Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Xcel op 09 februari 2014, 18:09:18
-
Mensen,
In april 2012 een DS212+ gekocht met 2x2TD WD HD's erin. De eerste 6 maanden functioneerde de NAS naar volle tevredenheid !
In januari 2013 de 1ste problemen: ik kon geen datat meer naar de NAS schrijven. Supprt afdeling benaderd en die adviseerde mij de HD's opnieuw te formatteren aangezien de file index service corrupt was. Dat advies bleek goed te werken en het probleem kwam niet meer terug.
Daarna begonnen echter grotere problemen...De NAS begon te pas en te onpas te bevriezen en herstartte zichzelf vervolgens. Dit deed zich voor tijdens gebruik maar ook in standby. De logfiles gaven dan de volgende foutmelding:
System booted up from an improper shutdown.
Dit gebeurde eerst onregelmatig maar gedurende het jaar werd dit steeds frequenter. Hierover uitgebreid contact gehad met de supportafdeling en die gaven aan dat het waarschijnlijk een hardware fout was. Dus ten lange leste besloten eind 2013 het ding te retourneren naar Coolblue waar hij van daan kwam. Hij is 4 weken weg geweest, en kwam gisteren retour. In de begeleidende brief stond dat men "niet in staat was geweest het defect te reproduceren". Kortom, niks kunnen vinden...
Vandaag bij de eerste film gelijk het zelfde ouwe probleem. Dus tot zover de reparatieservice van de firma Coolblue ... :evil:
Vraag aan jullie: hebben jullie deze problemen ook wel eens bij de hand gehad en wat hebben jullie er aan gedaan ?
Hulp wordt zeer gewaardeerd aangezien de reguliere kanalen het dus ook niet wisten.
Groet,
-
Wellicht is je voeding niet 100% en dat bij Coolblue zij hun eigen voeding gebruikt hebben?
-
voeding is meegestuurd juist om dit probleem tegen te gaan...
-
Het is of je voeding of de stroomgroep is niet stabiel waarop je NAS zit aangesloten.
Als je denkt dat het zeker niet de voeding is, zet dan anders je NAS eens een tijdje op een andere stroomgroep.
-
DS212+ heb ik sinds ik heb terug heb gekregen op een andere groep gezet dan waar hij eerst op stond, en dat mocht niet helpen....
Ik denk ook dat het aan de voeding ligt maar dan wel die in het apparaat, de PSU dus. Maar daar hebben ze (zo te zien) niet naar gekeken bij Coolblue.
-
Of, een andere voeding proberen of, de boel laten doormeten of, toch weer teruggaan naar Synology met deze klacht, je zit nog in de garantie periode n.l. !
En wat je nog even kunt proberen is om te zien of je het kunt reproduceren b.v. een soort van stress test te doen met NAS performance tester.
http://www.808.dk/?code-csharp-nas-performance
Zet de loop op max en testen.
Als je het n.l. kunt reproduceren dan heb je wat in handen en kun je b.v. Coolblue overtuigen.
-
Heeft de reparatie afdeling van CoolBlue er naar gekeken of is je DS naar Synology in Engeland gestuurd?
Met alle respect voor de reparatie afdling van de leverancier, lijkt mij dat de enige welke een goede analyse kan doen de fabrikant (synology) is. Te meer omdat zij op de hoogte zijn van het probleem vanwege de call.
-
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Improper shutdown meldingen.
De NAS was gecrashed leek het. Hij zag de disk ook niet meer, en starte zelfs niet meer op. Schijf aan een pc gekoppeld, bleek alle data er nog op te staan. (voor de zekerheid alle belangrijke data eraf gehaald). Even een andere schijf getest (samsung) en DSM geinstaleerd, en werken. Dus de NAS is ok. Toen weer de Hitachi erin, gaf de assistant migratable aan. Hierover contact gehad met synology, en kon gewoon de laatste versie (4.3-3837) erover installeren zonder data verlies. En dat is gelukt.
Echter nu freezed de NAS regelmatig, geen http response, noch ping response, en ook niets in de assistant te vinden. Soms reboot hij zelf, anders haal ik zelf even de spanning eraf en komt hij weer up.
Ben er niet bepaald blij mee. Sinds release 4.3 alleen maar problemen.....waardeloos :|
-
Misschien hiervoor een Ticket inleggen ?
-
Ga ik zeker doen. Het huidige ticket loopt nog, (van de crash met knipperende blauwe power led).
De eerste terugkoppeling was dat mogelijk mijn NAS gehackt zou zijn. Dit moet ik nog controleren, heb de info inmiddels ontvangen hoe dit te doen.
Vanavond heb ik tijd, en zal eens kijken. Wel zag in nu in de logging dat dit al vanaf het begin gebeurd :o de eerste melding is van 26-9-2011.... En komt nogal eens voor :'( :'( :'(
Echter nu ben ik wat meer aan het hobieen en valt het me op.
zal dit ook melden aan Synology.
-
Als je al je data gesaved hebt, zou je ook al je partities kunnen wissen en een geheel schone installatie doen.
Als het dan nog voor komt dan ligt het duidelijk aan je hardware.
Wellicht is (een van) je schijven niet helemaal lekker.
-
Synology had het vermoeden dat mijn systeem weleens gehacked kon zijn. Om dit te controleren moest ik het volgende doen:
controleren of de volgende files bestaan en zo ja verijderen:
cd /volume1/homes/admin [Press Enter]
ls -la [Press Enter] (ls -la = LS -LA, not IS or IA)
If you see the following files, your system was hacked previously. Please run the following commands to remove the files to ensure your system is running properly:
rm /volume1/homes/admin/.profile [Press Enter]
rm /etc/ld.so.preload [Press Enter]
De .profile stond er wel. Die heb ik verwijderd en het systeem voor de zekerheid gereboot. Nu maar afwachten :|
Tevens heb ik toch een tweede support aanvraag gedaan voor de improper shutdown meldingen.