Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: rvhaeften op 09 mei 2018, 13:24:06
-
Hallo
Misschien weet iemand raad, ik heb 2jaar geleden een DS1515+ gekocht bij coolblue en deze is defect gegaan nu zie ik op de website van synology dat de nas 3 jaar garantie heeft ik heb de nas terug gestuurt naar coolblue maar deze sturen hem doodleuk weer terug met de tekst dat zij maar 2 jaar geven en dat ik hetzelf maar bij synology moet aankaarten. Synology zegt in het ticket het moet via de retailer.
Nu zit ik deus met een kapotte nas in de garantie maar niemand wil helpen iemand een idee waarik support kan krijgen?
En ja rechtsbijstand dat weet ik allemaal wel maar daar wil ik niet aan als het echt niet hoeft.
-
Vreemd dat Synology je terugstuurt naar de retailer.
Is vrij normaal dat de eerste 2 jaar garantie via de retailer gaat en het derde jaar bij de producent.
Zou het toch nog eens bij Synology aankaarten.
-
Synology geeft standaard ook maar twee jaar garantie.
Alleen de modellen met een Atom C2538 processor hebben een jaar extra garantie gekregen.
Die moet je echter aanvragen met het speciale formulier dat ze daarvoor hebben, als je dat niet doet en zo maar iets opstuurt naar Coolblue krijg je dit soort effecten.
Kortom je moet gewoon de juiste procedures volgen.
-
Klopt, standaard 3 jaar maar, voor b.v. de DS1515+ 3+1 jaar, zie hier (https://www.synology.com/nl-nl/company/news/article/Synology_Product_Status_Update).
-
Alle grotere modellen hebben toch 3 jaar garantie?
-
Helemaal goed @Robert Koopman heb het aangepast 8)
-
Niet alleen de grotere modellen maar ook de duurdere, bijvoorbeeld de 718+ ook 3 jaar.
De 218+ maar weer 2 jaar.
Je moet er bij aanschaf dus wel even goed op letten.
-
Hier (https://www.synology.com/nl-nl/products/status) een overzicht.
-
Het is niet heel raar dat synology dat doet. Want je moet dan zelf de verzend kosten betalen. Echter Coolblue heeft ook gelijk. Dat is max 2 jaar voor consumenten. Het zou wel netjes zijn geweest als Coolblue het wel had gedaan. Kost hun waarschijnlijk niks. Je zal bij synology moeten aangeven. Dat de winkel niet mee werkt.en dan kan het wel. Alleen je moet dus zelf de verzendkosten betalen.
-
Synology geeft standaard ook maar twee jaar garantie.
Alleen de modellen met een Atom C2538 processor hebben een jaar extra garantie gekregen.
Die moet je echter aanvragen met het speciale formulier dat ze daarvoor hebben, als je dat niet doet en zo maar iets opstuurt naar Coolblue krijg je dit soort effecten.
Kortom je moet gewoon de juiste procedures volgen.
Misschien is het handig goed te lezen het is een model met de bewuste Atom en zit nog gewoon in de garantie van 3 jaar die Synology geeft, en ik heb de procedure gevolgd en eerst een ticket bij Synology aan gemaakt waarin ze zeggen hem naar de dealer te sturen, dit heb ik aangegeven bij Coolblue, netjes een retour label gehad. En out of the blue is het opeens mijn probleem want zij hoeven maar 2 jaar te geven.
quote van mijn ticket bij Synology.
"Thank you for contacting Synology support.
Please help us use another electrical outlet or power cable (if any) to see if it is able to power on. If the NAS is still not able to boot up successfully without any disk inside, then the NAS is defective. Please contact the original route where you purchased the unit for RMA service to get a replacement unit."
maar leg me de procedure dan maar uit als dat is uiteindelijk ook mijn vraag?
-
Gewoon Coolblue bellen.
Zal wel een foutje geweest zijn als jou model standaard 3 jaar garantie heeft.
-
Coolblue heeft geen gelijk, zij moeten dit afhandelen.
Ik kan ook van alles zeggen en in allerlei voorwaarden schrijven.
Het enige wat telt is de wet en waar de wet niet in voorziet beslist een rechter.
Maar natuurlijk, goede communicatie is beter en kan veel problemen oplossen.
Er bestaat zoiets als "verwachte levensduur".
Verzekering bellen als ze niet luisteren.
Lezen:
https://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/admin-password-resetten-zonder-reset-knop/
-
Zoals MMD schrijft, geldt er in Nederland standaard een garantie van minimaal 2 jaar, maar is er ook een "te verwachten levensduur". Nu weet ik niet wat die van de nas is, maar als de de fabriek 3 jaar garantie geeft, lijkt me dat je die 3 jaar ook kunt aanhouden als een te verwachten levensduur.
Coolblue zou dit dus verder voor je moeten afhandelen met Synology.
-
Volgens mij is er ook nog een verschil tussen fabrieksgarantie en de wettelijke garantie die de levrancier geven moet.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/soorten-garantie
-
Zoals eerder aangegeven, DS1515+ heeft 3 +1(extra) = 4 jaar Synology garantie.
-
@André PE1PQX
Precies vandaar mijn reactie. Synology kan wel 4 jaar hebben maar dat is niet voor coolblue. Dus Synology moet dit fixen.