Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Tieske.cl op 26 december 2007, 11:14:13
-
Hoe nu verder.
Ik weet niet hoet het gekomen is, maar op enig moment gaf mijn DS 106e een "niet meer thuis". Ik heb m aansluitend uit gezet en weer aan. Dat heb ik (wellicht onverstandig, maar niet gevaarlijk volgens synology) met de stekker gedaan!
En nu, opstarten, gele led knipperen en "file system corrupt". Ik heb m sinds maart en ik denk niet dat een Harddisk fail er de oorzaak van is. Overigens werkt de web pagina gewoon normaal, maar de inhoud van de schijf kan ik niet meer benaderen.
Ik kan niet duiden of ik danwel de hardware het probleem is, en eigenlijk interesseert me dat ook niet.. Ik wil weten hoe ik dat wat erop stond kan "redden".
Ik heb het apparaat uiteraard NIET geformateerd.. Hoewel dat wel de "enige" optie is die het apparaat bied.
Ik ben niet van plan om deze optie te benutten vooraleer ik alles heb gechecked om er "iets" van te maken.
Ik ben al blij als ik "iets" kan redden, 80% van wat erop stond heb ik, maar er zijn altijd foto's die ik nÃet meer heb,...
Als iemand iets kan roepen over welke acties ik kan ondernemen..
-
Probeer eens de harddisk uit de Synology te halen en rechtstreeks aan de PC te hangen. Je kunt dan in eerste instantie niet bij de data omdat het filesysteem niet door windows herkend wordt. Dit kun je omzeilen door een ext3 reader te downloaden of vanaf een linux live cd te booten.
Groet
-
Ik heb precies hetzelfde probleem met een DS 106J, plotseling het systeem niet meer te benaderen en een knipperend oranje led. Ik heb de disk uit het systeem gehaald en in een "normale" USB externe casing aan mijn Ubuntu 7.10 systeem gehangen. Deze geeft in de partitie manager aan dat het file systeem geen label meer heeft. Hij kan er in ieder geval geen ext3 meer van maken. Heeft iemand een idee hoe ik het file systeem op de disk weer ext3 kan labelen?
Verder ben ik erg nieuwsgierig naar de mogelijke oorzaak. Ik heb het systeem nu een jaar en het leek zeer stabiel...
-
Wellicht een klusje voor ptedit32?
-
Bedankt voor de tip, ik ga kijken of dit een oplossing biedt. Ik heb wel gezien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik zal het daarom ook nog een bij Synology aanmelden. Een van de gebruikers zij dat hij op de gecrashte schijven de DS in hybernation had staan. Dit was/is ook bij mij het geval, wellicht dat anderen hier evaring mee hebben?