Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Romijo op 18 maart 2012, 09:17:25

Titel: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Romijo op 18 maart 2012, 09:17:25
Hi,
Afgelopen week heb ik een nieuwe DS212+ ontvangen incl. 2 HDD's en geïnstalleerd.
Één van de eerste acties is (uiteraard?) het verplaatsen van grote hoeveelheden data van mijn PC naar de NAS. Helaas gaat de NAS tijdens het kopiëren op willekeurige momenten ‘down’ en geeft de melding "System booted up from an improper shutdown". Ik heb dat in de afgelopen paar dagen nu al meerder malen meegemaakt en het geeft geen vertrouwen in een 24/7 goede werking van de NAS. Ik heb een support ticket aangemaakt (zie onder), maar vraag mij af of dit probleem bij iemand op dit forum bekend is? Op internet kom ik er weinig meldingen van tegen. Omdat ik dacht dat het wel eens aan de stroomvoorziening kon liggen, heb ik hetzelfde ook geprobeerd met maar één harddisk geplaatst. Helaas geeft dat hetzelfde probleem......

Mvrgr,
Rob

=====
"System booted up from an improper shutdown" failure
Three days ago I bought a new DS212+ including two Seagate HDDs. I configured the NAS and started copying files to the NAS from my client. After some time, the copying of files was interrupted and, according to the logfile, the system was rebooted due to an improper shutdown. This happens every time I copy a large amount of data to the NAS.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Nelesss op 18 maart 2012, 14:21:08
Ik denk dat het terug gaan wordt naar de winkel! Want dit is zeker niet goed. Zoals jezelf al suggereert lijkt het erg op een voeding probleem.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Romijo op 18 maart 2012, 16:32:56
Ik heb de winkel inderdaad ook al geïnformeerd en omdat ik er zo weinig over lees op internet is het blijkbaar geen veel voorkomend probleem. Het kopiëren met filestation lijkt overigens wel goed te gaan, maar is veel trager (10 MB/s) dan het in Windows Verkenner slepen van bestanden op de PC naar de share op de NAS (40 MB/s).

Gr,
Rob.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Nelesss op 18 maart 2012, 23:26:05
Citaat van: "Romijo"
Ik heb de winkel inderdaad ook al geïnformeerd en omdat ik er zo weinig over lees op internet is het blijkbaar geen veel voorkomend probleem. Het kopiëren met filestation lijkt overigens wel goed te gaan, maar is veel trager (10 MB/s) dan het in Windows Verkenner slepen van bestanden op de PC naar de share op de NAS (40 MB/s).

Gr,
Rob.

Dat klopt omdat er dan gebruik gemaakt wordt van de webbrowser via java en dat is inderdaad tergend langzaam!
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: ros011 op 20 maart 2012, 10:04:04
Wij hebben dit probleem ook met twee DS410's. Wel iets gevonden op dit forum: http://forum.synology.com/enu/viewtopic ... 6d63526dbb (http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=33218&start=60&sid=5597ebccef09614ac6193e6d63526dbb)

Daar wordt melding gemaakt van min of meer hetzelfde probleem. De oplossing zou een ander type voeding zijn....

Nu er nog achter komen waar te koop.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Robert Koopman op 20 maart 2012, 10:22:24
Waar te koop? Dat is niet zo heel moeilijk  8)
Zie: http://www.mobile-harddisk.nl/synology-power-adapter-4bay-series-p-838.html?cPath=67_108
Wel een beetje schrikken van de prijs overigens.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: ros011 op 20 maart 2012, 13:36:46
Die site ben ik al geweest, ook per mail contact mee gehad. Maar zij verkopen niet de adapter met de specifictie 12V/8.00A ipv 12V/8.33A

For reference, my old PSU is the following:
EDACPOWER ELEC.
Model EA11001E-120
Input 100÷240V, 2.5A
DC Output 12V/8.33A

