Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: mvveelen op 26 juni 2022, 16:39:19
-
Hi,
ik zie dat er 3 jaar garantie zit om m'n DS920+ en ik wil toch eens kijken of ik de USB poort kan laten nakijken die het niet meer doet. Vorig jaar geconstateerd, maar door Coro.....omstandigheden niet meer aan gedacht om actie te ondernemen.
Nu kan ik bij de leverancier een claim indienen en de NAS opsturen, dan wordt ie nagekeken, enz. enz. Maar dan ben ik toch geruime tijd de NAS kwijt en liefst wil je dit natuurlijk veel sneller afgehandeld zien.
Iemand tips hoe ik dit het snelst kan laten oplossen? Of is het niet anders en ben je nu eenmaal een week (of langer) de NAS kwijt?
Los van welke keuze, wat doe ik bij het opsturen: backup van de config maken, schijven eruit halen en dan is het 'veilig' om op te sturen?
-
Nu kan ik bij de leverancier een claim indienen en de NAS opsturen.....
Dan denk ik, dat je geen kans maakt en je had je er al bij neergelegd.
Lijkt idd op een poort die een optater heeft gehad. Fysieke schade valt vast niet onder garantie, dus ik laat het dam maar zo :oops:
-
Ik zit mezelf inderdaad tegen te spreken, maar er is niets te zien aan de poort en ik dacht dat het verstandig(er) zou zijn om ernaar te laten kijken door experts. Als het garantie is: prima. Is het geen garantie, dan komt er mss een bedrag uitrollen voor reparatie. En op dat moment kan ik beslissen wat te doen. Tenminste, zo stel ik me voor dat het gaat. Zit meer met de tijd dat ik de NAS kwijt zal zijn, dat is wel een dingetje omdat hij veel wordt gebruikt.
Edit: de NAS losgekoppeld en nog eens goed gekeken naar de USB poort. Het blauwe plastic palletje was ietsje scheef komen te staan waardoor een USB aansluiting er verkeerd om in kon worden gestopt en daardoor niet ver genoeg naar binnen kon. Dit palletje is weer rechtgezet en de USB poort werkt weer zoals het hoort.
Note to myself: beter kijken de eerste keer en de USB connector op de juiste manier erin doen voortaan ....