Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Dikste op 25 september 2012, 17:43:30
-
Hallo iedereen,
Ik heb sinds ongeveer een maandje een ds212+ aangeschaft.
Sinds dat ik hem in gebruik genomen heb, sluit hij op geheel onwillekeurige momenten af.
Er staan in de logbestanden geen problemen, de nas werkt prima word er verteld.
Laatst zit ik een film te kijken op mijn ac ryan die ik stream vanaf de nas en vervolgens blijft het
Beeld stilstaan. Wat blijkt, de nas is gewoon uitgegaan.
Wat zou dit kunnen zijn?
-
Kijk eens bij de Power instellingen in Configuratiescherm van je DiskStation. Heb je misschien per ongeluk een schema ingeschakeld? Gaat je DiskStation ook echt helemaal uit, of in stand-by stand? En heb je al met telnet/putty of CFE in /var/log/messages gekeken? Hier moet de melding staan dat je DiskStation uitschakelt en ool waarom.
-
Bedankt matrix voor de snelle reactie,
Ik heb even gekeken naar de power instellingen maar daar is niets byzonders te zien.
Er is geen schema ingeschakeld en de slaapstand van de hdd's zijn ook uit.
Als hij uit gaat dan is dat ook echt uit, dus niet in standby.
Alle lampjes gaan uit. Er knippert niets en alleen door op de knop te drukken start hij weer op.
Dat laatste wat je uitlegde over telnet/putty daar weet ik niets van.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Hoe gaat dat in zijn werk?
Ik zie wel in een windowtje rechts in de desktop bij recente logboeken, server started to count down en daarna,
Windows file service was stopped.
-
Bedankt matrix voor de snelle reactie,
Ik heb even gekeken naar de power instellingen maar daar is niets byzonders te zien.
Er is geen schema ingeschakeld en de slaapstand van de hdd's zijn ook uit.
Als hij uit gaat dan is dat ook echt uit, dus niet in standby.
Alle lampjes gaan uit. Er knippert niets en alleen door op de knop te drukken start hij weer op.
Dat laatste wat je uitlegde over telnet/putty daar weet ik niets van.
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Hoe gaat dat in zijn werk?
Ik zie wel in een windowtje rechts in de desktop bij recente logboeken, server started to count down en daarna,
Windows file service was stopped.
Ook ik heb dit probleem nu. Heb de DS212+ sinds juni en toen deed alles het nog. Eerst dacht ik dat het met DSM 4.1 te maken had.
Reeds heb ik contact gehad met Synology en dit was de terugkoppeling (moest wel eerst een debugfile opsturen):
'After checking your kernel log , we found that there's a hardware issue from the motherboard on your NAS.
In this case, we would suggest you to contact your reseller for further RMA service or a replacement as soon as possible.
So sorry for your inconvenience.
Please feel free to contact us again if you have further questions or suggestions.'
Ik zal binnenkort een nieuwe ophalen en hopelijk werkt alles weer...
Trouwens, ik vervang mijn oude DS212+, werkt alles dan gewoon? (Pakketten etc.)
-
Jase86,
Is jouw advies voor mij, als ik het goed begrijp, om hem
Op verzoek van synology retour te brengen?
Bedankt trouwens voor jouw mededeling!
Dit is best belangrijke info!
-
Je kunt proberen om ook een ticket aan te maken bij de technical support.
Ben wel benieuwd of hetzelfde probleem wordt aangekaart. Het lijkt er wel op dat je exact hetzelfde probleem hebt.
Ik weet niet of er nog meer suggesties zijn?
Als je het probleem 'snel' wil 'oplossen' lijkt me het wel een goed idee om de nas terug te brengen. :D
Vraag me eigenlijk ook af of ik dan alles opnieuw moet installeren...
-
Ik denk dat ik inderdaad terug ga met het
apparaat. Volgens mij hoef je niet alles
opnieuw te installeren. Gewoon de hdd's
erin en de instellingen opnieuw doen moet
genoeg zijn toch?
