Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Ron53 op 20 september 2013, 10:51:15
-
Mijn NAS 112J gebruik ik sinds november 2012. Gemiddeld 1 x per maand "hangt" mijn NAS. Er is zelfs intern niet meer op in te loggen. Dan wil ik hem handmatig met de knop uitzetten (lang ingedrukt houden) maar ook dat werkt niet.
De enige remedie is dan, stroom er af.
Daarna (enige tijd wachten) de stroom er weer op en het Nasje start weer.
Zoeken in logfiles levert niets op. Geen bijzondere acties, geen inloggers etc.
Ik heb al een keer DSM geupdate, maar dat brengt geen verandering. De mensen die ik ken met een Synology NAS, hebben het ding nooit uit en die blijven allemaal doorlopen...
Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken of moet ie terug voor garantie?
Groet,
Ron
-
Ik zou Syno support inschakelen, je hebt n.l. al een upgrade gedaan van DSM (naar welke versie is onbekend) en het probleem blijft.
Misschien heb je wel een HW probleem en je hebt nog garantie.
Overigens, heb je ook gekeken naar je HD S.M.A.R.T ?
Misschien is daar een probleem mee ?
-
Bedankt voor de suggestie.
DSM is 4.2 3211. De SMART test had ik al eens uitgevoerd. Nu opnieuw (snelle test) zonder problemen uitgevoerd met resultaat normaal. De HD staat gemiddeld op 35 gr. dus ook niet te warm.
Heb gisteren een nieuwe DS112J erbij gekocht. Ga deze nu configureren, waarna de bestaande DS112J ter reparatie naar Synology gaat. Daarna komt deze op afstand (bij een vriend) als back up NAS te staan.
Ben benieuwd of de nieuwe 112J zonder problemen gaat werken. Hou me aanbevolen voor suggesties.
Groet,
Ron
-
Ben benieuwd of de nieuwe 112J zonder problemen gaat werken.
Dat zou ik toch wel mogen verwachten. ;)
-
Mijn NAS 112J idd opgestuurd ter reparatie. Ter vervanging een 112+ gekocht. Deze werkt prima! Gelijk DSM 4.3 geïnstalleerd. De 112+ is idd comfortabeler, snellere response en prima "slaapfunctie".
Mijn leverancier Informatique heeft nogal wat tijd genomen om het door mij omschreven probleem in een test ook vast te stellen. Dat is uiteindelijk ook gelukt met als resultaat een nieuwe 112J, afgelopen vrijdag ontvangen. Deze nu ook weer geïnstalleerd en kijken of deze het goed blijft doen. Daar heb ik goede hoop op.
Nieuwe uitdaging wordt back-up maken van 112+ naar 112J, terwijl ik die bij een buurman verderop in de straat ga plaatsen. Iemand ervaring of tips?
Groet,
Ron
-
Nieuwe uitdaging wordt back-up maken van 112+ naar 112J, terwijl ik die bij een buurman verderop in de straat ga plaatsen. Iemand ervaring of tips?
Groet,
Ron
Maak gebruik van de backup mogelijkheid die ingebouwd is.
Eerst thuis een backup maken zodat de grootste hoeveelheid data aanwezig is.
Bij de backup NAS locatie poort 22 en 873 openen.
Deze poorten laten doorverwijzen naar het ip adres van de backup NAS (Geef de NAS een vast IP adres, buiten het bereik van de DHCP poule)
Niet vergeten data encryptie aan te zetten.
Eventueel kan je kijken of data compresie nog snelheids voordeel gaat opleveren..
Dit is afhankelijk van de CPU van de NAS.
Suc6
S.O.
-
Top van Informatique ;)