The new PSU is the following:
FSP Group Inc.
Model FSP096-AHA
Part No.: 9NA0960300    <=
Input 100÷240V, 2.0A    <=
DC Output 12V/8.0A      <=

dus de vraag blijft: waar te koop?
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 20 maart 2012, 21:34:05
Ik heb precies hetzelfde met mijn 212j! Nu in twee dagen al vier keer de melding gehad... Heb echter geen idee wat hier mee te doen. Het is mijn eerste NAS en ben er een aardige noob in.. Is dit dus echt een hardwarematig probleem zoals ik hierboven lees? Draai overigens DSM4.0 de schijftemperatuur is 23gr.C. (voorzover relevant)..
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 21 maart 2012, 12:30:58
En heb de melding zojuist in 1 uur tijd weer 2 keer gehad! Krijg dan eerst de melding dat ik geen toegang heb tot mijn synology via de webbrowser (die geopend stond), en als ik vervolgens opnieuw inlog zie ik de melding van improper shutdown in het logboek staan... De DS 212j is nieuw sinds vorige week en ik snap echt niet hoe dit kan..
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Nelesss op 21 maart 2012, 16:28:20
Citaat van: "Riccardo"
En heb de melding zojuist in 1 uur tijd weer 2 keer gehad! Krijg dan eerst de melding dat ik geen toegang heb tot mijn synology via de webbrowser (die geopend stond), en als ik vervolgens opnieuw inlog zie ik de melding van improper shutdown in het logboek staan... De DS 212j is nieuw sinds vorige week en ik snap echt niet hoe dit kan..

Terug naar de verkoper zou ik zeggen!
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 21 maart 2012, 18:01:53
Ja, als het ding gewoon niet goed is ga ik dat zeker doen. Maar wil eerst weten of het niet gewoon een andere oorzaak heeft die makkelijk op te lossen is.. Hij staat nu iig alweer vijf uur te draaien zonder improper shutdown. Zozo, wat een prestatie! :P
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Romijo op 24 maart 2012, 22:16:39
Hallo,
Om dit topic netjes af te ronden: Synology Support kwam er niet uit en adviseerde de NAS om te ruilen. Ik had het apparaat bij My Media Center aangeschaft en die blijken uitstekende service te geven. Ik kreeg direct een nieuw apparaat toegezonden inclusief een retoursticker om de defecte gratis terug te kunnen zenden. Helemaal goed dus, want vandaag stond mijn nieuwe NAS al te draaien.
En geen enkel probleem meer: inmiddels is er bijna 1 TB aan data overgeheveld naar de nieuwe DS212+ zonder foutmeldingen.

Gr,
Rob.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Robert Koopman op 25 maart 2012, 00:23:04
Goede service!
Nu hopen dat de NAS goed blijft werken.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 26 maart 2012, 17:42:36
Beste Romijo/Rob,

Zou je wellicht willen aangeven welke mogelijkheden je hebt geprobeerd om het probleem opgelost te krijgen?
Ik dacht dat het probleem mij weg was, had er 2 dagen geen last van gehad, maar nu binnen 1 dag alweer drie keer. Het lijkt echt volstrekt willekeurig te gebeuren. Heb al contact met Synology Support via de mail maar dat lijkt nog niet te helpen.. Tx

Groet,
Riccardo

P.s. moet ik, mocht een nieuwe NAS voor mij ook de oplossing zijn, ervan uit gaan dat de data op mijn schijf dan gewist wordt of kan ik eenvoudig de schijf uit de huidige NAS in de nieuwe stoppen?
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Romijo op 28 maart 2012, 13:42:19
Hallo Ricardo,
Het enige wat ik heb geprobeerd is het verwijderen van één van beide harddisk drives (stroomverbruik omlaag brengen). Dat bleek ook niet de oplossing. De fout kwam bij mij ook random voor, maar altijd bij het kopiëren van data van de client PC naar de NAS. Ik had het idee dat ik het optreden van de fout kon 'forceren'/versnellen door applicaties in DSM op te starten en de NAS zwaarder te belasten.
Synology support vraagt je een debug.dat bestand te maken en een geheugentest (m.b.v. de Assistant) uit te voeren. Zelf had ik de uitgebreide SMART-test voor de HDD's uitgevoerd. Dat leverde allemaal geen bijzonderheden op.

Omdat dit mijn eerste NAS is, had ik nog geen data op de NAS staan die niet ook al op mijn PC en LapTop stond. Bij ontvangst van de nieuwe NAS ben ik dus helemaal opnieuw begonnen. Persoonlijk zou ik dat in jouw geval ook doen; nml. geen idee wat een improper shutdown doet met de data op je schijven.

Succes,
Rob.

E-mail van Synology:
Could you try reproduce the issue again, please tell us how large amount data you try to transfer and the time/date the issue occurs, then obtain kernel log for us if you may:

[DSM3.0-1134 and above]
1. Login Management UI
2. You can see the similar link http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi (http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi)
3. Add ?diagnose=debug to the link, like http://192.168.x.xx:5000/webman/index.c ... nose=debug (http://192.168.x.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug)
4. Press "Enter", then the file can be downloaded.

