Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: p op 03 juli 2016, 12:02:07
-
Ongeveer twee jaar in het bezit van een DS214+.
De nas heeft goed gewerkt.
Een paar maanden geleden is er op mijn laptop een virus gekomen.
De schade was niet meer te repareren. Door een bedrijf is opnieuw windows 10 en Panda antivirus geinstalleerd.
Sinds dien kan ik de nas niet meer bereiken.
De Synology assistant geeft aan dat er geen server wordt gevonden.
Op de nas branden de volgende leds; LAN1, status en bij de harde schijven.
Ik heb het volgende geprobeerd :
- Een nieuwe data-kabel tussen de nas en de router gelegd (geen resultaat).
- Een andere poort op de router gebruikt (geen resultaat)
- De tweede poort op de nas gebruikt (geen resultaat)
- De nas gereset met het ingebouwde knopje aan de achterkant (geen resultaat)
- De firewall in windows 10 en bij Panda antivirus uitgeschakeld en opnieuw de nas gereset (geen resultaat)
- via CMD : ping diskstations resultaat: Ping request could not find host diskstations.
Wat kan ik nog meer doen om de nas te bereiken ?
Ik hoor het graag.
Peter
-
Kan je je NAS wel in de router terug vinden ?
M.a.w. heeft je NAS een IP-Adres gekregen van de DHCP ?
Met Assistant wel diverse malen laten zoeken ?
Zit je PC wel in dezelfde Home Group als de NAS ?
Kan je het anders proberen met een ander apparaat: PC/Tablet/Telefoon ?