-
Ik denk dat ik inderdaad terug ga met het apparaat. Volgens mij hoef je niet alles
opnieuw te installeren. Gewoon de hdd's erin en de instellingen opnieuw doen moet genoeg zijn toch?
Als je eenzelfde systeem hebt, met dezelfde FW (DSM versie) en de hdd's op dezelfde plek terugzet wel.
-
Thanks Matr1x, good to know. :D
-
Bij mij sluit de 212+ ook onaangekondigd af. Soms elke dag, dan weer een week niet. Er valt geen pijl op te trekken. In de log zie ik de volgende meldingen 'server started to count down' en daarna 'Windows file service was stopped'. Verder geen foutmeldingen of iets dergelijks.
Ik zal vanavond maar eens een ticket aanmaken bij Synology. To be continued ...
-
Staat er niets over in, in /var/log/messages?
-
In 95% van de gevallen krijg ik de logmeldingen 'server started to count down' en daarna 'Windows file service was stopped'. Soms worden deze meldingen voorafgegaan met een melding over een USB die wordt ejected (of iets dergelijks).
-
Ja dat is exact hetzelfde zoals bij mij. Nu toevallig staat hij al twee dagen te draaien.
Daarvoor sloot hij twee keer in 5 min af. En ook precies de zelfde meldingen voorafgaand.
Ik heb inmiddels een ticket lopende bij synology. Ik kreeg gisteren het verzoek om een logfile naar ze
toe te sturen maar ik moet nog even uitzoeken hoe dat precies gaat.
Ik hou jullie op de hoogte. Ik ga tevens een link naar dit forum meesturen zodat ze kunnen zien dat er
meer zijn met dit probleem. Samen staan we sterk, zo dacht ik.
-
Een rondje google leert mij dat het geen ongewoon probleem is bij de 212+.
In het menu van de logfile, kun je een download maken van de volledige log.
-
Ik kreeg gisteren het verzoek om een logfile naar ze toe te sturen maar ik moet nog even uitzoeken hoe dat precies gaat.
Dat gaat zo:
[For user using DSM 3.0 or above]
1. Log into the DiskStation Manager as admin.
2. The URL will look similar to http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi (http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi)
3. Add ?diagnose=debug to the URL so that- http://192.168.xx.xx:5000/webman/index. ... nose=debug (http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug)
4. Press Enter to save the file
Het bestand is een .dat file. Even hernoemen naar .zip en je kunt er in kijken.
Een link naar dit draadje is niet heel erg handig voor mensen in Taiwan :wink:
Is dit ook niet gaande op het Engelstalige forum?
-
Een momentje, dan zal ik meteen de inhoud posten.
-
tja das waar, daar zou ik naar moeten kijken.
bedankt voor de uitleg, ik heb het meteen voor elkaar.
logfile is opgestuurd.
tevens heb ik de file kunnen bekijken. er staan rare dingen in.
is het mogelijk om de textfile te posten?
-
Ik kreeg gisteren het verzoek om een logfile naar ze toe te sturen maar ik moet nog even uitzoeken hoe dat precies gaat.
Dat gaat zo:
[For user using DSM 3.0 or above]
1. Log into the DiskStation Manager as admin.
2. The URL will look similar to http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi (http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi)
3. Add ?diagnose=debug to the URL so that- http://192.168.xx.xx:5000/webman/index. ... nose=debug (http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug)
4. Press Enter to save the file
Het bestand is een .dat file. Even hernoemen naar .zip en je kunt er in kijken.
Een link naar dit draadje is niet heel erg handig voor mensen in Taiwan :wink:
Is dit ook niet gaande op het Engelstalige forum?
Zal vanavond eens kijken wat er bij mij uti komt, op de bovengenoemde manier.
@Dikste: Wat voor rare meldingen staan er bij jou in?
