Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Eric H op 16 april 2012, 16:26:11
-
Sinds een dag of twee krijg ik met enige regelmaat de volgende melding :
"Internal fan 1 on DiskStation has stopped working."
Om vervolgens na één of twee minuten de volgende melding te krijgen :
"Internal fan 1 on DiskStation has resumed."
Gisterenavond twee maal bovenstaande meldingen ontvangen en vanmiddag weer twee keer bovenstaande meldingen.
Ik heb er ondertussen al een ticket voor aangemaakt bij Synology, vraag me af war zij mee komen.
Reden dat ik het hier meld is het volgende :
Ik vind op dit forum maar é'n vergelijkbaar verhaal van iemand, en die kreeg een nieuwe FAN opgestuurd.( ik weet niet of daarmee het probleem voor hem/haar was opgelost )
Op een engelstalig forum kom ik echter veel meer meldingen tegen van gebruikers die dezelfde meldingen krijgen. Daar wordt er ook gesproken over het feit dat het een software issue kan zijn.
( http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=45209 )
Zitten hier nog meer mensen die sinds de update naar DSM 4.0 deze meldingen krijgen ??
Ter verduidelijking, ik kan dus niet achterhalen of de FAN er daadwerkelijk mee gestopt is aangezien ik niet 24/7 naast mijn Synology zit.
Ook wordt er in het engelstalige forum melding gemaakt van het feit dat er weliswaar foutmeldingen verschijnen, maar dat de FAN gewoon blijft werken. :?
-
Beste Eric,
En ik dacht da tik de enige was....
Ik heb exact dezelfde problemen.
In mei heb ik mijn Diskstation gekocht en sinds begin oktober heb ik ook regelmatig een internal fan melding. Er zit inderdaad maar maximaal 1 minuut tussen, volgens de systeem log vaak zelfs korter.
Op basis van de logfiles kan ik geen verbanden vinden met Download Station, SABnzbd of mijn android apps. Ook lijken de tijdstippen niet samen te vallen met start van de hibernation.
Dit laatste is trouwens onzeker, want sinds de update naar DSM 4.1 lijkt het soms alsof de NAS op willekeuriuge tijden ineens wakker wordt en staat te draaien.
Vorige week contact opgenomen met de winkel waar ik mijn DS212 heb gekocht.
Zij zouden het zelf niet kunnen repareren en adviseerden een RMA.
Ik weet eigenlijk niet of dit wel wil, maar ik wil het wel opgelost hebben.
Laten we elkaar informeren als er nieuws is.
-
Hier is al veel over geschreven op dit forum. Zoek maar eens op ventilator.