Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: freakgib op 09 februari 2011, 12:06:38
-
Beste Forum lezers
ik heb het volgende probleem
4 x 1500GB Samsung disken
afgelopen zaterdag begon mijn CS407e ineens te piepen en gaf aan Disk1 is gecrashed
ik kon niet eens meer Info opvragen van die disk zoals Serial number.
dus ik de kast open gemaakt en disk1 Bovenste disk volgens de stikker losgemaakt om te kijken wat het serial nummer is voor eventuele garantie ondertussen had ik de NAS weer aangezet.
en hij piepte nog steeds .
ik kijk en wat blijkt Volume 1 is gecrashed hij ziet nog maar 2 disken.
bleek dat ik dus disk3 had verwijderd inplaatst van disk1.
bovenste harddisks zat dus op SATA3
ik de NAS netjes afgesloten en de disk weer terug geplaatst.
nu ziet hij weer alle 4 de disken? heb ze alle 4 uigebebreid getest met de SMART optie en niks aan de hand
maar het volume is nog steeds gecrashed disk1 en disk3 zijn nu NOT Initilized.
ik heb verder nog niks gedaan.
is er nog een mogelijkheid om dit weer te herstellen.
ik heb ook al deze melding naar Support gemeld via de Site maar vanaf Zaterdag tot nu nog geen reactie.
-
Synology kan dat herstellen. Even hun antwoord afwachten dus.
-
Is het trouwens mogelijk om bv.. de SATA bekabeling in een goede volgorde aan te sluiten als je al een volume heb draaien.
zodat ik in de toekomst niet meer die vergissing maak.
-
Of je verplaatst niet alleen de kabel maar gewoon kabel + schijf naar de goede positie natuurlijk ;)
-
Idd dat is de beste oplossing :lol: .
heb trouwens nog steeds geen reactie van support gehad eerste melding die ik had geplaatst was van zaterdag de tweede was dinsdag :?: .
-
ben nu al een week aan het wachten op support.
heb gisteren weer opnieuw een request geplaatst.
ik krijg wel elke keer een replay dat het ontvangen is maar daar blijft het bij.
iemand eenig idee hoe ik support te pakken kan krijgen.
-
ben nu al een week aan het wachten op support.
heb gisteren weer opnieuw een request geplaatst.
ik krijg wel elke keer een replay dat het ontvangen is maar daar blijft het bij.
iemand eenig idee hoe ik support te pakken kan krijgen.
Het was de afgelopen week Chinees Nieuwjaar.
Zo'n beetje iedereen in Taiwan (waar Synology zit) en China heeft dan een week vakantie. Zoiets als rond Kerst bij ons.
Een beetje geduld dus ...
Plerry