Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Patriot op 09 april 2016, 23:37:10
-
Mijn ds213j heeft 2 jaar zonder problemen gewerkt. Sinds kort is hij regelmatig (eens in de twee dagen) onbereikbaar. De ledjes aan de voorzijde branden zoals ze moeten. Ik kan hem echter niet met de powr knop uitzetten, ik moet de stekkereruit halen. Ik gebruik hem het meest als NAS voor mijn SONOS hub, werkte tot nu toe perfect.
Ik heb hem al een keer aangezet zonder harde schijven, waaruit ik concludeer dat het moederbord in orde is. Ik heb de ondersteuning een mail gestuurd maar die reageren (nog) niet.
Heel irritant want tot nu toe was ik heel tevreden.
Weet iemand iets slims?
-
Denk eerder dat het een netwerk probleem is dan een NAS probleem.
Als het niet continue is zal het draadloze signaal wel ergens door gestoord worden.
-
Ik denk het niet, want ik kan mijn NAS ook niet uitzetten met de powerknop. Daarnaast is internet gewoon beschikbaar via dezelfde router, maar is de NAS ineens onbereikbaar. De frequentie neemt wel toe trouwens, naar 1 keer per dag.
-
SONOS is volgens mij een draadloos systeem met dat volgens een broadcast principe werkt.
Als je draadloze deel storing heeft kan het andere netwerk verkeer prima werken. (zelf wifi).
Als je de NAS met de powerknop niet uit kunt zetten is dat een ander probleem.
Probeer eens een moederboard test en als die ok is zou je eerst een enkele reset van je NAS kunnen proberen en als het nog niet opgelost is kun je DSM er opnieuw opzetten.
Pas met het laatste op weant als je dat gewoon met de Synology Assistant doet krijg je DSM 6 en de vraag is op je dat al wilt.
-
NAS is niet alleen onbereikbaar voor SONOS (is volgens mij ook broacast) maar ook voor windows verkenner.
Ik heb de harde schijven eruitgehaald en de NAS weer opgestart. GB, dus het moederbord werkt.
Jij bedoelt de 2 sec reset? En als dat nietwerkt de besturing er opnieuw opzetten, klopt dat? Moet ik daarvoorde harde schijven formatteren?
-
Plaats eens een screenshot van de SMART-info van beide schijven.
Scherm zo groot trekken dat alle waarden zichtbaar zijn.
-
Okee ga ik doen, duurt wel even zegt de synology assistent.
-
Daar heb je SA niet voor nodig.
SMART-info:
Main Menu-->Storage Manager-->HDD/SSD-->Health Info-->S.M.A.R.T. Info
-
euh nee, inderdaad....
-
Scherm zo groot trekken dat alle waarden zichtbaar zijn
Niet alle waarden zijn zichtbaar maar is wel ok denk ik.
Dan zou ik zoals al voorgesteld een enkele reset proberen.
In de help vindt je hoe dat moet.
-
O, dacht dat ik ze allemaal had. Eentje ontbreekt idd. regel 200. Ik heb een enkele reset geprobeerd (4 uur geleden), so far so good. Maar dat zegt nog niets.
Als dat niet werkt ga ik voor een volledige reset. Zal eerst maar even een back up maken :o Dank tot zover!
-
helaas, na 8 uur was ie weer onbereikbaar. Ik ga maar voor een volledige reset.