In the meantime, please also use the Synology Assistant's memory test function to test the DS memory (enabled in Assistant "tool" icon) and see if there is any error pop out during the test.

Thank you.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 29 maart 2012, 14:22:37
Ok duidelijk, tx!

Het probleem lijkt bij mij toch iets anders te zijn aangezien het op willekeurige momentgen gebeurt, ook als de NAS helemaal niet belast wordt (met overschrijven data o.i.d.). Ik krijg van Synology iig een nieuwe PSU opgestuurd om eens te proberen of dat verschil maakt.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: ros011 op 02 april 2012, 09:59:47
Aan allen die met voedingsproblemen kampen (zie ook threat: viewtopic.php?f=25&t=8290 (http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=25&t=8290)). we hebben op de volgende site 3 nieuwe voedingen besteld:
http://www.aliexpress.com/store/100504/ ... 2419A.html (http://www.aliexpress.com/store/100504/210195878-535102006/FSP-12V-8A-10mm-4-pin-FSP096-AHA-AC-Power-Adapter-Charger-02419A.html) inclusief btw enzo kwam dat neer op ongeveer €32,= per voeding.

En vooralsnog lijkt het er op dat de problemen de wereld uit zijn!!

For reference, my old PSU is the following:
EDACPOWER ELEC.
Model EA11001E-120
Input 100÷240V, 2.5A
DC Output 12V/8.33A

The new PSU is the following:
FSP Group Inc.
Model FSP096-AHA
Part No.: 9NA0960300    <=
Input 100÷240V, 2.0A    <=
DC Output 12V/8.0A      <=

The new PSU is a little bit larger size compared to the old one. According to its DC Output values it seems that the problem is in construction of the PSU, not in the insufficient output voltage or current.
succes allen.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 02 april 2012, 17:15:12
Dat zijn weer andere voedingen dan waar ik mee te maken heb.

Oorspronkelijk kreeg ik bij mijn DS212j de volgende voeding:

Original CWT Power Adapter
Model: CAD065121
Input: 100-240V
Output: 12V 5.4A DC

Vandaag heb ik van Synology een nieuw type voeding ontvangen en wel de volgende:

Edacpower Elec
Model: EA10721A-120
Input:100-240V
Output: 12V 6.0A

Eens kijken of dat beter gaat...
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Freakilicious op 03 april 2012, 12:28:19
Sinds vandaag ook dit probleem :( Al 2 keer in de afgelopen 2 uur.
Ben nu een geheugentest aan het draaien en heb de debug file gedownload.

Ga nu ook een ticket aanmaken.

Hebben jullie trouwens die voeding zelf betaald?
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 03 april 2012, 23:19:58
Ik niet in ieder geval. Gewoon opgestuurd gekregen, goede service!

Heb hem overigens nog niet getest aangezien ik de foutmelding al 3 dagen niet meer gehad heb en ik eerst wil wachten tot ie weer voorkomt. Zul je net zien he.. Haha
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: ros011 op 04 april 2012, 16:12:05
Wij hebben hem wel zelf betaald. Ging trouwens om een tweetal DS410's van ongeveer 2 jaar oud.
Voor als nog geen problemen, draait al 5 dagen zonder problemen.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: NietGiftig op 09 april 2012, 17:56:13
Ik heb net een DS212J gekocht en heb ook last van deze fout.
Wat mij opvalt is dat de fout bij mij tot nu toe alleen optreed bij het gebruik van de DSM 4.0 interface.
Installeren van de software ging redelijk zonder problemen
Ik heb daarna met vallen en opstaan wat accounts en folders weten aan te maken waarbij de NAS wel 10 a 12 keer per uur ge-reboot heeft.
Maar zodra ik er files naar toe zet of files vanaf stream zonder dat de DSM beheer software aan staat gaat het goed.
Ik heb een uur lang een film gestreamed en gelijktijdig wat mp3 gespeeld, geen probleem.
Maar zodra ik de beheer software draai reboot de NAS.

Ga hem nu maar even retourneren bij de leverancier.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 11 april 2012, 17:54:04
Wat bedoel je precies met "de beheersoftware aanstaat"?
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: NietGiftig op 11 april 2012, 17:59:19
Citaat van: "Riccardo"
Wat bedoel je precies met "de beheersoftware aanstaat"?

