Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: clintmeister op 15 augustus 2019, 08:45:57
-
Mijn NAS gaf fouten op disk 3. Nieuwe disk gekocht en vervangen in slot 3. Heb dit trucje al eerder gedaan zonder problemen bij disk 1. Ik moet de schijf wel even initialiseren in DSM, maar hier kom ik dus niet meer in. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
-
Je kunt niet meer inloggen ?
Krijg je een error of zo ?
-
DSm reageert niet. Krijg wel een reply via ping, maar verder doet ie niets. Na diverse reboots geeft ie iedere 10 sec. ongeveer een piepje. Geen foutmeldingen.
-
Probeer eens of de NAS wil starten als je schijf 3 verwijderd?
-
Verlies ik dan geen data?
-
Ligt eraan hoe je configuratie is: SHR/RAID5 ?
Als dat zo is (denk van wel), dan verlies je geen data, nu draai je immers ook met 3 HD's.
-
Je zegt zelf dat je de schijf hebt vervangen maar de reparatie nog niet hebt kunnen starten. Dan staat er niks op de schijf en kun je hem weer verwijderen.