Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Leon57 op 08 juni 2011, 00:23:38

Titel: DS411j statuslamp knippert, piep en is niet benaderbaar
Bericht door: Leon57 op 08 juni 2011, 00:23:38
Beste lui,

Sinds een maand heb ik deze nas (mijn eerste) in gebruik met 4 nieuwe Samsung F4 schijven. Opeens is de nas niet benaderbaar meer en piept hij akelig met een gelijke regelmaat, is niet meer benaderbaar, niet met assistent en niet via verkenner. Wat zijn de herstel/diagnose stappen om mijn data te behouden...
Groet,
Leon57

)
Titel: Re: DS411j statuslamp knippert, piep en is niet benaderbaar
Bericht door: Matr1x op 08 juni 2011, 19:46:14
Ik wil hier eigenlijk niet adviseren, maar zelf had ik een koude start geprobeerd. Als hij na uit- en aanzetten nog steeds niet te benaderen is via Synology Assistant, dan kun je een reset proberen. Eerst kort ingedrukt houden. Lukt dat ook niet, dan een harde reset door langer ingedrukt te houden. Hierna moet je de FW opnieuw installeren. Ik vrees dat je met deze stap wel je data kwijt bent, maar weet dit niet zeker. Zou goed kunnen dat alleen je systeempartitie overschrijft.

Voordat je een hard reset doet zou ik eerst contact opnemen met Synology Support. Misschien hebben zij nog een gouden tip. Misschien moet je dat sowieso eerst doen  :roll:
Titel: Re: DS411j statuslamp knippert, piep en is niet benaderbaar
Bericht door: Leon57 op 16 juli 2011, 22:18:12
Bedankt, ik heb inderdaad maar contact opgenomen, laat het hier nog weten of het ze lukt om de situatie te herstellen.

Leon57
Titel: Re: DS411j statuslamp knippert, piep en is niet benaderbaar
Bericht door: Leon57 op 30 juli 2011, 23:00:32
Inmiddels ben ik een paar weken naar Andalusië geweest, maar na terugkomst heeft de support van Synology mijn DS hersteld, door op afstand (Taiwan) de schijf opnieuw te mounten :D . Alle data is behouden :) ! Ook heb ik een nieuwe voeding opgestuurd gekregen, was er binnen 2 dagen, super. Dus alles hersteld en een nieuwe voeding, zonder kosten. Dus mijn advies is: heb je ook zo iets, probeer een zachte reset, lukt het dan nog niet, neem contact op met de support afdeling via de website, met het support-formulier. Er wordt dan contact met je opgenomen.
Overigens had ik moeite met de hulp op afstand. Ik heb poorten open moeten zetten. maar was toch niet zichtbaar op internet. Uitendelijk is het opgelost door een programmaatje te openen, de code die gegenereerd werd door te geven. Ze zijn daar niet voor één gat te vangen.

Nou, de groeten.
Leon57