Als ik ingelogd ben met de DSM 4.0 manager
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 11 april 2012, 21:01:16
Ja, dat ben ik ook praktisch altijd. Heb hem vaak wel in een venster ingelogd staan maar heb nog gedacht dat dat in verband stond met de improper shutdown. Overigens is de melding bij mij zeer onregelmatig, soms drie keer per dag en dan 3 dagen niet. In ieder geval niet meerdere malen per uur zoals bij jou.

Hierboven sprak ik over een nieuwe voeding die ik van Synology ontving. Die heeft helaas geen oplossing geboden kwam ik vandaag achter!:( Melding blijft komen. Vrees dat er niets anders opzit dan een nieuwe. Jij al een nieuwe inmiddels?
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Matr1x op 11 april 2012, 22:36:58
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar het is niet de bedoeling om continu aangemeld te zijn op je DiskStation. Het is een server en daar moet je alleen aanmelden als je er iets op moet doen. Ben je klaar, dan moet je weer netjes afmelden (niet afsluiten). Als je niet bent afgemeld blijft je proces actief en resources gebruiken (CPU en geheugen). Dat is helemaal niet nodig als je toch niks doet.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 11 april 2012, 22:43:01
Nee, dat heb je niet verkeerd. Erg interessant wat je zegt. Ik heb op mijn 24 inch scherm vaak wel een klein venstertje safari openstaan waarop ik ingelogd ben. Zo kan ik zien hoe het met mijn downloads staat en wat de snelheden up en down/Cpu en ramgebruik zijn van het ding. Ik begrijp dus goed dat dat niet helemaal de bedoeling is? Los daarvan, het lijkt me niet dat daar mijn "improper shutdown" meldingen vandaan komen toch?
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: NietGiftig op 11 april 2012, 22:50:56
Citaat van: "Matr1x"
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar het is niet de bedoeling om continu aangemeld te zijn op je DiskStation.

Inderdaad begrijp je het verkeerd
Zoals ik schreef : "Maar zodra ik de beheer software draai reboot de NAS."
Daarmee bedoel ik precies wat ik schreef, zodra ik DSM 4.0 opstart reset de NAS.
Dus nee, die software staat niet continu aan.
Ik moet toch kunnen configureren?

Maar ik heb al begrepen, dat zelfs het draaien van beheer software al een "heftige" belasting is.
Valt me wel tegen!
Mag overigens niet de reden van een Improper Shutdown zijn
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Matr1x op 11 april 2012, 22:54:38
Citaat van: "NietGiftig"
Maar ik heb al begrepen, dat zelfs het draaien van beheer software al een "heftige" belasting is.
Valt me wel tegen!
Mag overigens niet de reden van een Improper Shutdown zijn

Ik heb nooit last van een improper shutdown, tenzij de stroom uitvalt. Het hoort gewoon allemaal goed te werken, maar jij hebt blijkbaar pech met de hardware. Waarschijnlijk de power unit of de voeding. Heb je al eens een ander stopcontact (of andere stekkerdoos) geprobeerd?

Ik haak een beetje laat in en heb niet de moeite genoemen eerdere berichten te lezen... my bad! :roll:
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: NietGiftig op 11 april 2012, 23:05:24
Citaat van: "Matr1x"
Het hoort gewoon allemaal goed te werken, maar jij hebt blijkbaar pech met de hardware.
[/quote]

Ben ik ook bang voor
Maar zoals ik hier, en op het Engelse forum en bijvoorbeeld op tweakers lees ben ik niet de enige.

Ben met de aankoop hiervan al weer heel wat uren kwijt, en ik ben dus niet de enige.

Het apparaat is nu weer terug naar de leverancier, maar omdat ik niet meteen na aankoop begonnen was met installatie, maar 2 weken later mag ik nu waarschijnlijk wachten tot hij opgestuurd is naar Synology en weer retour komt!
Daarna heb ik dan misschien een andere voeding, maar zoals Riccardo al schreef, dat helpt niet.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 12 april 2012, 17:04:06
Je kreeg niet gewoon meteen een nieuwe? Niet best. Ik ga morgen eens bellen en mag hopelijk mijn huidige inruilen voor een nieuwe.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: NietGiftig op 17 april 2012, 19:54:17
Citaat van: "Riccardo"
Je kreeg niet gewoon meteen een nieuwe? Niet best.

