Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: popie-jopie op 30 maart 2024, 09:18:42
-
goedendag , ik heb een ds409+ met 1 harddisk 320 Gb.
niet te vinden door find my synolog en ook niet met synology assistent.
ik zie hem wel in mijn netwerk met ip adres 192.168.0.xxx
als ik dat intyp in mijn browser (fireox) krijg ik probleem met laden pagina.
al met resetknop 1x laten piepen maa3x doet hij niet.
Andere manier voor fabrieks reset??
hoe krijg ik hem in mijn netwerk??
-
En DS409+ is bijna 15 jaar oud... die wil niet meer gevonden worden :)
Weet je welke versie er van DSM op staat?
Wat je nog kunt doen zijn de stappen:
Modus 2: Reset Synology NAS en installeer DSM opnieuw
Deze modus wist alle systeemconfiguraties en voert alle resetfuncties uit die in modus 1 zijn opgenomen.
- Zoek de RESET- knop op uw Synology NAS. 2
- Houd de RESET- knop ongeveer 4 seconden ingedrukt totdat u een pieptoon hoort. Laat de knop onmiddellijk los.
- Houd binnen 10 seconden de RESET- knop opnieuw 4 seconden ingedrukt totdat u nog 3 pieptonen hoort.
- Wacht ongeveer 2 minuten totdat het STATUS-lampje op uw Synology NAS oranje of groen knippert. 4 U hebt uw Synology NAS met succes opnieuw ingesteld en de systeemconfiguraties gewist.
- Typ find.synology.com in de zoekbalk van uw webbrowser en zoek uw Synology NAS. De status van uw Synology NAS zou Configuratie verloren moeten zijn.
https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_reset_my_Synology_NAS_7
-
mode 2 geprobeerd maar ik krijg geen 3 pieptonen kom niet verder als 1 pieptoon.
Ik dacht dsm versie 4. nogwat
-
Sinds wanneer is deze NAS niet meer te vinden ?
ik zie hem wel in mijn netwerk met ip adres 192.168.0.xxx
Hoe weet je dat dit het IP-adres is van die NAS ?
-
zie schermafbeelding.
daar staat mijn ds 409+.
maar op geen manier te benaderen
-
Ik dacht dsm versie 4. nogwat
Dat zal het probleem wel zijn. Maar een harde reset geeft je de gelegenheid de laatste DSM versie te installeren, maar ik denk niet dat die nog gevonden wordt voor een DS409+
Je houdt na de 1e piep er de knop lang genoeg ingedrukt? Kan best wel even duren voor de 3 piepjes komen.
-
Je houdt na de 1e piep er de knop lang genoeg ingedrukt? Kan best wel even duren voor de 3 piepjes komen.
Houd de RESET- knop ongeveer 4 seconden ingedrukt totdat u een pieptoon hoort.
Laat de knop onmiddellijk los.
Houd binnen 10 seconden de RESET- knop opnieuw 4 seconden ingedrukt totdat u nog 3 pieptonen hoort.
-
Maar een harde reset geeft je de gelegenheid de laatste DSM versie te installeren, maar ik denk niet dat die nog gevonden wordt voor een DS409+
Klop, niet bij Synology, maar hier kan je DSM 4.2-3259 wel downloaden (https://archive.synology.com/download/Os/DSM/4.2-3259) voor de DS409+ en volgens mij kon toentertijd DSM uploaden na de Reset.
-
zie alleen dsm 6.2.4 geen 4.
-
inmiddels wel dsm 4.4244.pat gevonden.
hoelang is lang vastnouden resetknop ??
1 minuut ? 5 Minuten?
krijg tot heden alleen maar 1x piep
-
inmiddels wel dsm 4.4244.pat gevonden.
Hoe zo inmiddels gevonden, ik heb je toch de link gegeven ?
hoelang is lang vastnouden resetknop ??
Niets gelezen ?
-
Wel gelezen maar daar gingen ze niet lager als dsm 6
-
https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_reset_my_Synology_NAS
En was al uitgelegd in Reactie #6
-
zoals ik al schreef diverse keren geprobeerd.
reset indrukken 1x piep loslaten en opnieuw indrukken weer 1xpiep lang vasthouden < als 1 minuut allen maar 1 piep.
ook geprobeerd met powerknop uitzetten en dan aanzetten en vasthouden 1x piep vasthouwen en niets meer.
-
Dan is de NAS stuk, denk ik.
-
heet wel altijd gewerkt als backupstation totdat ik mijn ds414 als backup ging gebruiken
tot die tijd vlekkeloos gewerkt.
geen andere manier voor fabrieks reset????
-
geen andere manier voor fabrieks reset????
Nope
-
Oplossing gevonden battery verwijderd 10 min gewacht en er weer in app opgestart.
geet 1x piep.
gezocht via synology assistand met Firewall uit.
en gevonden kon meteen dsm firmware installeren en weer werken als vanouds!!
zie afbeelding.
Wat mij betret slotje erop
-
Fijn dat het opgelost is!