Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Bas99 op 29 augustus 2014, 08:51:51
-
Sinds enige tijd kan ik mijn NAS niet meer bereiken. Via het netwerk kan ik wel gewoon de schijven in de NAS bereiken maar niet via Synlogy Assistant en DMS. Tevens kan de Cloudstation geen verbinding meer krijgen.
Inmiddels een reset (dubbel) uitgevoerd, maar dat heeft niet geholpen.
Hoe kan ik dit oplossen?
-
Een dubbele reset?
Als in een keer drukken, piepje, weer indrukken en weer een piepje?
Dan is DSM eraf gegooid, moet je dat opnieuw installeren.
-
Probleem is dat ik via de Synology Assistant de NAS überhaupt niet kan bereiken en dus ook niet opnieuw DSM kan installeren. Hoe kan ik de NAS bereiken? Inmiddels al meerdere keren gereboot, firewall uitgeschakeld, maar nog geen NAS.
-
Netwerk kabels ook al gecontroleerd?
Branden daar de bijbehorende ledjes?
-
Geen brandende led lampjes bij internetverbinding inderdaad! Heb nu diverse kabels en internetaansluitingen geprobeerd, maar nog steeds geen brandende led lampjes. Einde NAS?
-
Je NAS werkt nog steeds anders zou je je netwerk schijven niet kunnen benaderen.
Je hebt in ieder geval geen dubbele reset gedaan, anders zou DSM eraf zijn en zou je je netwerkschijven niet meer kunnen benaderen.
Kun je vanuit de windows verkenner een share benaderen via z'n ip adres?
Dus bijvoobeeld //192.168.1.12 als dat het ipadres van je NAS is.
Gaat dat niet probeer dan eens een ping vanuit windows met de naam van je NAS, je krijgt dan het ipadres van die NAS te zien.
-
Handig hulpmiddeltje om de IP-adressen van je apparaten af te tasten als appje voor een Android smartphone, plus nog meer opties:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=nl
-
ah topic is gesplitst......
-
Klopt, gesplitst omdat ik denk dat het 2 specifieke problemen zijn/worden en probeer Bas99 z'n probleem niet te "kapen" ;)
-
was niet mijn bedoeling, het leek mij om hetzelfde te gaan.
-
Denk dat jouw probleem een andere wending heeft gekregen of gaat krijgen, maar goed, het gaat goed zo ;)
-
Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, maar kan nog steeds de NAS niet bereiken. Oa met firewall van PC uitschakelen en NAS op diverse netwerkpoorten en diverse LAN kabels.
Status van de NAS:
- geen knipperende LED's bij netwerkaansluiting op NAS
- schijven ook niet meer te bereiken via de verkenner (eerder nog wel)
- synology assistant kan NAS niet vinden
- cloudstation kan vanaf PC geen verbinding krijgen
- bij pingen op diskstation geen respons
- pingen op ip adress (denk dat het de juiste is) lijkt wel respons te geven
Iemand nog ideeen?
-
Twee dingen:
1 - Inmiddels een reset (dubbel) uitgevoerd, maar dat heeft niet geholpen.
Dus: Er staat geen DSM meer op je DS !
Echter, je zegt wel Via het netwerk kan ik wel gewoon de schijven in de NAS bereiken
Dit is inmiddels niet meer het geval: schijven ook niet meer te bereiken via de verkenner (eerder nog wel)
Verwarrend zo ver..... maar goed, dubbele reset of niet, kennelijk staat DSM er dus wel op of het verhaal klopt niet.
2 -
Belangrijker op dit moment: geen knipperende LED's bij netwerkaansluiting op NAS
Dus: Je DS heeft geen verbinding met het netwerk dus, geen toegang.
Omdat je eerder aangaf dat je wel toegang had via Windows, is dit ook wat verwarrend.
Hierop verder bordurend:
A - Hang je NAS direct aan je PC met de kabel van Punt A of de PC zelf.
Brand/knippert LAN-LED dan ook niet dan kan ik alleen maar denken aan defecte UTP poort NAS. :S
Brand/knippert LAN-LED wel, dan moet je dus uitzoeken waar het probleem zit:
B - Neem een kabel waarvan je zeker bent dat die goed is dus, b.v. die van de PC.
Brand/knippert LAN-LED dan nog niet:
C - Probeer dan andere poorten van de Switch of Router met dezelfde kabel (probeer eerst maar die van de PC).