Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: yvink op 03 januari 2019, 11:35:06
-
Gisteravond de DSM update 6.2.1-23824 update geïnstalleerd.
Daarna startte DS412+ niet meer op.
Blauwe lampje knipperde en oranje leds van de schijven branden gewoon.
Ik heb geprobeerd opnieuw op te starten maar nu blijft blauwe led knipperen.
Lampjes van de schijven gaan niet meer aan.
Heb daarna de schijven eruit gehaald en nogmaals geprobeerd op te starten maar blijft blauw knipperen.
Iemand nog een idee wat te doen (behalve nieuwe NAS bestellen)?
DS412+ is van 2012 dus geen garantie.
-
Dus, volgens deze procedure (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/Why_am_I_unable_to_install_my_Synology_NAS_and_why_is_my_power_LED_is_flashing_constantly) is je moederbord defect.
-
Vandaag de nieuwe DS918+ binnengekregen en na overzetten HDD de installatie kunnen migreren.
Via windows verkenner in het lokale netwerk zijn bestanden bereikbaar maar via extern IP niet.
Ook de e-mail (via POP3) komt niet binnen.
Mobiele apps als DS file en DS Photo kunnen wel extern verbinding maken via Quickconnect maar niet op extern IP-adres of via hostname.synology.me
Ik ben al een paar uur aan het zoeken in allerlei instellingen maar kom er niet uit.
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
-
Waarschijnlijk heeft je NAS een ander LAN adres gekregen dus, je poorten staan waarschijnlijk nog doorgestuurd naar je oude NAS.
-
Helaas is dat het niet.
NAS heeft zelfde vast IP-adres (lokaal) als oude. Dat had ik aangepast.
-
Ik kan de NAS extern weer benaderen nadat ik in de router de poorten opnieuw had geforward.
Dus ben weer een stapje verder.
Wat nu nog niet werkt is de mail. Daarover nieuw bericht geplaatst onder Packages MailPlus.