Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: sevenupke op 20 september 2008, 12:26:39
-
Hallo,
Sinds gisteravond flikkert oranje status lampje op mijn ds 207+
Harde reset geprobeerd (2 x reset knopje ingedrukt ) geen reactie.
Schijf eruit gehaald (heb er maar ééntje inzitten), aan pc gehangen format gedaan naar linux partitie.
Maar zonder resultaat, opnieuw vruchteloos reset geprobeerd.
Zou de harde schijf de geest gegeven hebben? Of kan er nog iets anders aan de hand zijn.
Alvast bedankt voor reactie.
-
Heb een andere sata schijf bij de buren geleend om te testen, maar ook nu blijft het oranje lampje flikkeren.
Kan ik er nu van uitgaan dat er iets aan het toestel scheelt?
Of zie ik iets over het hoofd, reset helpt niet, toestel tijd afzetten en teug opstarten helpt ook niet.
Iemand nog goede raad?
Alvast bedankt voor enige hulp.
-
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem met de ds107, ik heb een wd 500gb, het statuslampje knippert oranje, en resetten helpt niet. Ik heb hem sinds deze week in het bezit en was bezig met en backup, halverwege waren alle verbindingen verdwenen met de NAS en is hij niet meer te benaderen. Wat te doen??
-
Misschien stomme vraag, maar resetten jullie wel met de reset knop achter op de DS-systeem en niet op de aan/uit knop ingedrukt?
-
Is helemaal geen domme vraag, een panne of niet werken van een apparaat kan soms iets onnozel zijn daarom dat ik het hier ook vraag.
Heb ook gegoogeld, maar dit verschijnsel blijkt zich nog maar weinig te hebben voor gedaan.
Reset doe jet toch door achteraan knopje in te drukken tot je pieptoon hoort, en binnen 10 seconden opnieuw zo staat het toch in de handleiding.
Morgen neemt de verkoper kontakt met me op, zal me benieuwen.
Toch weer bedankt voor de reaktie .
-
ik was hierover toenet een nieuw topic begonnen.
Nu zie ik dat jullie hier mee bezig zijn.
Net nieuwste firmware geinstalleerd en ik heb ook die oranje knipperlampje en daar kom ik niet vanaf.
HEEEEEEEEEEELLLLLLPPPPPPPPPP :(
-
op internet kijkend lijkt het erop dat je in principe een herstel kunt doen van een harddisc die niet zo goed meer werkt.
Maar als je er niet meer inkomt zoals ik zou ik de harde schijf (of beide schijven?) eruit moeten halen, in een andere computer zetten en proberen te formateren.
Klinkt niet echt fijn.
Maar ja, zo kan ik het net zo goed in de vuilnisbak gooien.
Misschien kan ik beide harde schijven eruit halen en een andere sata drive erin doen en maar hopen dat het dan lukt?
-
Ik heb die van mij gisteren opgestuurd.
Ze zouden hem nakijken, in het slechste geval moeten ze hem ook opsturen en zou ik hem 4 tot 6 weken kwijt zijn :cry:
Ik had de betà erop staan, en die heeft nochtans goed gewerkt, dus denk ik niet dat de oorzaak bij mij daar ligt.
Zal iets laten weten als ik nieuws heb.
-
4 tot 6 weken? Ruilen ze hem niet gewoon om? Welke winkel is het?
-
Eerlijk gezegd had ik ook wel een omruiling verwacht op een aankoop van één maand oud.
Gekocht bij http://www.memoryshop.be/ (http://www.memoryshop.be/) was wel een Nederlandse helpdesk medewerker die me dat heuglijke nieuws melde.
Misschien dat ie ook niet beter weet.
Wacht vol ongeduld op nieuws van hun.
-
Net mail gekregen, dat ze mijn toestel ontvangen hebben en met het nieuws:
Door onverwachte drukte kan de verwerking van uw pakket enkele dagen vertraging oplopen.
Dus heb ik ten vroegste volgende week meer nieuws, ik hou jullie op de hoogte wat er gaat gebeuren.
-
ik had hetzelfde met dat oranje licht.
Kijk maar bij de topic: " oranje licht ds207+ knippert " en hoe ik het uiteindelijk opgelost heb.
-
Fijn voor jou natuurlijk, maar daar heb ik momenteel spijtig genoeg nu niets aan.
Maar wat is de oorzaak, en gebeurt het misschien toch weer?
Ik hoop als ik die van mij terug hebt, hij dan jarenlang zonder problemen blijft draaien.
-
Fijn voor jou natuurlijk, maar daar heb ik momenteel spijtig genoeg nu niets aan.
Maar wat is de oorzaak, en gebeurt het misschien toch weer?
Ik hoop als ik die van mij terug hebt, hij dan jarenlang zonder problemen blijft draaien.
ik weet ook niet wat de oorzaak is. Althans niet honderd procent.
Ik denk dat men af en toe eens naar de log van het apparaat moet kijken en of er dan een "degraded volume" in voorkomt. Dat soort meldingen zag ik wel eens.
En helemaal handig is om in het apparaat het smtp (dacht ik) serveradres van je provider te zetten, samen met je emailadres.
Dat had ik ook wel eens gedaan en toen kreeg ik wel eens een email met foutmeldingen van de synology.
Dan kun je blijkbaar een "repair" uitvoeren. Tegenwoordig kun je ook een S.M.A.R.T. test regelmatig uitvoeren, waardoor een foute harde schijf wordt aangekondigd.
-
Foutmeldingen, heb ik nooit gehad.
Harde schijf defect kan ik normaal gezien wel uitsluiten, S.M.A.R.T. test had ik voor er een probleem was al eens laten lopen gewoon om te kijken wat het resultaat was.
Maar als uw werkwijze de oplossing is, vind ik het wel stom dat ik misschien zolang ga zonder zitten.
-
wat het probleem is dat de foutmelding (knipperende oranje licht) niet echt duidelijkheid schept.
Het staat niet in de FAQ bijv. van synology. Dat is vreemd want het komt blijkbaar veel voor.
-
Heb dan maar zelf een mailtje gestuurd naar http://www.memoryshop.be/ (http://www.memoryshop.be/) of ze nieuws hadden over mijn ds 207+
Krijg antwoord dat ie net opgestuurd is naar de fabrikant, en dat ze binnen een week of twee (2) nieuws daarvan verwachten, doch een juiste datum kunnen ze niet meedelen. Dus verwacht ik als ze hem daar ook nog gaan repareren dit nog veel langer gaat duren dan enkele weken :(
Ja zeg dan had ik hem hier ook om de hoek kunnen kopen in een detailhandel. :x
-
Bij deze heb ik mijn speelgoed terug, helemaal nieuw zelfs. :D
Weet wel niet wat er heeft gehaperd.
Hopelijk blijft deze het wel doen.
Kan ik eindelijk verder doen waar ik gebleven ben, nl nzb proberen te downloaden.