Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: dannystolk op 07 december 2013, 16:12:29
-
Hallo,
Wij hebben een DS212 met 2TB gespiegeld welke draait op Mac. Via de finder kom ik gewoon bij alle bestanden welke op de DS212 staan. Via het webadres wat ik vanaf het begin gebruik wordt de toegang sinds kort geweigerd. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ? Ik zou graag willen bekijken hoeveel % er gebruikt wordt en met welke info (foto's of documenten).
Het webadres wat ik gebruik is http://192.168.1.250:5000/webman/index.cgi?auth_key=………...
Ik heb even een stukje van bovenstaand adres weggehaald en vervangen door puntjes om te voorkomen dat iemand er ongewenst op komt !!!
-
En als je alleen het 1e gedeelte gebruikt, dus t/m de :5000?
Als het laatste gedeelte niet goed meer staat in je history, dan kom je er niet meer op. De standaard link hoef je alleen maar de http://192.168.1.250:5000 te gebruiken. De rest wordt vanzelf aangevuld.
Kan het zijn dat dit gebeurd is na een update van DSM? Dan wordt namelijk iedereen uitgelogd. Als je daarna nog niet was ingelogd, kom je er idd niet op.
-
Dan blijft de pagina geheel wit. Wat is DSM, sorry ben niet zo bekend in dit soort zaken.
-
DSM is volgens mij de firmware wat op je DS draait. (ben zelf ook nog niet zo lang bezig met mijn NAS, maar super tevreden ;-))
Maar je pagina blijft leeg, maar dus ook geen foutmelding. Je weet zeker dat het ip-adres nog goed is en is je pc/ds al een keer herstart?
-
Via die link die jij noemde een wit scherm, geen foutmelding. Als ik de link klik die ik noemt dan de volgende fout:
omdat de server waarop deze pagina zich bevindt niet reageert.
Verder prima tevreden alleen nu effe niet :-))
-
Wat is het resultaat als je met een andere computer d.m.v. http://192.168.1.250:5000 inlogt?
-
Het ip adres wat je noemt is een intern adres, niemand van buiten kan daar komen.
De NAS heeft niet een ander intern ip adrs gekregen?
-
Als je in de safari opties --> advanced --> 'Bonjour' aanzet, zul je de nas moeten zien, ongeacht het gebruikte IP.
-
Op een Mac is het programma "IP Scanner" (http://bit.ly/15q4JvU) ook handig om in 1 klap alle apparaten i.c.m. IP-adres te zien.
-
Inloggen via een andere computer lukt helaas ook niet.
Ik heb Bonjour aangezet maar hij zegt dat er geen bonjour-websites beschikbaar zijn.
Iemand nog een suggestie ?
-
Kun je je NAS IP adres 192.168.1.250 wel pingen ?
-
Sorry maar hoe doe ik dat ?
-
Heb zelf geen Apple maar even gezocht:
http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-kan-ik-pingen-in-mac-os-x
-
Dank je wel.
Heb het gelijk geprobeerd maar helaas, zie bericht:
ping is gestart…
PING 192.168.1.250 (192.168.1.250): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
Request timeout for icmp_seq 3
Request timeout for icmp_seq 4
Request timeout for icmp_seq 5
Request timeout for icmp_seq 6
Request timeout for icmp_seq 7
Request timeout for icmp_seq 8
--- 192.168.1.250 ping statistics ---
10 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
-
Het is dus duidelijk dat je NAS niet bereikbaar is.
Als ik alles goed gelezen heb dan zou het IP adres dus wel juist moeten zijn, maar niet bereikbaar !
Geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn of is gebeurd, maar het volgende zou je kunnen overwegen:
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493
Starten bij: 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen.
Note: Je eigen data/bestanden blijven ongedeerd.
Echter, ik blijf met de vraag zitten, waarom kun wel ?
Via de finder kom ik gewoon bij alle bestanden welke op de DS212 staan.
Of is dit inmiddels achterhaald.
-
Echter, ik blijf met de vraag zitten, waarom kun wel ?
Via de finder kom ik gewoon bij alle bestanden welke op de DS212 staan.
Of is dit inmiddels achterhaald.
Dat snapte ik ook niet. De finder kan alleen via bonjour de nas zien en dus broadcast de nas zijn IP via bonjour. Dat betekent dat het mac ondersteuning ook aan staat. Maar Safari blijkt geen bonjour broadcast te ontvangen. Waarom wel de finder en niet Safari?
-
Hoi Birdy,
Ik ga dit morgen proberen maar ik begrijp er ook niet veel van, waarom wel via finder en niet via het adres. Ik kan via de finder ook verbinden als ADMIN.
Groet,
Danny
-
Hoi Birdy,
Het heeft even geduurd maar ik heb weer toegang. na het wachtwoord te hebben gereset en de Assistant te hebben geüpdate is het gelukt. Vraag niet niet wat de oorzaak was want die kan ik je niet vertellen. Dank voor je support.
Groet,
Danny
-
Graag gedaan !
-
Hallo,
Mijn NAS kan ik niet meer bereiken via de assistant, en ook Data-replicator geeft geen verbinding meer.
Hoe kan ik dat weer voor elkaar krijgen?
PS onlangs is er wel korte stroomstoring geweest en is de NAS opnieuw gestart, daarna werkte eea niet meer goed.
groeten, Jean Claude
-
Ben je nou dubbel aan het posten :!:
Hier is n.l al een antwoord gegeven:
http://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/nas-niet-bereikbaar-via-data-replicator-en-assistant/msg96423/#msg96423