Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Joske007 op 26 september 2021, 15:41:37
-
Om het een en ander uit te sluiten heb ik volgende stappen volgens de richtlijnen van Synology ondernomen.
Uitsluiten of het moederbord defect is of niet?
Koppel eerst de NAS (DS918+) van de stroom en wacht een paar minuten.
Haal hierna alle interne harde schijven uit de sleuven en zet de Nas opnieuw aan.
Na een opstart zonder harde schijven kwam in ieder geval de status-LED met een foutpiep. Wat dus aangeeft dat het moederbord NIET defect is.
De Nas is via http://find.synology.com bereikbaar en zegt me dat er voor de installatie harde schijven ontbreken.
Plaatsen van de harde schijven:
In deze status wil ik de harde schijven een voor een terug in de sleuven plaatsen. Helaas geeft iedere genummerde harde schijf in de bijbehorende sleuf geen oplichtende led, water op zou moeten duiden dat er een disk is geplaatst.
Een herstart inclusief de geplaatste schijven van het systeem resulteert weer in een knipperende blauwe LED zonder reactie van het systeem en geen actieve LED's op de harde-schijfposities.
Het zou dus iets met de harde schijven te maken moeten hebben. Daarna heb ik elke harde schijf afzonderlijk aangesloten en gekeken of de Nas wel wil doorstarten. Helaas is de Nas met een disk in sleuf 1 of 2 of 3 onbereikbaar.
Als laatste test heb ik een goed werkende schijf (niet uit de Nas) in sleuf 1 geplaatst en ook hiermee wil de Nas niet verder installeren?
Hoe moet het nu verder om geen dataverlies te hebben?
-
Denk dat de stroom adapter defect is, die geeft niet genoeg vermogen meer.
-
Is hier (https://www.mobile-harddisk.nl/product/10565/synology-adapter-100w2.html) te bestellen.
-
Is die adapter alvorens te bestellen niet uit te meten?
-
Dan moet je meten met belasting, is wat lastig.
Gewoon adapter bestellen, niet goed, rldan retourneren en geld terug.
Ik geef 99,9% kans dat je NAS weer gaat werken.
-
Oké dan en bedankt voor de moeite.
Laats ons duimen dat het aan de adapter ligt.
-
Update!
Vandaag is de voeding vanuit Mobile Harddisk.nl toegekomen en heb deze onmiddellijk aangesloten met als resultaat dat de Nas terug werkt.
Wel jammer dat een voeding zo snel stuk gaat. De originele en bijgeleverde voeding was van het merk PGB, nu heb ik een van het merk Synology ontvangen. De Nas is intussen druk bezig met het opschonen van gegevens.
Nu wil ik mijn Nas op SHR uitbreiden met een 4de schijf.
Mag ik dan in de 4de sleuf gewoon een harde schijf toevoegen of dien ik een speciale actie uit te voeren?
-
Toch mooi dat het weer werkt, toch ?
Voor je nieuwe onderwerp graag een nieuw Topic.
-
Ja, ik ben er helemaal blij mee.
-
Bedankt. Ik had dezelfde problemen met mijn DS918+. Ik las dat deze voeding ook werkt op een DS414. Die heb ik toevallig ook nog. Voedingen gewisseld en jawel. Nu start de DS414 niet meer op maar de DS918+ werkt weer als een zonnetje.
Meteen de voeding besteld. Heel blij dat het zo eenvoudig kan worden opgelost.