Nee, het blijkt dat Informatique zich niet meer van een ordinaire webwinkel onderscheid!
Geen klantenservice maar ook geen klandize en aanbevelingen meer van mijn kant.

Nu maar afwachten, Informatique deelde mij doodleuk mede dat de service van Synology gemiddeld 15 dagen duurde.

soit.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 20 april 2012, 12:45:07
Hetzelfde lijkt helaas te gelden voor Coolblue / Nascenter.nl. Mijn Ds212j vertoonde de kuren al vanaf de eerste dag na ontvangst en hierover heb ik meteen contact opgenomen met Synology zelf. Na een mailwisseling met Synology en van alles geprobeerd te hebben (waaronder dus de nieuwe voeding) kwamen we tot de conclusie dat het product vervangen moest worden. Hierover heb ik toen contact opgenomen met Coolblue/Nascenter, maar omdat ik niet binnen de 14 dagen-termijn het probleem had gemeld bij hen, wordt het product nu waarschijnlijk opgestuurd en gerepareerd, in plaats van vervangen (duurt zo'n 3 weken!). Dit terwijl ik het in de volledige nieuwstaat en in de oorspronkelijke verpakking naar hen heb teruggestuurd en mij bij de retourzending werd aangezegd dat het, mits in oorspronkelijke verpakking, wel zou worden vervangen gezien mijn verhaal over contact met Synology zelf. Geen beste service als je het mij vraagt!
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: NietGiftig op 20 april 2012, 13:19:43
Na enig nadenken, wat ik natuurlijk al voor de aankoop had moeten doen, heb ik ondertussen wel spijt van deze geschiedenis.  :oops:

Krijg nu een nieuw apparaat dat het nooit gedaan heeft "gerepareerd" terug, daarna maar afwachten wat de betrouwbaarheid is.

Had dus beter voor een zelfbouw servertje kunnen gaan, 1 van de nieuwste moederbordjes met een energiezuinige AMD / Intel processor, kastje van 40 Eur, voeding en wat geheugen.
Linux CentOS erop.
Mogelijk een wat langere weg om te configureren, maar daar leer je alleen maar van.

Was wel een paar tientjes duurder uit geweest en gebruikt wat meer stroom, maar had ik een veelzijdige, en vooral snellere server gehad.
Want zo rond lezend brengt die prachtige mooie interface van Synology deze apparaten wel op hun knieën.
Daarnaast is de processor en het minimale geheugen zeer krap.

Oke, les geleerd voortaan beter inlezen
Geen Informatique meer voor mij(vanwege de afwezigheid van service).
Geen Synology meer (niet betrouwbaar en te licht).
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Robert Koopman op 20 april 2012, 13:28:25
Maar een J uitvoering is een lichte uitvoering.
Ik heb juist een zware uitvoering gekocht en ben 100% tevreden.
Ok, één zwaluw maakt geen zomer maar één slechte ervaring ook geen "slecht" merk.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: NietGiftig op 20 april 2012, 13:42:19
Citaat van: "Robert Koopman"
Maar een J uitvoering is een lichte uitvoering.
Ik heb juist een zware uitvoering gekocht en ben 100% tevreden.

Zwaar?
De recensies die ik gelezen had zijn nog al terughoudend en twijfelachtig over de verschillen van deze 2  

Citaat van: "Robert Koopman"
Ok, één zwaluw maakt geen zomer maar één slechte ervaring ook geen "slecht" merk.

Dat is waar, heb je helemaal gelijk in.
Vervelende is dat ik net 1 van de slechte heb, en daarna ook nog een beetje het gevoel heb het bos in gestuurd te worden.
Terwijl er toch meerdere meldingen over het fenomeen zijn.

Maar uiteraard wens ik jou wel veel goeds toe met jouw exemplaar.
Titel: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: LukeVredeveld op 20 april 2012, 13:47:48
Citaat van: "NietGiftig"
Want zo rond lezend brengt die prachtige mooie interface van Synology deze apparaten wel op hun knieën.
Daarnaast is de processor en het minimale geheugen zeer krap.
(...)
Geen Synology meer (niet betrouwbaar en te licht).

