Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Marcello73 op 25 mei 2025, 14:27:11
-
De eerste schijf op mijn DS420+ had van de week voor het eerst een melding van beschadigde sectoren. Reparatie uitgevoerd, maar vandaag kwam ik niet meer in DSM en via netwerk ook niet op de schijf. Melding van trage reactie van die schuif en hoewel ik soms tot het invullen van het wachtwoord in DSM kom, kom ik nooit verder.
Kortom ga de schijf vervangen en heb al een nieuwe besteld. Fingers crossed morgen binnen. Volgens mij is het (ervaring eerdere keer) kwestie van:
1. NAS uit
2. Schijf wisselen
3. NAS weer aan
4. Herstel pool activeren in opslagbeheer DSM
Klopt dat? En start ie DSM dan automatisch van één van de andere schijven op?
Veel dank! Oh en van de relevante data is een backup. Maar ook fijn om de niet relevante zaken te behouden :-D
-
Ja, dat is juist als je SHR/RAID5 draait maar, daar ga ik vanuit.
-
Doe ik! Top! Dank je wel.
-
Hou er rekening mee dat dit wel even kan duren, tijd is afhankelijk van de capaciteit.
-
Begrijp ik! Ik heb geen haast, allang blij dat dit goed gaat komen.