-
@cy325i (bmw zeker :-))
er staat bijv: scemd: power button pressed, ret = 0Sep 28 19:00:29 scemd: SCEMD: Shutdown the system.
of: scemd: modules/disk_hibernation.c:1685 Force hibernation enable, idle minutes 0
Sep 28 19:10:34 scemd: modules/disk_hibernation.c:1693 SATA Deep sleep timer
inmiddels heb ik antwoord gehad van synology.
het woord volgens synology:
Hi Chris,
Thank you for the reply.
We assume that unit is damaged, please contact your vendor to do RMA for another unit.
Sorry for this inconvenience.
--
Best regards,
Persey Chen
bij deze kunnen we dus stellen dat iedereen die deze klacht heeft, heeft te maken met een hardwarematige fout en kan dus een nieuw apparaat eisen. hetgeen ik dus ook ga doen.
-
Maar, hoe lastig het ook is, de NAS sloot af alsof er op de knop werd gedrukt.
Nu maar afwachten hoe (snel) de leverancier dit oplost!
-
ik heb net contact gehad met mijn leverancier. in mijn geval was dat
coolblue.nl en ik moet ze een mailtje sturen met het antwoord van synology.
ik mag hem daarna kosteloos opsturen en dan word hij omgeruild voor een nieuwe.
ik ga nog wel de onderhandeling starten voor een upgrade naar een 213+
want je zal altijd zien, dan krijg ik een nieuwe 212+ en dan heb ik ook weer
de zelfde problematiek.
-
ik heb net contact gehad met mijn leverancier. in mijn geval was dat
coolblue.nl en ik moet ze een mailtje sturen met het antwoord van synology.
ik mag hem daarna kosteloos opsturen en dan word hij omgeruild voor een nieuwe.
ik ga nog wel de onderhandeling starten voor een upgrade naar een 213+
want je zal altijd zien, dan krijg ik een nieuwe 212+ en dan heb ik ook weer
de zelfde problematiek.
Ik zou daar nog maar eens over nadenken als ik jou was.
Er zijn duizenden mensen zonder dit probleem en de architectuur van de 213 is heel anders/nieuw wat ook weer voor problemen kan zorgen. kinderziektes, pakketten die (nog) niet ondersteund worden. Support die ver te zoeken is omdat er nog niet zoveel gebruikers zijn etc.
-
ja, is ook wel waar maar ik ben wel erg bang dat ik weer een 212+ krijg
die dezelfde problemen heeft.
maargoed eerst maar eens kijken of het zowiezo mogelijk is natuurlijk.
de mail naar de leverancier is inmiddels gestuurd.
zij proberen mijn vraag binnen 4 uur te behandelen.
ik blijf jullie op de hoogte houden indien jullie dit op prijs stellen, anders
kan het slotje er op.
-
Ik lees graag wat de afloop is 8)
-
geen probleem,
dan houden we het nog even open en zodra ik info heb, zal ik die delen.
-
Ik heb gisterenavond een ticket aangemaakt. De complete logfile is mee gestuurd, ben benieuwd met wat voor oplossing ze komen.
Mocht de 212+ ingeleverd moeten worden, dan zou (ook) ik toch het liefst voor een 213+ gaan.
-
Gisteren de DS212+ omgeruild voor de DS213+.
Moet zeggen dat het me (tot nu toe) wel bevalt!
Alles is weer up and running!
Misschien ligt het wel aan de defecte knop waardoor het automatisch uit gaat? Who knows?!
De powerbutton van de DS213+ is in ieder geval wel anders tov de 212+
-
Coolblue heeft mij inmiddels de gegevens voor het retour zenden gegeven.
Het terugsturen is in ieder geval wel gratis dus dat begint goed.
Ik stuur hem maandag op.
Ze zijn nog niet ingegaan op mijn vraag om een 213+ te leveren maar mocht ik toch een 212+ terug
krijgen, dan denk ik er over na om die te verkopen en zelf de 213+ te halen.
