Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: svn-sys op 21 mei 2014, 08:59:32
-
Goedemorgen,
sinds enkele weken heb ik geen toegang meer tot DSM, weet wat het probleem is en probeer het op te lossen. Via Telnet kan ik inloggen, maar de "vi" functie werkt niet. Weet iemand of deze alleen via SSH werkt ? Kan ik via Telnet de SSH poort openen ? Is er een andere functie die ik kan gebruiken voor het editeren van een bestand ? Of eventueel een pakket downloaden en installeren via Telnet ?
Graag jullie advies...
-
WinSCP
-
Als je nu de Telnet van Windows gebruikt, zou je Putty eens kunnen proberen.
Die is wat uitgebreider en kan ook SSH ; http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/
EDIT: heb op int. forum ook al geantwoord, die suggestie dat path kapot is zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn.
probeer in Telnet eens
/bin/vi
-
WinSCP is genoemd:
WinSCP:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download: http://winscp.net/eng/download.php
3 - Installeer WinSCP
4 - Start WinSCP klik op nieuw
5 - Bestandsprotocol: SCP
6 - Adres doelcomputer: <NAS-IP>
7 - Poortnummer: 22
8 - Gebruikersnaam: root
9 - Opslaan
10 - Inloggen (Password van je admin)
Daarna browsen naar de file die je wilt editen, rechtermuis knop op die file, rest is vanzelfsprekend ;)
-
WinSCP is genoemd:
WinSCP:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download: http://winscp.net/eng/download.php
3 - Installeer WinSCP
4 - Start WinSCP klik op nieuw
5 - Bestandsprotocol: SCP
6 - Adres doelcomputer: <NAS-IP>
7 - Poortnummer: 22
8 - Gebruikersnaam: root
9 - Opslaan
10 - Inloggen (Password van je admin)
Daarna browsen naar de file die je wilt editen, rechtermuis knop op die file, rest is vanzelfsprekend ;)
Bedankt voor de reactie, maar poort 22 staat niet open en kan deze ook niet openen zonder DSM, of bestaat hier een andere manier voor via Telnet ofzo ? Ik gebruik Putty om in te loggen.
-
Poort 22 zal wel geregeld worden via de firewall (iptables), maar daar weet ik ook niet veel van.
Bovendien heb je om dat aan te passen ook 'vi' nodig en dat heb je nou juist niet meer.
Bizar dat bij jou geen 'vi' in de /bin folder staat. Blijkbaar is Busybox corrupt geraakt ... ?
heb je er al naar gezocht, misschien staat het ergens anders ;
find / -name vi
EDIT: probeer 's om vi te starten via Busybox : busybox vi
-
Poort 22 zal wel geregeld worden via de firewall (iptables), maar daar weet ik ook niet veel van.
Bovendien heb je om dat aan te passen ook 'vi' nodig en dat heb je nou juist niet meer.
Bizar dat bij jou geen 'vi' in de /bin folder staat. Blijkbaar is Busybox corrupt geraakt ... ?
heb je er al naar gezocht, misschien staat het ergens anders ;
find / -name vi
-sh: find: not found
EDIT: probeer 's om vi te starten via Busybox : busybox vi
Applet not found
-
Waarom moet poort 22 open, je zit toch in je eigen lokale netwerk?
-
-sh: find: not found
Applet not found
Zo te zien is er meer kapot dan alleen je DSM ... :(
-
Waarom moet poort 22 open
Omdat je als root moet inloggen (SSH).
-
Tsja, maar zelfs al lukt het om met SSH in te loggen, er lijken allerlei commando's te ontbreken.
Aangezien DSM blijkbaar ook al niet werkt, klinkt het naar een reset en re-install ...
-
Dubbele reset dus:
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493#t3
Ga naar punt 3. Reset to reinstall the operating system