Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: chansig op 03 mei 2014, 22:18:38
-
IP adress en subnet mask were assigend to the DHCP client on [LAN1] dit is om 17.26:49
System started to boot up dit is om 17.26:53
System started up from improper shutdown dit is om 17.27:32
Normaal stond het ook windows file server tussen maar die heb ik uitgeschakeld. Met de gedachte dat het zomaar afsluiten daardoor veroorzaakt werd.
Er zit niet echt een patroon in...hele dag muziek geluisterd en om 17.27 ineens uit...net 10 minuten terug weer.
Gr Hans
-
Er zit niet echt een patroon in...hele dag muziek geluisterd en om 17.27 ineens uit
Je was om 17:27 ook muziek aan het luisteren vanaf de NAS ?
Dus, NAS was actief en poef.....uit zichzelf shutdown OF reboot ? :S
-
Ik was aan het luisteren en poef uit en vervolgens weer aan.
Vervolgen is hetgeen ik schrijf wat ik lees in het logcenter.
Gr Hans
-
Zeer merkwaardig dan.
Als je wilt dan kan ik de messages logfile voor je bekijken ?
Mail mij dan /var/log/messages.
Deze kun je gewoon met WinSCP (GUI Browser) naar je PC halen:
WinSCP:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download: http://winscp.net/eng/download.php
3 - Installeer WinSCP
4 - Start WinSCP klik op nieuw
5 - Bestandsprotocol: SCP
6 - Adres doelcomputer: <NAS-IP>
7 - Poortnummer: 22
8 - Gebruikersnaam: root
9 - Opslaan
10 - Inloggen (Password van je admin)
Mailen:
[attachimg=1]
-
[attachimg=1]
-
Als het goed is heb je het gekregen.
Gr Hans
-
Wat ik zie:
May 3 11:21:43 DiskStation ntpdate: Sync with time server 213.154.229.24 offset 0.003439 sec.
May 3 17:26:37 DiskStation kernel: [ 0.000000] CPU: Feroceon 88FR131 [56251311] revision 1 (ARMv5TE), cr=00053977
May 3 17:31:05 DiskStation ntpdate: Sync with time server 81.171.44.131 offset 0.005313 sec.
May 3 21:50:46 DiskStation kernel: [ 0.000000] CPU: Feroceon 88FR131 [56251311] revision 1 (ARMv5TE), cr=00053977
M.a.w., volgens mij is je NAS 2x onverwachts down gegaan en daarna herstart vandaag:
May 3 17:26:37
May 3 21:50:46
Waarschijnlijk dus een power dip of je NAS heeft een voeding probleem.
En je NAS is ingesteld dat wanneer er een power down is geweest dat je NAS weer automatisch boot:
-
Een voedingsprobleem..dat klinkt niet goed..als in: Die gaat langzaam kaduuk ?
Gr Hans
-
Die automatische boot dan uitschakelen ?
Gr Hans
-
Het is een vermoeden, ik constateer alleen dat de NAS uitgegaan is zonder hiervoor een opdracht te hebben gekregen.
Vermoedelijk een power probleem.
Ik zou een ticket inleggen bij Synology:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
In het log center begint de cyclus iedere keer met het toekennen van het IP adres en Netmask gebeuren.
Daar heeft het dus niets mee te maken ?
Gr Hans
-
Lijkt mij niet, maar ben niet zeker omdat ik dit niet tegenkom in de logfile.
Maar zoals gezegd zou ik een ticket inleggen.
-
Oke...doe ik morgen wel even.
Ik hoop dat het iets gaat opleveren...lat ik dan wel even weten.
Gr Hans
-
Ok, prima.....Bedankt!
-
Ticket verstuurd...afwachten dus maar. Rare is nu wel dat hij geen automatische update meer doet. Hij probeert het wel maar geeft aan dat de verbinding is mislukt...wat weer bijzonder is omdat alles het verder gewoon doet en ook de NAS zelf status oke aangeeft.
Gr Hans
-
Probeer eens met PuTTY te pingen, om te zien of je NAS wel een internet verbinding heeft:
PuTTY:
1 - Zorg ervoor dat SSH-Service aan staat: Configuratiescherm > Terminal.
2 - Download putty.exe
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html
3 - Start putty.exe
4 - Geef je IP-adres van je NAS op
5 - Zorg dat SSH aangeklikt is
6 - Save....geef een naam in "Saved Sessions"
7 - Klik op Open
8 - Je krijgt Putty scherm met "login as:"
9 - Geef in: root <enter>
10 - password: <Admin password> <enter> (PS: je ziet de cursor niet verplaatsen).