Tenslotte krijg ik een nieuwe in doos dus dat moet wel te verkopen zijn.
Maargoed ik draaf door. Eerst maar eens kijken wat het gaat worden.
-
Ik zou de 212+ niet afvallen als ik jou was.
er kan altijd een productie foutje zijn geweest en dat kan ook bij alle andere modellen gebeuren.
Er zijn duizenden tevreden 212+ gebruikers :)
-
Ik zou de 212+ niet afvallen als ik jou was.
er kan altijd een productie foutje zijn geweest en dat kan ook bij alle andere modellen gebeuren.
Er zijn duizenden tevreden 212+ gebruikers :)
Zoals ik al zei, ik moet eerst maar eens kijken wat ik als mogelijkheden krijg.
Ik val de 212+ zeker niet af hoor! Ik heb juist voor dit model gekozen omdat hij
het beste was. Maar mocht ik de mogelijkheid krijgen denk ik er wel over na.
-
Vanmiddag terugkoppeling gekregen van Synology Online Support. Volgens hun is de front panel / power button defect. Ze vragen mij om contact op te nemen met Zercom (heb daar de 212+ gekocht) voor een nieuw apparaat. Heb inmiddels een RMA ingediend bij Zercom. Ben benieuwd of zij het netjes en snel gaan afwikkelen.
-
we horen graag hoe het afloopt!
-
Ben er achter gekomen dat de power button echt heel gevoelig is. Als je de button lichtjes aait, dan gaat de 212+ al aan, maar na enige tijd schakelt de 212+ zichzelf weer uit. Maar als je de button goed in drukt (met een klik) dan gaat de 212+ aan en blijft 'ie ook aan. Dit laatste moet ik de komende dagen nog testen, maar de laatste 48 uur zijn veelbelovend. Als de 212+ de komende 4/5 dagen zichzelf niet uitschakelt, dan houd ga ik er van uit dat er geen probleem is.
-
Hé Raptile,
Zie dat jij ook een 212+ hebt ...
Mijn verhaal over het aaien over de power button, zou jij dat bij jouw 212+ eens willen testen. Je 212+ staat uit, je aait lichtjes over de power button (zeker niet indrukken met een klik) en de 212+ gaat aan, en als het goed is gaat de 212+ na enige tijd vanzelf uit. En volgens de log gaat de 212+ uit, alsof de power button ingedrukt was geweest.
Andere 212+ eigenaren mogen dit uiteraard ook testen!
-
Mijn 212+ is inmiddels al verstuurd naar de reseller maar wat jij daar zegt over de powerbutton,
Dat kan ik wel bevestigen. Sterker nog, mijn powerknop had helemaal geen klik!
De lichtste aanraking was voldoende om hem uit te zetten. En inderdaad staat er in mijn log dat de
Powerbutton was pushed.
-
Ja daar had ik ook last van! Ik dacht dat het zo hoorde maar niet dus (?).
-
Het zou wel verklaren waarom ze spreken van een hardware fout.
-
Ik maak gebruik van 1 harde schijf in JBOD. Kan ik zonder problemen de schijf eruit halen en in een nieuwe 212+, of nog liever de 213+ pluggen? Op de synology site staat een heel verhaal hierover, maar niet over een 2 bay nas, met slechts 1 harde schijf.
Wellicht is het handigst om een backup te maken van alle data (1,6 TB aan films), de harde schijf in de nieuwe NAS te pluggen, alles opnieuw in te richten/formatteren, en tenslotte de backup terug te zetten.
Kan iemand mij adviseren?
-
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Er werd al gezegt eerder in dit gesprek dat het kan, alleen moet je wel dezelfde
schijf in dezelfde bay steken en volgens mij vertelde die persoon dat je dezelfde
besturingsversie moet draaien.
Maar zelf heb ik dat nog niet kunnen testen.
Ik denk morgen meer te horen over de afhandeling van mijn 212+
Tot nu toe gaat alles volgens plan en houd coolblue.nl mij goed op de hoogte!
-
Ik heb sinds een maand of 2 ook een DS212+, en ong. een maand geleden zijn de problemen bij mij ook begonnen. Soms gaat de 212+ een paar keer per dag uit, dan een aantal dagen niets aan de hand.
Bij Zercom zeggen ze dat de NAS opgestuurd moet worden en ik het zo'n 3 weken kwijt kan zijn. Aangezien ik de NAS ook gebruik voor mijn werk (werk freelance vanuit thuiskantoor) kan ik deze niet zo lang missen. Na wat zoekwerk kom ik er achter dat er veel gebruikers zijn met dezelfde problemen.
Ik heb net een supportvraag gedaan bij Synology volgens de url in een eerder bericht in dit topic, en de DAT file toegevoegd. Ik hoop dat Synology zelf met een passende oplossing komt, die ik vervolgens rechtstreeks bij Zercom kan laten zien.
CY325i, ik zie dat jij ook een RMA hebt ingedient bij Zercom, hoe is dat afgehandeld?
Ik merk overigens ook dat de powerbutton 'aaibaar' is. Ik heb 'm net even goed ingeklikt en ben benieuwd hoe dat nu verder gaat.
-
Ik heb sinds een maand of 2 ook een DS212+, en ong. een maand geleden zijn de problemen bij mij ook begonnen. Soms gaat de 212+ een paar keer per dag uit, dan een aantal dagen niets aan de hand.
Bij Zercom zeggen ze dat de NAS opgestuurd moet worden en ik het zo'n 3 weken kwijt kan zijn. Aangezien ik de NAS ook gebruik voor mijn werk (werk freelance vanuit thuiskantoor) kan ik deze niet zo lang missen. Na wat zoekwerk kom ik er achter dat er veel gebruikers zijn met dezelfde problemen.
Ik heb net een supportvraag gedaan bij Synology volgens de url in een eerder bericht in dit topic, en de DAT file toegevoegd. Ik hoop dat Synology zelf met een passende oplossing komt, die ik vervolgens rechtstreeks bij Zercom kan laten zien.
CY325i, ik zie dat jij ook een RMA hebt ingedient bij Zercom, hoe is dat afgehandeld?
Ik merk overigens ook dat de powerbutton 'aaibaar' is. Ik heb 'm net even goed ingeklikt en ben benieuwd hoe dat nu verder gaat.
Als je een mailtje stuurt naar synology, dan krijg je een "ticket" , ik denk vrijwel zeker dat je een antwoord krijgt (bij mij
was dat na 1 dag al) waarin ze zeggen dat het apparaat omgeruild dient te worden.
Dat mailtje moet je gewoon naar Zercom sturen. Ik denk dat dat geen probleem van drie weken gaat zijn.
-
Bij Zercom zeggen ze dat de NAS opgestuurd moet worden en ik het zo'n 3 weken kwijt kan zijn. Aangezien ik de NAS ook gebruik voor mijn werk (werk freelance vanuit thuiskantoor) kan ik deze niet zo lang missen. Na wat zoekwerk kom ik er achter dat er veel gebruikers zijn met dezelfde problemen.
Ik heb net een supportvraag gedaan bij Synology volgens de url in een eerder bericht in dit topic, en de DAT file toegevoegd. Ik hoop dat Synology zelf met een passende oplossing komt, die ik vervolgens rechtstreeks bij Zercom kan laten zien.
CY325i, ik zie dat jij ook een RMA hebt ingedient bij Zercom, hoe is dat afgehandeld?
Ik merk overigens ook dat de powerbutton 'aaibaar' is. Ik heb 'm net even goed ingeklikt en ben benieuwd hoe dat nu verder gaat.
Ik kreeg binnen 1 dag antwoord van Synology Online Support dat de power button zeer waarschijnlijk defect is dat dat ik het apparaat voor een RMA / vervanging bij Zercom moet aanbieden. Vervolgens heb ik s'avonds een RMA ingediend bij Zercom, de volgende ochtend heeft Zercom de RMA gelijk goedgekeurd. Ik ben van plan de 212+ morgen bij Zercom af te leveren.
