Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: molnarj op 16 juli 2012, 18:37:23
-
Help.
Soms moet je niet alles willen. Maar goed, Ik heb het nu eenmaal gekocht en dan moet het werken ook!
Ik heb vandaag een DS112j gekocht en daarbij een WD10EFRX (Red) 1TB. Deze is speciaal ontwikkelt voor NAS. Bij het aanzetten van de NAS geeft hij na enige tijd een beep en gaat het oranje lampje knipperen. Volgens de quickguide een probleem met het volume. Dus geprobeerd in m'n PC en daar werkt hij prima. Tevens geformatteerd en 3 partities gemaakt. 3x een primaire partitie en 1x een logische station (Dat deed hij allemaal zelf) Dus ik dacht: dat zal het probleem wel geweest zijn. Vervolgens weer in de NAS, maar nee hoor: weer dezelfde foutmelding. Nu is het zo dat de schijven splinternieuw zijn. Sinds vorige week verkrijgbaar bij Alternate. De NAS is niet zichtbaar in de Synologie assistent. De software versie geeft aan 4.0 - 2216. Dat zou het dus ook kunnen zijn: oude software, maar als ik mijn NAS niet kan vinden, hoe kan ik dan de software updaten?
Verder heb ik de NAS direct aan de pc gehangen en dat gaf dezelfde problemen.
Nu heb ik nog wel een oude HDD in m'n pc waarmee ik de NAS kan testen, maar ik weet niet of die een bezoekje in m'n NAS overleven.
Iemand een suggestie?
-
Schijf weerzin je pc zetten en alle partities eraf gooien, zet de schijf dan nog eens terug in de NAS?
Een NAS met gewoon goed overweg kunnen met een "lege" schijf.
-
Helaas dat heeft ook niet geholpen. Ik krijg hem ook niet in een lokaal netwerk als ik hem aansluit op de Laptop (Windows XP Pro) of de pc (Windows 7 Premium). Hij 'ziet' hem wel maar kan er geen verbinding mee maken en geeft als foutmelding een ongeldige IP configuratie.
Ik weet dus niet of het ligt aan de NAS of aan de schijf. Al gaat mijn vermoeden uit naar de NAS aangezien ik de schijf in mijn PC wel aan de praat krijg.
Kan ik de NAS ook zonder schijf benaderen om bv een software update uit te voeren? Als dat het probleem zou zijn? Ik heb er een oude schijf in gedaan om te testen: Seagate Barracuda 7200 40 GB. Maar daarmee geeft hij dezelfde fout: Een beep en een knipperend oranje lichtje.
Welke optie heb ik nog om te achterhalen of de NAS het probleem is? Dan wel toch de schijf?
-
Beste,
ik heb ook recent een 112J gekocht, eveneens met een NAS schijf van WD,weliswaar de 2TB : WD20EFRX.
Dat de DS na het installeren van de schijf een rood knipperlicht geeft was bij mij ook. Heb opnieuw aan en uitgeschakeld en startte dan na 2 of drie keer wel op (je hoort aan het bakje de schijf opstarten dan). Kon dan de DS wel vinden en de software installeren. Sindsdien werkt alles perfect zonder probleem. Was vreemd maar uiteindelijk wel gelukt....