Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: SynRob op 05 oktober 2017, 21:36:27
-
Dag allemaal,
Ik heb volgende melding gekregen van diskstation :
'Dear user,
Disk 2 on DS412+ has degraded severely and is in failing status. Please make sure that your data has been backed up and then replace this disk.'
In totaal waren er 288 bad sectors en gaf de SMART status FAILING aan.
Ik ben dan harde schijf gaan kopen en wilde deze vervangen maar ik kan niet meer inloggen in mijn diskstation. Ik heb getracht om de diskstation te herstarten maar dat ging heel moeilijk tot ik uiteindelijk de shut down heb geforceerd door lang op on/off button te klikken. Het opstarten duurde ook zeer lang maar uiteindelijk Brande het blauwe ligt continu en het groene status lichtje ook continu. Alleen kan ik nu de diskstation niet meer bereiken. Ik wilde nog eerst een backup maken maar dat lukt nu dus niet meer omdat ik niet kan inloggen. Ik heb een oude backup maar die is wel enkele maanden oud... Ik zou natuurlijk liefst geen recente data willen missen.
Heeft iemand ervaring wat ik nu best doe ?
1/ Kan ik gewoon discstation uitzetten en de beschadigde harde schijf vervangen of doe ik best iets anders ?
2/ De nieuwe harde schijf is 3TB en de oude (beschadigde dus) is 2 TB. Ik gebruik het Hybrid Raid system van Synology.
3/ gaat de diskstation deze harde schijf automatisch formatteren en opnemen zodat alles terug ok is ?
Alvast hartelijk dank...
-
Ik denk dat die defecte harde schijf het opstarten onmogelijk maakt.
Ik zou inderdaad de defecte schijf uitwisselen voor de nieuwe.
Als hij dan weer start moet je het volume weer repareren na inloggen op DSM.
-
En als aanvulling op Hofstede in vervolg dagelijks backupen!
-
Dag allemaal,
Ik ga deze avond NAS uitschakelen en harde schijf vervangen... hopelijk kan DSM dan alles herstellen...
Ik neem ook normaal wekelijks backup maar nu na de vakantieperiode was het even geleden... :-(
-
problem solved ... hartelijk dank voor jullie reacties... nu dus terug beter backupen...
Hoe vaak maken jullie backup ? Doen jullie dit met externe harde schijf die je aan nas koppelt ?
-
Elke week zie hier hoe ik het doe (https://www.synology-forum.nl/cloud-sync/cloud-sync-via-webdav-naar-transipstack-curl-error-with-code-'52'/msg230683/#msg230683), wijkt wat af van de standaard maar, dat komt door Stack.
-
Dagelijks (of eerder nachtelijks) een lokale backup naar een externe harde schijf.
Dagelijks een backup naar een NAS op een remote locatie.