Zercom schreef in haar reactie dat de 212+ zeer waarschijnlijk gereparareerd gaat worden en als dit niet lukt, het apparaat pas vervangen gaat worden. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dit een standaard antwoord is.
-
Ik kreeg binnen 1 dag antwoord van Synology Online Support dat de power button zeer waarschijnlijk defect is dat dat ik het apparaat voor een RMA / vervanging bij Zercom moet aanbieden. Vervolgens heb ik s'avonds een RMA ingediend bij Zercom, de volgende ochtend heeft Zercom de RMA gelijk goedgekeurd. Ik ben van plan de 212+ morgen bij Zercom af te leveren.
Zercom schreef in haar reactie dat de 212+ zeer waarschijnlijk gereparareerd gaat worden en als dit niet lukt, het apparaat pas vervangen gaat worden. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dit een standaard antwoord is.
Oke, bedankt!
Ik heb net een bericht terug van Synology, ook met de melding dat de power button defect is.
Kun je me laten weten hoe Zercom het afgehandeld heeft?
Je schrijft dat je denkt dat het een standaard antwoord is, maar heb Zercom vorige week gebeld en daar vertelde ze me precies hetzelfde. Dit was wel VOOR mijn contact met Synology. Als ik de NAS alsnog moet opsturen en dus 3 weken kwijt ben, terwijl het een gloedje nieuw apparaat en een veelvoorkomend probleem is, word ik niet gelukkig.
Twijfel om al dan niet een 213+ te eisen, aangezien dit probleem bij veel 212+ modellen voorkomt.
Heb jij dat ook gevraagd? Als dat het geval is ben ik ook benieuwd hoe Zercom daarop reageert. :wink:
Ben in ieder geval al blij dat ik weet waar het aan ligt!
-
Zercom kan niets garanderen, maar ze gaan een verzoek tot creditering indienen bij Synology. Ik breng mijn 212+ pas as. maandag/dinsdag naar Zercom omdat ik eerst een backup wil maken van mijn huidige schijf. Mocht ik een 213+ krijgen, dan kan niemand mij garanderen dat de schijf het netjes doet in de 213+.
-
Zercom kan niets garanderen, maar ze gaan een verzoek tot creditering indienen bij Synology. Ik breng mijn 212+ pas as. maandag/dinsdag naar Zercom omdat ik eerst een backup wil maken van mijn huidige schijf. Mocht ik een 213+ krijgen, dan kan niemand mij garanderen dat de schijf het netjes doet in de 213+.
Bij mij ging de migratie prima (212+ naar 213+). Alleen SickBeard, Sabnzbd etc. moest opnieuw geïnstalleerd worden. Voor de rest werkt het uitstekend en de data is bewaard gebleven!
Wat wel belangrijk is dat je dezelfde firmware installeert.
-
Goed om te lezen dat je de schijven zonder problemen kon overzetten van een 212+ naar een 213+.
Maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen en eerst een backup draaien. Het opnieuw downloaden van 1,5 TB aan films kost al met al toch een hoop tijd en energie. Mijn 212+ hangt nu aan de Synology van mijn vriend. De copy/paste opdracht is gegeven en nu is het wachten todat de klus is geklaard. Het ziet er naar uit dat het wel lang gaat duren ... 36 uur.
-
Goed om te lezen dat je de schijven zonder problemen kon overzetten van een 212+ naar een 213+.
Maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen en eerst een backup draaien. Het opnieuw downloaden van 1,5 TB aan films kost al met al toch een hoop tijd en energie. Mijn 212+ hangt nu aan de Synology van mijn vriend. De copy/paste opdracht is gegeven en nu is het wachten todat de klus is geklaard. Het ziet er naar uit dat het wel lang gaat duren ... 36 uur.
