Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Fredje53 op 20 juni 2016, 21:20:03
-
Mijn DS216+ loopt iedere keer vast na een reboot. Ook problemen met een externe USB schijf. CMS Server geeft regelmatig aan dat de NAS offline is terwijl ik deze kan benaderen met DS. Heb gelezen dat dit model uit de handel is genomen en vervangen is door de DS216+II. Ticket ingeschoten bij Synology op 7 juni maar tot op heden nog geen oplossing aangedragen. Wel een mail ontvangen met daarin een online support survey; dit terwijl er niets opgelost is. Van een terugkoppeling over de status van het geheel hebben zij blijkbaar nog nooit gehoord. Als dit zo doorgaat was dit mijn laatste DS. Ik heb er drie gehad. Synology laat je gebruikers niet in de kou staan!
-
Heb gelezen dat dit model uit de handel is genomen en vervangen is door de DS216+II
Dan ga je toch terug naar je leverancier, met dat bericht?
Synology laat je gebruikers niet in de kou staan!
Als deze zin voor Synology bedoeld is dan zal men dat niet lezen, Synology leest n.l. niet mee op dit Forum, wel op het het officiële Forum (https://forum.synology.com/enu/).
-
Volgens deze link:
http://nascompares.com/2016/05/31/updates-to-the-ds216-and-ds716-introducing-the-ds216ii-and-ds716ii-nas/ (http://nascompares.com/2016/05/31/updates-to-the-ds216-and-ds716-introducing-the-ds216ii-and-ds716ii-nas/)
is de reden dat de oorspronkelijke CPU moeilijk leverbaar is. Het zou geen betrouwbaarheidsprobleem zijn.
Maar ik ervaar met mijn 216+ soms dezelfde symptomen. Na een reboot (bv. naar DSM update) is het altijd maar weer afwachten of de DS opkomt. Laatste keer was een reset nodig ... waarmee ook alle instellingen grotendeels verdwenen waren.
Synology support heeft kijkje genomen maar eisen dan gelijk dat alle 3party packages verwijderd worden. Tsja, en die wil ik wel blijven gebruiken, dat is nu juist de reden van de aanschaf. Ik kan me verplaatsen in hun standpunt maar grr.
-
Allemaal leuk en aardig, maar dit is mijn derde NAS en ik heb nooit problemen gehad met 3rd party apps. Ik vind het een beetje een goedkoopantwoord van Synolo :thumbdown:gy.
-
Dit is nooit anders geweest. En ik vindt het ook logisch. Is voor hen ondoenlijk om dat allemaal ook te supporten. Als jij besluit om niet geteste software op je NAS te zetten dan is dat jouw eigen verantwoordelijkheid.
Je zou de NAS een fabrieksreset kunnen geven. Heb je het probleem dan nog dan moet Synology het oplossen.
-
Jammer Synology,
Totaal geen reactie ontvangen op mijn ticket. Ook niet op het officiële forum. DS helemaal leeggemaakt en opnieuw geïnstalleerd. Problemen doen zich nog steeds voor.
Jullie zijn een klant kwijt. Vanmiddag een QNAP kopen. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :!: :!: :!: :!:
-
Ik begrijp je frustratie maar Synology leest hier niet mee.
-
Succes met je qnap. Daar kom je vanzelf van terug haha.
Ik snap niet waarom je niet terug gaat naar je leverancier gezien het feit dat je nas standaard niet werkt zoals hij hoort.
-
@Fredje53 :
Als een artikel < 6 maanden oud is dan heb je bij niet functioneren (los van merkspecifieke garantie) het recht het apparaat te retourneren. Verkoper (dus niet fabrikant!) is verplicht om of (1) geld (dus geen tegoedbon) retour, of (2) omruilen voor nieuw, of (3) repareren.
Aangezien (gezien vanuit winkelier) repareren voor dit soort apparatuur praktisch niet haalbaar is en geld retour niet opportuun dan is de enige oplossing dus omruilen. Wel mag hij bijbetaling verlangen als het vervangende apparaat duurder is.
Elke verkoper kent de regels maar niet elke wil zich daaraan houden. Dan is doorzetting nodig en in uiterste geval de bekende klachtensite en social media gebruiken.
-
Ik vraag me af wat ik moet doen want ik wil binnenkort een webshop starten op de DS216+. Momenteel draai ik nog niets. Iemand idee wat ik hiermee moet? Ik kan het natuurlijk niet hebben dat ik problemen krijg met de shop. Is het een structureel probleem bij alle DS216+?
-
Loopt jouw NAS dan ook vast na een reboot?
-
Met de ds216+ en de ds716+ zijn inderdaad boot/reboot problemen geweest. Ik heb dit zelf ook ondervonden met mijn ds716+, die wilde helemaal niet meer opstarten, en is zonder moeilijk te doen direct omgeruild tegen een nieuwe. Probleem WAS dat men de BIOS een flash gaf op een bepaalde, achteraf gezien, verkeerde methode. Dit is inmiddels al lang opgelost door een update van DSM, en zou, als je de laatste updates gewoon geinstalleerd hebt, ook geen problemen meer mogen geven.
Men denkt ook wel eens onterecht dat er daarom al heel snel een versie II van beide type's uit is gekomen. Dit heeft echter betrekking op een vrd. probleem van de hardware.
Als ik TS was, zou ik het nog eens testen met een andere hdd, indien dan de problemen blijven, is het hardware gerelateerd, en dus gewoon garantie, i.p.v. bla bla bla schreeuwen ;)