Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Emielvanham op 17 september 2012, 22:33:55
-
Hallo allemaal, sinds 2 jaar heb ik een DS410j waar ik altijd met veel plezier gebruik van heb gemaakt. Echter vanochtend was hij niet meer online op iPhone (Ds Cam) op de Mac gekeken en daar was hij ook niet meer beschikbaar. Toen ik in de meterkast keek leek hij uit te staan (blauwe knop was uit) maar naar goed kijken gebeurde er nog wel iets.. Fans draaien (zachtjes) en voor knipperen de leds status en lan heel flauw, tevens komt er een tikkend geluid uit op de maat van het knipperen. Als ik de blauwe knop vasthoud stopt het knipperen en tikken ( fans ook) echter wachten op een piep duurt erg lang, laat ik los knippert de power knop 1x blauw op en begint het knipperen en tikken weer..
Heb al een andere voeding geprobeerd maar zelfde verhaal
Fans losgehaald, tikken blijft...
HDD's verwijderd, tikken blijft
Het tikken lijkt uit het moederbord te komen en de powerled op de voeding knippert ook mee met het getik en geknipper op de Nas.
Het lijkt wel alsof hij onvoldoende power krijgt om op te starten maar na het wisselen van de voeding kan dat het niet zijn..
Supportform verzonden en maar afwachten voor een reactie..
Mocht hij nu echt overleden zijn kan ik deze 4 raid schijven in een nieuwe stoppen zodat de data weer beschikbaar is?
Hij is vorige week trouwens naar DSM 4.1 geüpgraded...
-
Ja dat is mogelijk, maar de software zal wel geinstalleerd moeten worden op de nieuwe synology.
Daarbij hoort de data partitie niet overschreven te worden.
Toch zou ik je aanraden om via de methode op http://forum.synology.com/enu/viewtopic ... 60&t=51393 (http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=160&t=51393)
je data eerst te backuppen.
Succes
-
Vandaag is mij hetzelfde overkomen met mijn DS410+. Heb hierover een paar vragen:
- heeft iemand al eens contact gehad met Synology support?
- weet iemand hoe lang er garantie op zit?
- is er een oplossing bekend voor dit probleem?
-
Vandaag is mij hetzelfde overkomen met mijn DS410+. Heb hierover een paar vragen:
- heeft iemand al eens contact gehad met Synology support?
- weet iemand hoe lang er garantie op zit?
- is er een oplossing bekend voor dit probleem?
heb bij aantal webshops gekeken. hier en link van een..
http://azerty.nl/producten/product_detail/1972/432132/synology-disk-station-ds411-nas-0-gb-serial-ata-300-raid-0-1-5-6-10-jbod-5-hot-spare-gigabit-ethernet-iscsi.html
ops is de normale 410 zie ik.. maar meeste nassen hebben 2.. wettelijke recht in nl sommige iets meer. ik zou gewoon contact opnemen met winkel waar je hem hebt gekocht
2 jaar wordt daar aangegeven dus ik hoop voor je dat je binnen de twee jaar zit.
-
Korte update m.b.t. de oplossing van dit probleem met mijn DS410.
- Eerst naar lokale hardware dealer gegaan; deze gaf aan dat het mogelijk aan de voeding kan liggen (te weinig spanning om op te starten; verklaart waarom er wel een tikkend geluid is; de lampjes aan de voorkant knipperen;
- Vervolgens via kennis met een zelfde DS410 voeding aangesloten en jawel hoor; hij startte gewoon op;
- support ticket bij Synology.com ingelegd; 3 dagen later via UPS een nieuwe voeding ontvangen zonder een rekening van Synology; SUPER SERVICE VAN SYNOLOGY!!!
-
mooi dat het zo goed en snel opgelost kon worden.