Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Rvbilsen op 20 november 2015, 18:55:41
-
Vandaag is mijn DS412+ er mee gestopt. Ik heb er 3x 4Tb WD red schijven inzitten. Nas is volledig geupdate. Vandaag kon ik de nas niet benaderen en toen ik ging kijken bleek alleen de aan/uit knop continu blauw te branden. De zo bekende ledjes van de harde schijven zijn uit. Ingedrukt houden van de blauwe knop heeft alleen tot gevolg dat het lampje uitgaat maar zodra ik deze loslaat, gaat ie weer aan. Het netsnoer eruit gehaald en er weer ingedaan hetzelfde resultaat. Alles zonder piepjes. Ik wil een harde reset gaan doen en hoop dat dat helpt. Zijn er nog zaken die ik kan proberen? Of is het einde oefening? :oops:
Rob
-
Hard reset werkt niet als de NAS niet draait. Wat gebeurt er als je de NAS zonder schijven opstart?
-
Zelfde effect als met schijven, zo dood als een pier. :oops:
-
Piept ie ook na een tijdje niet?
-
Kijk even naar deze procedure. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/366)
-
Geen piep niks helaas
-
Misschien is het de voeding die defect is. Die kun je misschien nameten. Anders is het denk ik einde verhaal.
-
Heb je een mailtje gestuurd
Heb een ds412+ en woon zelf in Haarlem
-
Zojuist de NAS gedemonteerd, alles goed stofvrij gemaakt. Testen, geen effect. De pinnen van de stekker nagemeten, overal meet ik iets meer dan 12V. Morgen bij Patchie misschien ff andere voedingskabel proberen, maar ik heb er weinig vertrouwen in. :oops:
Weet iemand wellicht een adres die hem kunnen nakijken/repareren mocht een andere voeding ook geen effect hebben? De NAS is overigens iets meer dan 3 jaar oud.
-
De knoopcel op het moederbord vervangen?
-
Nee dat niet, maar lijkt me sterk dat dat het probleem zou oplossen.
-
Er zitten vrij veel "zilveren" tonnetjes op het moederbord, dat zijn elco's.
Deze versie zit in een vaste omhuizing maar als je de onderkant kunt zien, zien deze er nog goed uit?
Niets naar buiten gekomen?
Een defecte elco kan vreemde gevolgen hebben.
Vervangen is wel vrij moeilijk. Solderen aan het moederbord van Synology is amper te doen.
-
De elco's zien er goed uit, er zitten er inderdaad nogal wat op het board. Inmiddels de nas weggebracht naar een pc shop die er wel een poging aan wou wagen, no cure no pay. Als dat niks wordt ga ik maar een nieuwe bestellen. Wordt dan wel de 415+ of een ander merk. Als iemand suggesties heeft lees ik dat ook graag als dat niet te off-topic wordt.
-
Morgen bij Patchie misschien ff andere voedingskabel proberen.
Nog getest bij @Patchie ?
-
Helaas niet, hij zou me al 2 keer bellen voor een afspraak maar ik denk dat hij te druk is.
-
Het bedrijf waar ik hem naar toe gebracht heb vandaag, belde me net dat ze hem ook niet aan de gang krijgen. Een ander bedrijf hier in Haarlem gebeld, is een officieel Synology dealer, kan me niet helpen omdat ik de nas daar niet heb gekocht.
Dit is de mail die ik van Synology zelf heb gekregen:
" Dear Rob,
In general, the RMA service mean to return the device to us for a fully check and repair the components :
Therefore, you will need :
1. Ship the item from Netherlands to Taiwan.
2. Paid the cost for replacing the faulty unit.
Then we will return it to you once finished, in general, it will take 5~10 workdays, but not including the shipping time (because we cannot handle the delivery)
The quick answer for time and cost :
It might be up to three weeks or above for your waiting.
The possibly cost might be up to USD $410(not include ship from Netherlands to Taiwan) for repairing.
Please contact us if there are any concern of the RMA service."
Begint er dus kansloos uit te zien voor me. Synology komt in alle tests als beste uit de bus en zeker de DS415+ staat hoog aangeschreven. Ik denk dat ik mijn verlies moet nemen en toch maar weer voor Synology kies. Ik zal wel pech gehad hebben zullen we maar zeggen. :-(
-
Een test met een andere adapter lijkt mij de laatste kans.
Ik heb een DS411+II en een DS413j, beiden hebben dezelfde adapter als voor de DS412+ dus, bij mij kan je ook testen (in Veenendaal).
Stuur maar een PM als je dat wilt.
Adapter defect ? Kosten 68 Euro. ;)
-
Birdy, bedankt voor je aanbod. Veenendaal is wel wat ver weg ;). Ik heb contact gezocht met mobile-harddisks in haarlem, die verkopen die adapters. Hopelijk kan ik daar ff een adapter proberen en die natuurlijk meteen kopen als het werkt. Zo niet, dan bestel ik morgenavond een DS415+. Ben ik dit weekend weer in de lucht.
-
NP ;) mobile-harddisks ? Goede zaak ;D
-
Heb ik wel eens van gehoord ...
-
Ooit een keer geweest ;-)
-
Hoe moet ik de laatste reacties over mobile-harddisk opvatten? Goeie of slechte ervaring?
-
Uit mijn eigen ervaringen louter goed.
-
Dat was met een knipoog bedoeld naar @Birdy.
Goede service!
-
En is eigenaar van dit Forum ;D
-
Zojuist reactie gehad dat als het lampje op de adapter groen is, de adapter in orde is. :oops: :oops: :oops:
-
Goeie zaak en klantvriendelijk ook 8) Ik denk dat je een nieuwe nas kan kopen aan de problemen te zien en wat je allemaal hebt geprobeerd. Is de adapter trouwens doorgemeten ?.
-
Ja de adapter is doorgemeten en geeft netjes 12V aan. Ik heb besloten de 415+ te bestellen. Dan die adapter op de 412 te proberen. Werkt dat, dan koop ik een nieuwe adapter en biedt ik de 412 te koop aan. Werkt het niet dan ga ik een hobbyist zoeken die er naar mag kijken, en evt. ergens informeren wat een nieuw board kost.
Voor nu iedereen bedankt voor het meedenken.
Rob
-
Je kan beter een adapter bestellen en als deze dan niet werkt deze terugsturen is toch een goedkoper idee lijkt me. :D
-
Ik weet ook niet of de adapter voor beide NASsen hetzelfde is. Ik zou wel eerst even goed naar de specificaties van beide adapters kijken.
-
De nieuwe nas vandaag binnen. De voeding is exact hetzelfde van de 415+ als de 412+ dus meteen geprobeerd op de defecte nas. Helaas hij blijft dood. Dus toch een moederbord probleem ondanks dat het led lampje niet knippert maar continu blauw blijft. Als iemand nog een moederbordje over heeft, hoor ik het graag.