Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: sandeb op 05 januari 2014, 13:06:39

Titel: DS110J geen toegang
Bericht door: sandeb op 05 januari 2014, 13:06:39
Ben nieuw op dit forum.
Heb een DS110J gekocht .
Installatie ging perfect , DSM geïnstalleerd en wat andere packages.

Heb 2 vragen :
Ik krijg via mijn netwerk de melding "geen toegang tot DISKSTATION" als ik de DS wil benaderen via de Windows verkenner om bijvoorbeeld bestanden er naar toe te kopiëren .
Ik kan deze wel via File Station vinden ...

Andere vraag is : kan ik complete mappen naar de DS110 verplaatsen ?
Via File Station kan ik alleen bestanden verplaatsen.

Zie bijlagen
Titel: Re: DS110J geen toegang
Bericht door: Birdy op 05 januari 2014, 14:59:51
Welkom op het Forum.

Heb je Windows file service aanstaan ?
Zie bijlage.
En je workgroup niet vergeten.
Titel: Re: DS110J geen toegang
Bericht door: sandeb op 05 januari 2014, 16:02:16
Best vogeltje ,

Deze instellingen had ik , uiteraard , al goed sttan .
Heb ook geen idee wat een andere reden kan zijn , Windows Firewall o.i.d .
Het is toch niet nodig om port forwarding in de router in te stellen ?
Gr. Bert
Titel: Re: DS110J geen toegang
Bericht door: Birdy op 05 januari 2014, 16:59:03
Citaat
Heb ook geen idee wat een andere reden kan zijn , Windows Firewall o.i.d .
Test even, zet hem uit.

Citaat
Het is toch niet nodig om port forwarding in de router in te stellen ?
Nee, forwarding is alleen nodig als je vanaf Internet binnen komt.
Titel: Re: DS110J geen toegang
Bericht door: sandeb op 05 januari 2014, 18:19:49
Windows firewall uitzetten lost niets op .
Netwerkcontrole geeft volgende melding : zie afbeelding .
Mijn andere vraag was of het mogelijk is om complete mappen naar de nas te kopieëren .
Is dat mogelijk of moet ik bestand voor bestand selecteren....
Titel: Re: DS110J geen toegang
Bericht door: Robert Koopman op 05 januari 2014, 20:25:25
Rechtermuisknop op de map werkt toch gewoon?
Doe ik redelijk vaak, werkt gewoon.
Titel: Re: DS110J geen toegang
Bericht door: sandeb op 05 januari 2014, 20:30:23
Robert ,
Bedankt voor je reactie , maar als het allemaal zo simpel was .....
Dit gaat niet werken .
Titel: Re: DS110J geen toegang
Bericht door: Birdy op 05 januari 2014, 20:37:34
Betreft de foutmelding, kijk even hier:
http://support.microsoft.com/kb/2779064/nl