik kon hem pingen.
Na verloop van tijd zag ik DISKSTATION in mijn verkenner staan.
Het Blauwe licht knipperde nog steeds.
Ik kon hem toen via de verkenner en mijn media speler bereiken.
Maar heel erg langzaam.
Ik kon ook de DSM opstarten.
Het duurde zeker 5min voordat het inlog scherm kwam.
Toen moest ik weg en bij thuiskomst knipperde blauw niet meer het hdd licht brand alles lijkt opeens goed maar ios heel erg traag.
Kan het zo zijn dat er een taak actief is en zoja kan ik deze afsluiten?
-
Ik heb vanmiddag het apparaat aangezet en ik kon hem pingen.
Na verloop van tijd zag ik DISKSTATION in mijn verkenner staan.
Het Blauwe licht knipperde nog steeds.
Ik kon hem toen via de verkenner en mijn media speler bereiken.
Maar heel erg langzaam.
Ik kon ook de DSM opstarten.
Het duurde zeker 5min voordat het inlog scherm kwam.
Toen moest ik weg en bij thuiskomst knipperde blauw niet meer het hdd licht brand alles lijkt opeens goed maar ios heel erg traag.
Kan het zo zijn dat er een taak actief is en zoja kan ik deze afsluiten?
Maak een ticket aan bij synology dit is niet normaal hoe jouw NAS Reageert er klopt iets niet want alles hoort pas bereikbaar te zijn als de Blauwe Led niet meer knippert ergens zit er iets fout in jouw nas tenzei je zelf hebt aan lopen rommelen natuurlijk