Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: bartmans99 op 18 november 2015, 19:03:36
-
Mijn DS214+ is net voor de tweede keer vastgelopen. Niet bereikbaar via DSM of SSH.
In /var/log/messages staat > 100x deze regel:
Nov 18 16:31:54 Smoorder kernel: [10687.296843] Linux processing - Can't refill
Nov 18 16:31:54 Smoorder kernel: [10687.301040] Linux processing - Can't refill
Nov 18 16:31:54 Smoorder kernel: [10687.305236] Linux processing - Can't refill
Nov 18 16:31:54 Smoorder kernel: [10687.309442] Linux processing - Can't refill
Nov 18 16:31:54 Smoorder kernel: [10687.313641] Linux processing - Can't refill
Nov 18 16:31:54 Smoorder kernel: [10687.317843] Linux processing - Can't refill
Nov 18 16:31:54 Smoorder kernel: [10687.322040] Linux processing - Can't refill
Nov 18 16:31:54 Smoorder kernel: [10687.326243] Linux processing - Can't refill
Nov 18 16:31:54 Smoorder kernel: [10687.330441] Linux processing - Can't refill
Nov 18 16:35:24 Smoorder ddnsd: ddnsd.c:2891 DDNS get Ext-IP failed. Count[1]
Nov 18 16:39:44 Smoorder ddnsd: ddnsd.c:2891 DDNS get Ext-IP failed. Count[2]
Nov 18 16:42:44 Smoorder ddnsd: ddnsd.c:2891 DDNS get Ext-IP failed. Count[3]
Een snelle google leverde geen bruikbare info op.
Iemand een idee? Anders waag ik er een ticket bij Synology aan, maar jullie zijn meestal sneller ;)
-
Ik heb wat zitten Googlen en vond: "Driver for Marvell NETA network card for Armada XP SoCs. (http://lxr.free-electrons.com/source/drivers/net/ethernet/marvell/mvneta.c?v=3.14)"
In deze driver (aanstuur programma) komt de foutmelding voor in regel 1501: "netdev_err(dev, "Linux processing - Can't refill\n");
Aangezien je een DS214+ hebt met een Marvell Armada XP armv7l marvell-pj4 processor, is het voor mij wel duidelijk dat er iets mis is met de Netwerk kaart (NIC) of mogelijk iets anders m.b.t. je Netwerk waardoor de driver op tilt gaat.
Ik zou eerst even een Ticket maken voor Synology met die foutmelding en gelijk een debug.dat genereren en deze meesturen (uploaden), waarschijnlijk kunnen zij meer zinnige aanwijzingen geven:
[attachimg=1]
[attachimg=2]
-
Thx Birdy! Ik heb net support ticket ingeschoten, na nog een crash gisterenavond. Heb nu de UTP in de tweede LAN-poort zitten ... if it works :-).
Ik post als ik van Synology reactie heb.
-
Als je geen problemen hebt met de 2e poort dan verwacht ik dat het een hardware probleem is met de 1e UTP poort.
Maar goed, laat Synology eerst maar even reageren.
-
Zijn dat qua hardware twee gescheiden componenten? LAN 1 en LAN 2?
Alles om hoop te hebben dat het hart van ons huishouden niet retour hoeft :o
-
Update: flauw antwoord van Synology:
"Thank you for the inquiry.
From the log, we found some 3rd party package have been installed in the DiskStation, we can't guarantee the 3rd-party will work or harm system, if you install the 3rd-party software like ipkg or packages not provided from Synology officially, we will suggest to remove them and see if same issue, thanks."
Snap het punt wel waarom maak je dan wel mogelijk om thirdparty software te installeren?
-
Ze staan het toe, maar ze gaan natuurlijk geen problemen oplossen die door die pakketten worden veroorzaakt. Er zijn genoeg NAS leveranciers die alles helemaal dichttimmeren.
Logisch dat ze eerst vragen om ze uit te zetten om uit te sluiten dat die paketten de problemen veroorzaken.
Ik ze even uitzetten en dan kijken wat er gebeurt.