Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Rudi_O op 16 mei 2020, 10:42:32
-
Ik heb een DS218+ en een nieuwe Ziggo netwerk omgeving. De router is correct actief. Het IP adres heb ik van een andere applicatie gehaald. Maar het lukt mij met geen enkele browser om bij de HTML omgeving van DSM te komen. Kan iemand mij helpen?
-
Als je het IP adres van een andere "applicatie" hebt gehaald heb je zeer waarschijnlijk 2 apparaten in je LAN die naar exact het zelfde adres luisteren.
Advies: reset de NAS (modus 1, zie https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General_Setup/How_to_reset_my_Synology_NAS)
Laat de netwerk instellingen op DHCP staan en zoek na de reset met http://find.synology.com je nas op.
-
…een nieuwe … netwerk omgeving
Zorg er wel voor dat die nieuwe omgeving dezelfde IP range gebruikt. Zeker als je voorheen met vaste IP's werkte. (Waar synology je naar toe drijft)
-
Euh.....dit werkt gewoon niet. En http://find.synology.com is niet bereikbaar.....
-
find.synology.com werkt alleen betrouwbaar met een nieuwe nas. Als de nas inmiddels een andere naam heeft dan de fabrieksnaam, wordt hij vaak niet meer gevonden.
-
Installeer Synology Assistant (https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS218+#utilities) en laat die een aantal keren zoeken.
-
find.synology.com werkt alleen betrouwbaar met een nieuwe nas. Als de nas inmiddels een andere naam heeft dan de fabrieksnaam, wordt hij vaak niet meer gevonden.
Die ervaring deel ik niet met je... Mijn DS110j wordt ook prima gevonden.
-
Als iets bij 100 mensen goed werkt en bij 1 persoon niet, is het betrouwbaar. @André PE1PQX, dat het bij jou werkt is geen garantie dat het altijd zo werkt. Zie mijn onderzoekje in dit (https://www.synology-forum.nl/netwerk-algemeen/hoe-werkt-'find-synology-com'-eigenlijk/msg256459/#msg256459) topic.
De assistent is gewoon betrouwbaarder in het vinden. Maar ook die werkt alleen als de nas in hetzelfde netwerk zit.
-
A@André PE1PQX, dat het bij jou werkt is geen garantie dat het altijd zo werkt.
Ik geef alleen aan dat ik jouw ervaring niet deel, da's alles. Dat er verschillen zijn is bekend,geen omgeving is gelijk.
Maar goed. terug naar het 'probleem' van de OP.
Heb sterk het idee dat er een wijziging is in lan omgeving en daarmee de DHCP pool. Ook omdat @Rudi_O een adres van een ander apparaat lijkt te gebruiken voor de NAS. (althans als ik zijn verhaal goed lees)
Daarom mijn suggestie een Mode 1 reset te geven (alleen admin en LAN instellingen worden dan gereset) en daarna opnieuw te zoeken met find.synology.com of, als dat niet werkt, de assistent.
-
Ook omdat @Rudi_O een adres van een ander apparaat lijkt te gebruiken voor de NAS. (althans als ik zijn verhaal goed lees)
Ik denk dat TS gekeken heeft met een applicatie, bijvoorbeeld Fing, wat het IP-adres van de NAS is.
Het IP adres heb ik van een andere applicatie gehaald.
@Rudi_O Heb je soms 2 Routers ?
-
Ik denk dat TS gekeken heeft met een applicatie, bijvoorbeeld Fing, wat het IP-adres van de NAS is.
Jouw interpretatie is zeker ook mogelijk.
-
Als TS die Modus 1 reset heeft uitgevoerd, dan zou er gekeken kunnen worden met de App Fing wat het IP-adres is of met die andere "Applicatie"