Mag ik vragen hoe snel dat gaat?
de snelheid tussen mijn twee nas systemen is echt mega traag.
(2x 212+)
-
Mijn 212+ was aangesloten op de 212 van mijn vriend. Ik weet niet precies hoe traag het ging, maar alles bij elkaar heeft de backup zo'n 36 uur gedraaid (grove schatting).
-
Mijn 212+ was aangesloten op de 212 van mijn vriend. Ik weet niet precies hoe traag het ging, maar alles bij elkaar heeft de backup zo'n 36 uur gedraaid (grove schatting).
ok thanks.
-
@dikste & @bjorns: Wat is de status bij jullie?
Ik heb mijn 212+ woensdag jl. ingeleverd bij Zercom. Ben benieuwd hoe snel ze met een oplossing komen.
-
Ook ik heb helaas last van de "faulty power button".
Inmiddels afgelopen zaterdag NAS terug gebracht naar Coolblue.
Ook hier dachten ze aan 2 tot 3 weken reparatietijd :(
Keep you posted
PS: voor de rest 100% content met de 212+, dus als ie gefixed wordt dan hoef ik geen upgrade.
-
hallo iedereen,
tijdje al niets gehoord van mij maar dat kwam omdat ik op de reparatie zat te wachten.
zonet heb ik contact gehad met coolblue.nl
ze zijn akkoord gegaan met mijn wens om de 212+ om te ruilen voor de 213+
ik krijg de nieuwwaarde voor de 212+ geheel terug en moet dan wat bijbetalen voor de 213+
coolblue.nl heeft mij daarvoor gebeld. ze hebben daarmee dus ook precies gehandeld
zoals ze beloofd hebben. en dat ze ook nog meewerken aan het omruilen voor een nieuwer model,
vind ik dat coolblue.nl fantastisch werk geleverd heeft.
ik ben opslag een fan!!
-
Ook mijn 212+ wordt retour genomen en vervangen door een 213+. Het prijsverschil moet (uiteraard) worden bijbetaald. Hulde aan Zercom!
Vanmiddag haal ik de 213+ op, en vanavond hoop ik weer up-and-running te zijn. Ik maak gebruik van 1 WD Red van 2TB. Harddisc erin, update naar DSM 4.1, packages installeren en hopelijk werkt alles weer als vanouds (behalve de power button dan). Ik heb sowieso een backup van alle data gedraaid. In het slechtste geval richt ik de harddisc opnieuw in en zet daarna de backuo terug.
-
Binnen een uur was de 213+ up-and-running!
- harddisc in de 213+ pluggen en alle kabels aansluiten
- m.b.v. Synology Assistant contact maken met de 213+
- update naar de meest recente DSM 4.1 versie (te vinden via synology.nl) --> moest minimaal dezelfde DSM versie zijn als die van de ingeleverde 212+
- alle zelf toegevoegde packages verwijderen en vervolgens opnieuw installeren (oude gaven foutmeldingen)
- alle users die met de 212+ zijn aangemaakt, werken gewoon op de 213+
- alle data is gewoon te benaderen via de 213+ (wel even ip-adres wijzigen in de Mede8er en alle apps)
- toen ik vanochtend naar de 213+ keek, zag ik dat 'ie netjes in hibernation was gegaan
Het laaste vanavond eens wat uitgebreider testen, maar ik verwacht geen problemen.
-
hallo iedereen,
het is alweer een tijdje geleden maar inmiddels heb ik mijn 213+ al een maandje draaien.
het is ongelofelijk maar volgens mij heeft deze 213+ hetzelfde probleem.
het is nu twee keer dat het ding gewoon compleet uit is gegaan.
ik ben er nog niet 100% zeker van maar het zou kunnen dat deze thread nog niet klaar is!
