Auteur Topic: HDD problemen  (gelezen 2621 keer)

Offline nlrela

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
HDD problemen
« Gepost op: 11 oktober 2019, 19:16:22 »
Kom net terug van vakantie en zie dat er twee HDD's een probleem hebben (RAID5).
Bij beiden staat "Systeempartitie mislukt" bij de toewijzingsstatus en "Mislukt* bij de Integriteitsstatus in de Opslagpool.
De Opslagpool zelf wordt als "Beschadigd" aangegeven.

Ondanks twee HDD's met een probleem is de RAID5 constructie nog wel te benaderen en kan ik zowaar de data nog kopiëren.
DSM geen aan dat het aantal te repareren schijven echter maar 1 is. Als ik of drive 6 of drive 12 eruit haal (degenen met de foutmelding), is het RAID5 construct niet meer beschikbaar en is er geen data meer te lezen.

De vraag is nu hoe kom ik erachter welke schijf volgens DSM vervangen zou moeten worden en wat moet ik doen, zodat niet alle data
verloren gaat?

Heb wel op 800KM afstand een tweede NAS met bija 95% van de data, maar dit duurt weken zo niet maanden om dit weer via internet terug te syncen (60TB)


NAS: Synology DS3617xs
HDD: 12x WD 6TB (RAID5)
DS3617xs
DS1515+ / DX513


 

Package center problemen (stop, start, install)

Gestart door 3svbBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 1
Gelezen: 4804
Laatste bericht 07 maart 2012, 15:38:50
door Matr1x
Ook hier problemen met het verbinden van OSX met DS214

Gestart door JosMBoard Mac OS X

Reacties: 1
Gelezen: 2622
Laatste bericht 12 maart 2015, 18:37:24
door iPaul24
Problemen met extreem traag WiFi? Lees dit eerst even.

Gestart door BjörnBoard Synology Router

Reacties: 5
Gelezen: 10333
Laatste bericht 25 november 2015, 09:34:50
door Björn
nzbget versie 11 problemen op DS 213+

Gestart door lexhardyBoard NZBGet

Reacties: 2
Gelezen: 3974
Laatste bericht 03 september 2013, 15:58:39
door lexhardy
Problemen met DSM5.0

Gestart door J.H.S.26Board Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 0
Gelezen: 4010
Laatste bericht 29 maart 2014, 16:41:53
door J.H.S.26