Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Gerard 1 op 12 oktober 2018, 11:04:05
-
Vrienden,
Op mijn NAS knipperen nu plotseling de 3 lampjes ( LAN + disk 1 + disk 2 )van mijn NAS.
De NAS kan niet worden gevonden op mijn netwerk
Hebben jullie een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Gerard
-
Probeer eens je NAS te laten zoeken door Synology Assistent (een aantal keren).
Dan kijken of je kunt verbinden en eventueel kijken wat de status is van de NAS.
-
Hallo Birdy,
Het updaten van de pakketten via het package center levert problemen op en ik raak mijn netwerkverbinding kwijt.
Ineen zie ik ook dat je eerst akkoord moet gaan met de privacy en overige voorwaarden, dat heb ik ook niet eerder gezien
Gerard
-
Hallo. Heb je een vast IP of via DHCP?
-
AtMikes,
Ik gebruik een vast IP adres
Gerard
-
Ineen zie ik ook dat je eerst akkoord moet gaan met de privacy en overige voorwaarden.
Na een bepaalde update van DSM is dit het geval als je dan voor het eerst het Package Center start en wordt dit eenmalig gevraagd.
Dus dit zijn je problemen ?
De NAS kan niet worden gevonden op mijn netwerk
Het updaten van de pakketten via het package center levert problemen op en ik raak mijn netwerkverbinding kwijt.
Het updaten van de pakketten levert problemen op omdat je je netwerkverbinding weg is ?
Als je verder, met ander apparatuur, geen netwerkverbindingen kwijt raakt, dan zou ik eens een NAS reset uitvoeren:
Modus 1: Aanmeldingsgegevens van de administrator en netwerkinstellingen resetten. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_my_Synology_NAS#t2)
-
Inmiddels heb ik de DS215j weer op het netwerk.
Voor wat betreft disk 2 , deze vertoont op dit moment 16.145 Raw Read Errors...die schijf ga ik vervangen !
-
Dat zou ik maar doen, ja :!: