Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Marianne81 op 12 april 2023, 21:09:39
-
In december 2020 een NAS gekocht en geïnstalleerd, maar nog niet veel gebruikt. Staat dus geen belangrijke data op.
Nu wil ik hem in gebruik nemen en data erop zetten, druk mee bezig en opeens doet hij helemaal niks meer. Geen lampjes helemaal niks. Gehoopt dat de adapter stuk was, nieuwe besteld, helaas nog steeds niks.
Wie kan mij helpen?
-
Systeem zo 'klein' mogelijk maken:
schijven eruit, alle kabels eraf ( behalve voeding) en dan kijken of nas iets doet.
Eventueel ook ander stopcontact proberen.
Hopelijk heb je bij aankoop de 'verlengde garantie van 4 jaar (https://www.synology.com/nl-nl/dsm/solution/extended-warranty-plus)' geregeld.
-
Allemaal gedaan. Gebeurt helemaal niks. Lampje van adapter gaat uit, zodra ik hem in de nas stop.
Nee helaas geen verlengde garantie :'(
-
NAS hoort niet zo snel stuk te gaan. Ik zou contact opnemen met de (online?) winkel en vragen om een oplossing.
-
Dat zou ik ook denken. Ik zal eens contact opnemen met Coolblue.
-
Helaas geeft Coolblue aan dat deze niet meer te repareren is en het buiten de garantie valt.
Daarop heb ik aangekaart dat ze ook rekening moeten houden met de te verwachte levensduur van het product.
Ze geven aan dat ik daar gelijk in heb en voor de NAS is dat 3 jaar. Omgerekend komt het er op neer dat ze me een vergoeding van € 75,00 bieden.
Nu vraag ik me af, zou ik de NAS nog elders kunnen laten repareren, of zal ik gewoon akkoord gaan met die € 75,00?
-
Synology Benelux Repair Center (https://www.rshaarlem.com/synology-benelux-repair-center/)
-
Of: Cashtek (http://www.cashtek.nl/home.html)
Of: Repareer het sire (https://repareerhet.sire.nl/repareren)
-
Dankjewel! De vraag is meer neem ik die gok, aangezien coolblue aangeeft dat het niet meer te repareren is.
-
Hierover kan niemand iets zeggen, ook geen idee wat en hoe CB het onderzoek gedaan heeft en tot deze conclusie gekomen is.
-
Reken er maar op dat (er iets op) het mainbord defect is. Dan kun je net zo goed een nieuwe kopen. Mijn DS1817+ kon gerepareerd worden voor iets minder van € 700. Tja, dan hoef je niet lang na te denken toch ?
Maar enkele tientjes onderzoekskosten kun je er altijd tegenaan gooien bij het officiële repair center.
Groet, Dirk
-
Wat ik nog als een mogelijke oorzaak zie is de knoopcel die op het moederbord van de NAS zit. Als je de NAS lang uit hebt laten staan zonder dat de stekker er in zat dan kan die wel eens leeg zijn.
Ik heb vaker meegemaakt dat een NAS niet meer wilde starten als die compleet leeg was.
Of heb je de NAS opgestuurd naar CoolBlue? Dan kun je dat niet meer proberen natuurlijk.
-
Wat ik nog als een mogelijke oorzaak zie is de knoopcel die op het moederbord van de NAS zit. Als je de NAS lang uit hebt laten staan zonder dat de stekker er in zat dan kan die wel eens leeg zijn.
Ik heb vaker meegemaakt dat een NAS niet meer wilde starten als die compleet leeg was.
Of heb je de NAS opgestuurd naar CoolBlue? Dan kun je dat niet meer proberen natuurlijk.
De NAS was opgestuurd, maar ze hebben hem alweer teruggestuurd omdat het blijkbaar te lang duurde. Wil ik die 75,00 dan moet ik hem alsnog opsturen.
Maar de stekker is er niet lang uit geweest. En een paar dagen ervoor startte die nog wel.
Reken er maar op dat (er iets op) het mainbord defect is. Dan kun je net zo goed een nieuwe kopen. Mijn DS1817+ kon gerepareerd worden voor iets minder van € 700. Tja, dan hoef je niet lang na te denken toch ?
Maar enkele tientjes onderzoekskosten kun je er altijd tegenaan gooien bij het officiële repair center.
Groet, Dirk
Ja dan is het de moeite niet meer waard. Ja dat is de twijfel, doe ik dat of neem ik gewoon m'n verlies...
Excuus trouwens voor mijn late reactie. Ik kreeg geen melding van een nieuwe reactie.
-
Weinig kans, maar heb je nog een (mode 1 of 2) reset geprobeerd?
-
Nee dat heb ik niet geprobeerd. Hij deed helemaal niks meer. Geen lampjes, geen geluid, helemaal niks. Zodra ik stroom erop zette, ging het lampje van de stroomadapter ook uit.
-
Tsja, dat wijst op een defecte netadapter (maar dat heb je al uitgesloten door ook een nieuwe te proberen) OF ergens een kortsluiting in de NAS. Ik vrees dus het laatste. Geen idee hoe moeilijk/eenvoudig dat is op te lossen.
Ik denk (hoop ;)) dat ik de 75 euro zou incasseren en een nieuwe kopen.
-
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik neem m'n verlies en accepteer de 75,00 en bestel een nieuwe DS220+