Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: DeOmePeter op 10 april 2016, 15:16:05
-
:oops: :oops:
Het gaat over min DS216play. Ik wilde de usb poort gebruiken aan de achterkant. Dus Nas opgepakt, omgedraaid en usb stick erin. :oops: :oops: :oops: :oops:. Melding HD gecrasht. Wat te doen?
-
Stond de NAS nog aan en wat onvoorzichtig geweest ?
Als je de NAS verplaatst, want dat doe je in feite, kun je beter deze eerst even uitzetten.
Maar goed, laat eerst eens een printscreen zien van:
Opslagbeheer > Volume
-
Ben op het ogenblik bezig met Stellar Phoenix. Dat programma kon de HD benaderen (in mijn pc).
Duurt nog een paar uur. Daarne zet ik de schijf weer terug en zal een printscreen maken.
;)
-
Helaas! Het recovery programma ziet volgens mij alles op de schijf, maar het is een gratis versie dus ik kan er niets mee. Zelfs geen log.
Schijf terug in de Nas. Schijf draait wel maar ik krijg alleen piepjes te horen. Met DSM ook niet meer te benaderen. Wat kan er defect zijn?
-
Je bent na mijn bericht zelf aan de gang gegaan, is begrijpelijk maar, nu doet je NAS het helemaal niet meer, begrijp ik.
Hoe was je configuratie, SHR ? Dus, Gespiegeld oftewel Mirror, of anders ?
Welke HD heb je met Stellar bekeken ?
-
Nee, ik was er al mee bezig. In de Nas zit maar één schijf van 3 terra. Toen ik de Nas bewoog was hij net DSAudio aan het updaten.
En ik kreeg de melding dat mijn schijf gecrasht was en ik een backup moest maken.
-
Ooooooo, 1 HD ! :o
Je hebt dus ook geen backup ?
Maar goed, hang die HD weer aan je PC en gebruik dan eens Paragon ExtFS for Windows (http://www.paragon-software.com/home/extfs-windows/).
Installeren:
De software is gratis, je moet je alleen even registreren, meer niet.
Vervolgens krijg je een Product key en Serial number per e-mail toegezonden.
Zodra geïnstalleerd, kun je je DSM (EXT4) HD gewoon benaderen via verkenner:
[attachimg=1]
Hopelijk zie je dan data in de 2e partitie (voorbeeld):
[attachimg=2]
-
OK, ik ga aan de slag.
-
Succes :!:
-
Bijgevoegd de printscreen. Helaas geen mappen.
-
Rechts onder in je taskbar zou je een icoontje van Paragon [attach=1] moeten zien, doe eens rechtermuis knop op dat icoontje en kijk of die partitie soms nog geactiveerd moet worden.
-
Anders deze nog proberen: Ext4Explore (http://sourceforge.net/projects/ext4explore/)
Dit is een zip file, uitpakken en je krijgt Ext4Explore.exe en is het programma zelf (dus geen installatie).
Voorbeeld:
[attach=1]
-
Nogmaals een printscreen
-
Nogmaals..
-
Hoe bedoel je geen mappen? Ik zie er een heleboel.
Kijk nog eens goed naar @Birdy `s screenshot...
Die mappen zitten in de volume1 map.
-
Hij ziet maar 1 partitie, root, daarin staat wel volume1 maar dat is het mount point voor de Data partitie.
Dus alleen root is zichtbaar, je Data partitie is dus verdwenen.
Nog alternatieven om te proberen:
http://www.r-studio.com/]R-Studio
http://www.file-recovery.com/
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Hierna houdt het wel zo'n beetje op of, je moet je HD opsturen naar een professioneel recovery bedrijf echter, dat gaat veel geld kosten.
-
Vast bedankt en ik ga de andere ook proberen.
-
dat is het mount point voor de Data partitie.
Woeps ;D
-
Buenas tardes...
Bijgevoegd een printscreen van een bewerking van Active File Recovery. Ik kan drie volumes zien:1.42.6-5609(1), Local Disk(2) en Local Disk(3). Alleen in de Local Disk(2) zit een afwijking nl. een blauwe HFS+.
Wat nu te doen?
-
Buena tarde.....
Heb werkelijk geen idee......misschien is er een handleiding van AFR of even Google gebruiken ?