Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Martin M. op 27 december 2007, 14:30:28
-
Hallo,
Sinds ong. een week maak ik gebruik van een DS107e. In die tijd heb ik al 8 keer onderstaande foutmelding ontvangen (via het mailsysteem van de DS):
Subject: Internal disk on DS107e has an I/O error
> Dear user,
>
> The internal disk on DS107e had an I/O error; it may have been caused by bad sectors. If this error continues please back up your data, and run a diagnostic on your hard drive by the recommended procedures stated by the manufacturer.
>
> Sincerely,
> Synology Disk Station
Verder ook nog 2 keer de volgende boodschap:
Subject: Internal disk on DS107e is defective
> Dear user,
>
> The internal disk on DS107e is defective; please replace the defective disk.
>
> Sincerely,
> Synology Disk Station
Direct na het constateren van de fout gaat ook het statuslampje op de DS oranje knipperen.
De fouten treden op bij zowel lezen als schrijven.
Wat is de oplossing van dit probleem?
Martin Manders.
-
In dat geval moet de schijf vervangen worden lijkt me..
-
...Wat me overigens opviel, was dat alle fouten optraden tijdens kopiëren in 'Filestation' en tijdens 'Local Backup'. Ik heb (nog) geen foutmeldingen gehad bij 'normaal' gebruik binnen Windows.
Wat is de procedure bij vervanging van de HD?
MM
-
Contact opnemen met de leverancier... Als wij dat zijn even een mailtje sturen via het contact formulier..