Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: stille op 26 april 2010, 11:36:35
-
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Synologie DS409, bevalt perfect.
De laatste tijd, vanaf begin deze maand, echter start mijn DS regelmatig opnieuw op,
zonder aanwijsbare reden.
De firmware die er opzit is versie: DSM 2.1-0843
Systeemtemperatuur: 41 grd Celcius
HD temperaturen: HD1 en HD2: 35 grd Celcius 2 x 750 gig in raid opstelling
HD3 en HD4: 27 grd Celcius 2 x 1 terra in jbod opstelling
Smart info: alles ok
Smart test info: alles normaal
Kan iemand mij helpen om uit te vinden wat dit kan zijn.
Alvast bedankt.
-
Wat staat er in de log files?
De firmware is inmiddels bij versie 1157. Is er een reden dat je nog niet geupdate hebt?
-
logfile systeem:
(http://newimages.fotopic.net/?iid=12eso2&outx=800&quality=70)
en dat gaat zo 3 pagina's door :(
nog niet geupdaterd: geen reden, ga ik dadelijk doen.
maar zou het NIET updaten een reden kunnen zijn dat het DS spontaan rebooterd ??
-
Niet updaten hoeft niet de reden te zijn, echter, firmware wordt af en toe vernieuwd, en dan halen ze wel degelijk bugs uit de firmware. Bij een probleem -wat voor probleem dan ook- is het dus min of meer regel dat je eerst de firmware update.
Ik zie dat hij keurig een countdown doet. Heb je niet toevallig ergens een auto shutdown ingesteld ofzo?
-
hij is nu nog even bezig met updaten, kijk ik zo naar voor je
maar naar mijn beleving heb ik daar niets veranderd,
kun je misschien aangeven WAAR ik dat kan doen ? ( kan ik kijken en evt. screenshotje plaatsen )
-
Na een 3 tal weken geen last gehad te hebben, begint de DS409 weer met spontaan rebooten.
Firmware is up to date inmiddels.
:evil:
Begin het beetje zat te worden, weet ligt niet aan jullie hier, maar aan mij.
Blijft de countdown doen.
Maar ik vindt dit niet leuk meer :( :(
Welke opties heb ik ???
Apparaat is ongeveer 1 jaar oud ( moet ik de bon even opzoeken )
2 schijven zijn gelijktijdig met het apparaat aangeschaft, 2 schijven daarna.
-
Neem als je wilt even contact op met Synology. Zij kunnen dmv. het Kernel LOG waarschijnlijk wel de oorzaak achterhalen.
http://www.synology.com/support/support ... p?lang=enu (http://www.synology.com/support/support_form.php?lang=enu)
-
Neem als je wilt even contact op met Synology. Zij kunnen dmv. het Kernel LOG waarschijnlijk wel de oorzaak achterhalen.
http://www.synology.com/support/support ... p?lang=enu (http://www.synology.com/support/support_form.php?lang=enu)
bedankt :D
contact gehad met synology
en debug.dat opgestuurd naar hun.
wordt vervolgd :D
hopelijk kan ik mijn data nog redden
-
Wat ik van synology terug heb gekregen met wat men uit het .dat bestand heeft gehaald.
----------
Dear Stille,
Thank you for the message.
We found the power button be pressed in many times. We assume the power button panel is defective.
Line 315: May 23 05:13:23 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 421: May 23 05:22:30 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 524: May 23 05:31:02 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 627: May 23 05:39:37 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 730: May 23 06:12:10 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 832: May 23 06:15:16 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 934: May 23 06:18:10 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Line 1037: May 23 06:25:46 scemd: scemd: power button pressed, ret = 0
Please help fill out the following mailing form, we will arrange the parcel for you immediately:
----------
-
Hoi Stille,
Wel even een puntje van aandacht...
Als je het nieuwe onderdeel krijgt en je die gaat vervangen is het misschien wel slim om je leverancier hieran op de hoogte te brengen ivm eventuele garantie.
Als je een zegel moet verbreken om het onderdeel te plaatsen, dan kan je misschien problemen krijgen als je ooit eens in de toekomst beroep moet doen op je garantie.
Just my 2 cents..
S.O.
-
hoi S.O.,
mailtje is al onderweg naar synology zelf.
daar dacht mijn meisje dus inderdaad aan.
maar bedankt voor het meedenken.
-
*update*
Mailtje van synology terug gekregen dat "warranty" niet verloopt of iets dergelijks na zelf vervangen van onderdeel.
Mailtje gehad dat onderdeel onderweg is.
Onderdeel intussen ontvangen, is een printplaatje wat achter de drukknop zit ( waar tevens de ledjes op zitten ).
Onderdeel rond 1300 vervangen, en aangezet.
Het werkt.
:D :D :D :D
hartelijk dank voor de hulp
-
Hoi,
Goed om te horen dat het probleem opgelost is... :D
Veel plezier ermee..
Gr.
S.O.