Ga jij ook bij de dealer klagen dat je fiat panda geen 250 km/h haalt? Je hebt het instapmodel gekocht en domme pech gehad. Je leverancier houdt zich aan zijn algemene voorwaarden wat misschien wat star is maar jij geeft synology de schuld. Succes met je zelfbouw server zou ik zeggen, want tussen de nassen van dit moment vind je geen beter merk imho. :-|



Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Robert Koopman op 20 april 2012, 13:49:37
De J is altijd de lichtste uit de serie, dan de gewone en de zware is altijd de + versie.

Een slechte ervaring hangt erg af van de leverancier blijkbaar. Daar moet je echt een beetje geluk hebben.
Mijn 411+II doet zijn werk op z'n sloffen. Altijd snel. Gelukkig maar!
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Riccardo op 20 april 2012, 14:24:06
Om nog even te reageren op mijn bericht hierboven. Zojuist een mail ontvangen van Coolblue dat mijn product toch ingeruild wordt voor een nieuwe. Wordt vandaag verstuurd en ontvang ik morgen. Goede service after all!
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: NietGiftig op 20 april 2012, 14:31:16
Citaat van: "LukeVredeveld"
Ga jij ook bij de dealer klagen dat je fiat panda geen 250 km/h haalt? Je hebt het instapmodel gekocht en domme pech gehad.
Of pech dom is kan ik niet over oordelen.

Als je de moeite had genomen om de hele thread te lezen was het je misschien duidelijk geweest dat mijn probleem en dat van meerdere andere mensen niet over de snelheid ging.
De snelheid was "slechts" een constatering die ik deed in mijn laatste post, nadat ik uiteraard een hoop fora en websites bezocht had.
En die had ik bezocht vanwege het probleem dat ik heb.

Fiat Panda ?, Ik denk dat een fiat Panda wordt afgesteld op het motor vermogen van de Fiat Panda en dus een eigen instelling heeft.
Zal in ieder geval geen F1 instelling zijn.
Ook zal de snelheidsmeter aangepast aan de auto zijn en niet tot 400 km/U lopen
De interface van Synology en de processor kracht die er voor nodig is gaat er waarschijnlijk niet van uit dat je hun instap model koopt.

Citaat van: "LukeVredeveld"
Succes met je zelfbouw server zou ik zeggen, want tussen de nassen van dit moment vind je geen beter merk imho. :-|
Bedankt voor je succes wens
De rest kan ik niet echt onderschrijven, mijn ervaring is anders.
Maar ik vind het altijd mooi dat er mensen zijn die het opnemen voor "hun" merk!
Als nu de firma zelf ook wat initiatieven in de communicatie onderneemt dan zou de wereld een stuk mooier worden.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: NietGiftig op 20 april 2012, 14:34:00
Citaat van: "Riccardo"
Om nog even te reageren op mijn bericht hierboven. Zojuist een mail ontvangen van Coolblue dat mijn product toch ingeruild wordt voor een nieuwe. Wordt vandaag verstuurd en ontvang ik morgen. Goede service after all!

Mooi, gelukkig voor jou!

Heb Informatique naar onderen in mijn Url lijst gezet en Coolblue er voor in de plaats gezet
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Robert Koopman op 20 april 2012, 14:42:00
Citaat van: "NietGiftig"
Als nu de firma zelf ook wat initiatieven in de communicatie onderneemt dan zou de wereld een stuk mooier worden.

De firma zit in Taiwan. De leverancier is het eerste aanspreekpunt toch?
Overigens ik laatst een ticket aangemaakt bij Synology over een mail probleem, de volgende dag antwoord en een oplossing.
Ze doen echt hun best.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: NietGiftig op 20 april 2012, 14:58:53
Citaat van: "Robert Koopman"
De leverancier is het eerste aanspreekpunt toch?

Klopt, Informatique is (was) mijn leverancier.

Op het officiele Engelse (amerikaanse) forum hebben meerdere mensen gemeld dat ze een ticket hadden aangemaakt, waarop niet of beperkt op gereageerd werd.
Titel: Re: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: Romijo op 20 april 2012, 19:50:34
Als topicstarter en alle discussie hier lezende wil ik nog wel melden dat mijn nieuwe DS212+ inmiddels ruim 27 dagen aaneengesloten zonder problemen draait. Vandaag ook zonder problemen de nieuwe DSM versie er op geplaatst. Ik ben daarmee, ondanks de slechte start, een zeer tevreden gebruiker van deze Synology :D
Gr,
Rob.
Titel: Improper shutdown van DS212+
Bericht door: LukeVredeveld op 20 april 2012, 20:17:24
:mrgreen:


Sent from my iPhone using Tapatalk