Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: MBsyn op 14 april 2018, 17:59:00

Titel: Melding stroomuitval
Bericht door: MBsyn op 14 april 2018, 17:59:00
Hallo,

Een vraag over de meldingen per e-mail als de stroom uitvalt.

Afgelopen week heb ik een stroomuitval gehad, maar geen melding per e-mail. In de NAS-melding stond Failed To Send E-mail (Failed To Resolve Host Adress). Meldingen van updates die moeten gebeuren ontvang ik wel altijd.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!
Titel: Re: Melding stroomuitval
Bericht door: Briolet op 14 april 2018, 18:06:42
tricky, want zonder stroom kan de nas niets. En als hij op een UPS draait, moet ook de route naar je mail provider werken. Dus ook alle switches en router op een ups zetten. En dan hopen dat het wijkkastje wel stroom behoudt tijdens de storing.

Als je DDNS gebruikt is het wel simpel. Je stelt dan een hartbeat in en krijgt van Synology een mailtje dat ze de nas niet kunnen bereiken. Dat moet natuurlijk wel een mailadres zijn die niet op je eigen nas zit.

Als mijn ISP onderhoud doet, kan ik aan die mailtes precies zien hoe lang het internet eraf gewest is.
Titel: Re: Melding stroomuitval
Bericht door: Birdy op 14 april 2018, 18:09:29
Of, er staat hier toch iets niet goed.

[attachimg=1]

Kun je een test mail sturen ?
Titel: Re: Melding stroomuitval
Bericht door: MBsyn op 14 april 2018, 19:17:06
Het testbericht kon ik inderdaad niet versturen. Het gaf aan, dat ik niet was ingelogd bij GMail. Dus nu opnieuw ingelogd.Nu doet hij het wel. Geen idee hoe deze zichzelf uit heeft kunnen loggen??

Maar goed, ik hoop ook niet op weer een stroomuitval  ;)!

Nogmaals dank!
Titel: Re: Melding stroomuitval
Bericht door: davey op 15 april 2018, 18:53:50
Was je modem niet al uit gegaan toen je nas het bericht wilde versturen ?.