-
Oke dan, bij mij gebeurt precies het zelfde. Ik heb een 213+ en af en toe terwijl ik er naast zit piept het systeem en gaat vervolgens netjes uit. Dit terwijl ik nergens aanzit of er naar kijk :( Ik ben benieuwd hoe ik kan zien wat de reden was waarom ie spontaan uit ging. Heeft iemand een tip welk log te bekijken?
-
Oke dan, bij mij gebeurt precies het zelfde. Ik heb een 213+ en af en toe terwijl ik er naast zit piept het systeem en gaat vervolgens netjes uit. Dit terwijl ik nergens aanzit of er naar kijk :( Ik ben benieuwd hoe ik kan zien wat de reden was waarom ie spontaan uit ging. Heeft iemand een tip welk log te bekijken?
oh no! dat is slecht nieuws niki, dat betekent dat wij nu dezelfde klacht hebben als
mijn vorige 212+. dat word dus weer omruilen voor een nieuwe!
niki68, wat je moet doen is een "ticket" aanmaken bij synology.
wat zij nodig hebben is de systemlogfile.
daarvoor ga je naar de desktop van je nas, en voeg je aan de adresregel
het volgende: ?diagnose=debug
dus dan komt het er ongeveer zo uit te zien,
http: //192.168.x.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug
dan word er gevraagd om een opslag locatie en sla je de logfile op.
stuur dit mee met je klachtomschrijving.
zeer waarschijnlijk krijg je een RMA request en krijg je van synology
via de reseller een nieuwe 213+
-
Ok, dank! Ik ga hier mee aan de slag want het is uiterst vervelend dat de NAS af en toe geheel uit zich zelf uitvalt.
-
Balen als de power button daadwerkelijk weer defect is!
Als de power button defect is, dan zou je deze meldingen in de log moeten zien:
From the log, it seems the power button was used to shutdown the system:
Line 1601: Oct 3 20:56:44 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 1699: Oct 4 01:57:00 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 1788: Oct 4 07:22:05 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 1790: Oct 4 07:23:39 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Mocht het niet aan de power button liggen, dan zul je verder moeten zoeken.
Mijn 213+ bevalt heel goed. Lekker snel, schakelt zich tot op heden nog niet vanzelf uit, gaat netjes in bibernation, etc. De power button is trouwens een andere dan die van de 212+; na indrukken hoor/voel je een echte klik.
-
Balen als de power button daadwerkelijk weer defect is!
Als de power button defect is, dan zou je deze meldingen in de log moeten zien:
From the log, it seems the power button was used to shutdown the system:
Line 1601: Oct 3 20:56:44 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 1699: Oct 4 01:57:00 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 1788: Oct 4 07:22:05 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 1790: Oct 4 07:23:39 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Mocht het niet aan de power button liggen, dan zul je verder moeten zoeken.
Mijn 213+ bevalt heel goed. Lekker snel, schakelt zich tot op heden nog niet vanzelf uit, gaat netjes in bibernation, etc. De power button is trouwens een andere dan die van de 212+; na indrukken hoor/voel je een echte klik.
Bedankt voor de opheldering.
Ik heb het eens nagekeken en gebleken is dat deze powerknop idd anders is.
Ik voel wel degelijk een klik en om hem uit te schakelen moetnje hem even ingedrukt houden.
Mijn vorige 212+ ging direct uit zodra je te hard uitademde richting de powerknop!
Tevens vind ik geen melding in de logfile dat de powerbutton gebruikt was om af te sluiten.
Wat ik nu gedaan heb, is de inaktieve timer van 3000 minuten verhoogt naar 6000 minuten.
Ik vermoed dat daar misschien het probleem in zit.
Verder moet ik zeggen dat de 213+ wel merkbaar sneller is in de desktop maar met streamen
Merk ik geen verschil. De 212+ deed dat bij mij net zo goed.
-
Mijn 213+ leek er in eerste instantie ook last van te hebben, maar sinds een aantal weken heb ik er geen last meer van. Ik ben wel benieuwd waar je die inactieve timer naar 6000 minuten hebt gezet.