Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Raptor4all op 25 april 2017, 12:04:24

Titel: Disk scan melding
Bericht door: Raptor4all op 25 april 2017, 12:04:24
Hallo

Deze melding krijg is af en toe te zien op mijn Nas ds216j.
Geen idee wat het probleem is.
Weet iemand wat ik hier mee moet doen.
Titel: Re: Disk scan melding
Bericht door: Briolet op 25 april 2017, 13:01:36
Lijkt mij het gevolg van een stroomonderbreking. Je kunt wel ergens in de advanced settings instellen om geen cache te gebruiken. Als dit regelmatig zonder duidelijke oorzaak gebeurd zou ik die cache in elk geval uitzetten.

Probleem achterhalen en oplossen is natuurlijk beter. Slecht contact ergens?
Titel: Re: Disk scan melding
Bericht door: error33 op 18 juni 2018, 11:03:02
Hm vandaag ontdek ik dat ik deze melding ook in de log heb staan van 2 dagen geleden. Maar stroomstoring lijkt in mijn geval niet het probleem gezien de NAS achter een APC ups zit.

Kijk ik verder is de fout ontstaan op het moment dat Hyper Backup klaar is met het maken van backup naar andere nas :?: :?:

Is de eerste maal dat ik deze melding krijg na jaren een Synology nas in gebruik te hebben  :(