Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Bram55 op 22 augustus 2024, 12:12:57

Titel: DS1815+ probleem
Bericht door: Bram55 op 22 augustus 2024, 12:12:57
Beste, deze morgen plots een oranje, knipperend LED op mijn NAS. DSM gaf een kritieke melding. Ik heb diverse afbeeldingen bijgevoegd om e.e.a. te verduidelijken. De oude DS413j uit de kast gehaald en ik ben nu eerst volume2 van de DS1815 naar die DS413j aan het kopieeren, voor de zekerheid. Slot8 is de boosdoener, daarin zit een 10TB renewed HDD in maar wordt niet meer gezien. Onlangs gekocht bij TrueBase en dus nog garantie. Slot1 van de DS1815+ is leeg, zit geen HDD in. De DS1815+ zit ook nog in de garantie, dus mocht het aan de NAS liggen wordt dat ook geregeld, neem ik aan. Ik wil zodra volume1 naar de S413j is gekopieerd, de HDD uit slot8 verplaatsen naar slot1 en daarna de DS1815 opnieuw opstarten. Wanneer de foutmelding dan weg is, ga ik ervan uit dat slot8 van de NAS defect is, anders is het de 10TB HDD. Beide volumes op de DS1815 zijn SHR, dus met gegevensbescherming. Kan iemand me adviseren?
gr Bram

Titel: Re: DS1815+ probleem
Bericht door: Babylonia op 22 augustus 2024, 13:11:40
Bij je laatste plaatje zit er ook een fout bij schijf 7.
Titel: Re: DS1815+ probleem
Bericht door: Bram55 op 22 augustus 2024, 14:23:24
Klopt, maar bij afbeelding-3 wordt schijf 7 als 'Gezond' aangemerkt.

De datum van die melding is al oud. Ik had toen 2 10TB schijven gekocht waarvan er 1 defect bleek. Die is netjes vervangen.