Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: riczun op 24 november 2008, 19:28:16
-
We hebben sinds aantal weken een Synlogy DS107 met een seagate 1TB schijf succesvol draaien. Totdat een kwartiertje geleden opeens deze uitviel!
Geen stroom probleem, want de rest van de apparaten bleven doorwerken.
Dus even ander stopcontact proberen voor de zekerheid, maar hij reageert gewoon nergens meer op. Hij wil dus niet meer aan.
Zowel de Diskstation en de harddeschijf zijn nog geen maand oud! Hoe kan ik makkelijk contact opnemen voor bijvoorbeeld garantie.
Hebben jullie nog ideeën wat wij kunnen proberen? En hoe ik eventueel garantie kan regelen, want het spul is via een webshop besteld.
EDIT:
Ik zie net dat de op voeding ook een lampje zit, maar als ik het in het stopcontact steek gaat het niet branden, ik kan me vaag herrineren dat dit het wel deed.
Misschien alleen toch de voeding kapot?
-
Er hoort een lampje te branden, dus die is kapot. Voor garantie kun je gewoon terecht bij de webshop waar je hem hebt gekocht.
-
]Ik zie net dat de op voeding ook een lampje zit, maar als ik het in het stopcontact steek gaat het niet branden...
Misschien alleen toch de voeding kapot?
Er hoort een lampje te branden, dus die is kapot.
Dat is de meest waarschijnlijke, maar waarschijnlijk niet de enige optie.
Ik dacht bij mijn (vorige) laptop hetzelfde: voeding kapot omdat het LEDje op de voeding uit was.
Echter, ik had een tweede voeding bij mijn docking station: zelfde probleem; LEDje uit en systeem dood.
Uiteindelijk bleek mijn laptop zijn voeding kort te sluiten, die dan in zijn kortsluitbeveiliging kwam,
waarbij het LEDje op de voeding uit ging.
Hetzelfde zou misschien ook bij de DS107 kunnen gelden.
Het bedrieglijke was dat de kortsluitbeveiliging van mijn laptop voeding(en) een gelatchte conditie bleek.
Verwijder je de kortsluiting (de laptop), dan blijft het voeding LEDje uit totdat de voeding is gereset,
door de netspanning te verwijderen en te wachten tot de elco's in de voeding leeg zijn (tot ca. 15 a 30 sec).
Daarna de voeding weer op het lichtnet aangesloten (zonder de laptop als load)=> LEDje weer aan => voeding OK.
Een simpele extra controle kan dus wat meer duideliijkheid geven of het zeer waarschijnlijk de voeding is
(LEDje is uit ook zonder DS aangesloten, na "reset" voeding) of mogelijk toch de DS of de combinatie van beide
(LEDje is initieel aan zonder DS aangesloten, na "reset" voeding, en gaat uit na het aansluiten van de DS).
Zinnige info om te weten wat je moet gaan opsturen ...
Of misschien (alleen als je weet wat je doet !) heb je wel een geschikte andere voeding liggen (bijv. van een laptop) met
de juiste spanning, (minimale) stroom, stekker (en polariteit) om met je DS te testen.
Succes
Plerry
-
UIt ervaring: het is 9 van de 10 keer de voeding..