Als je binnen bent dan geef je in:
ping www.synology.com
en enter.
Krijg je reply, dan heeft je NAS toegang op het internet, voorbeeld:
[attachimg=1]
Niet ? Dan heeft je NAS dus geen internet toegang.
-
Dat doet hij dus wel...dus verbinding. Leuke programma allemaal en prettig dat je het zo goed uitlegt.
Gr Hans
-
Wat niet lukt, is dat een DSM update of een package update ?
Maak eens een printscreen, dat zegt meer dan woorden. ;)
-
Deze woorden zeg dan wel weer genoeg: Uw DSM versie is bijgewerkt.
Dus dat werkt weer.
Gr Hans
-
Dipje bij Syno zeker :lol:
-
Sunday blues oid... :lol:
Gr Hans
-
Oke...ze hebben me een patch laten installeren. Overigens wel een snelle reactie van Synology.
Dus nu is het afwachten. Wel bijzonder dat de patch niet gezien wordt als de NAS zelf gaat kijken of er nog een upgrade is.
Gr Hans
-
Welke patch ?
Wat staat er nu bij:
[attachimg=1]
-
He....jij hebt een printscreen van mijn nas...oh nee die van mij is in het Nederlands...dus hetzelfde.
Gr Hans
-
Tja...wat is dan de patch ?
Het kan zijn dat men iets op het spoor is en een nieuwe patch aan het uitproberen zijn of de update nog niet officieel hebben uitgebracht.
Als je probleem hiermee maar is opgelost.
Patchen/updates zijn nu eenmaal on going ;)
-
Hij is geinstalleerd en nu is het inderdaad afwachten. Gister heeft hij 2 improper shutdows gehad...
Gr Hans
-
ftp://on-line:online_user@ftp.synology.com/on-line/DSM5.0/4482_reboot/628X.pat
Bovenstaande is de patch...tot nu toe geen uitval.
Gr Hans
-
Ook toevallig, ik heb ook een DS212+ met exact dezelfde verschijnselen, vanmorgen net een ticket aangemaakt bij Synology.
Ik heb mijn logfiles eens goed doorgespit, maar zo te zien is dit verschijnsel bij mij ontstaan na de upgrade naar DSM 5.0-4458 Update 2. Inmiddels zit ik op 4482 maar het probleem met de improper shutdowns blijven....
-
Misschien onnodige info maar heb even gekeken (ben altijd wel wat nieuwsgierig) het zijn patches in de kernel m.b.t. (voor zover ik dit kan zien) harddisken, dus denk dat daar een bug is ingeslopen.
Patch is er sinds 22 april (timestamp) en zal wel verwerkt worden in de volgende officiele update.
-
Ook toevallig, ik heb ook een DS212+ met exact dezelfde verschijnselen, vanmorgen net een ticket aangemaakt bij Synology.
Ik heb mijn logfiles eens goed doorgespit, maar zo te zien is dit verschijnsel bij mij ontstaan na de upgrade naar DSM 5.0-4458 Update 2. Inmiddels zit ik op 4482 maar het probleem met de improper shutdowns blijven....
Volgens mij kun je deze patch ook installeren, de updater kijkt n.l. naar het type DS:
[attachimg=1]
Overigens zag ik dat m'n test DS111 er ook bij stond dus heb ik die patch ook even geinstalleerd (handmatig) en dat ging zonder problemen. ;) (overigens de DSM versie blijft hetzelfde).
[attachimg=2]
-
Ik heb zojuist de 628X.pat geïnstalleerd, vanavond eens even kijken hoe alles blijft draaien onder load.
PS waar heb je bovenstaande patches vandaan, die .ko files ?
-
PS waar heb je bovenstaande patches vandaan, die .ko files ?
Als je de 628X.pat uitpakt in \synobios.
-
So far so good, nog geen enkele reboot gehad sinds de update.
Ik krijg trouwens net een antwoord op mijn ingeschoten ticket waar ik het advies kreeg om de 628X.pat te installeren....
-
Hier ook nog geen improper shutdowns.
Fingers crossed and hope to die...of zoiets.
Gr Hans
-
Hier functioneert alles nog steeds naar behoren....
Gr Hans
-
Hier ook, ik zeg "problem fixed"met de beschikbaar gestelde patch.
-
Mooi zo :!: