Auteur Topic: Diskprobleem  (gelezen 1271 keer)

Offline henzan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Diskprobleem
« Gepost op: 02 augustus 2013, 11:40:32 »
Ik ben beginner met de ds213j. Ik heb 2 identieke nieuwe 3TB schijven geplaatst. Na de eerste installatie zag ik in opslagbeheer 2 disks staan. Bij het aanmaken van het eerste volume kon ik ook kiezen uit 2 schijven. Bij het uploaden van een map bleef de nas hangen op 8%. Daarna kwam de melding dat er een degrade (?) was ontstaan en ik de schijf moet repareren. Maar die functioneert prima.
Na een herstart zie ik nu nog maar 1 schijf. Verder valt me op dat het type volume SHR is zonder gegevensbescherming. Klopt dit?
  • Mijn Synology: DS213J
  • HDD's: 2 x Barracuda 3TB

peter.de.groote

  • Gast
Re: Diskprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 02 augustus 2013, 12:21:31 »
Volgens wat ik hier zie is er effectief een probleem met je 1e schijf
ik raad je aan deze te proberen formateren in de synology.

Lukt dat niet deze even aan een computer (win/mac) hangen en daar een checkdisk uitvoeren.
als het nieuwe schijven zijn en de eerste blijft een probleem hebben best terug doen naar de winkel met je bonnetje.

Mvg
Peter De Groote
peterdegroote.com

Offline henzan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Diskprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 02 augustus 2013, 17:06:30 »
Schijf omgewisseld bij leverancier, en we hebben weer 2 werkende schijven.
Bedankt!
  • Mijn Synology: DS213J
  • HDD's: 2 x Barracuda 3TB