Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Carrie op 20 augustus 2025, 13:36:26
-
Twee weken geleden ben ik overgegaan op Odido. Sindsdien is mijn NAS niet meer te bereiken. Alle lampjes branden. De NAS is via mijn ASUS RT 68U verbonden met het netwerk. Internet en tv geen problemen.
Ik heb met Webassistant en met Synology assistant geprobeerd de NAS te vinden. Helaas geen positief resultaat. Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn en wat ik kan doen om de NAS weer te kunnen bereiken.
-
Waarschijnlijk heeft de NAS een vast ip-adres die niet meer in het netwerk "past".
Doe even een reset Modes 1 (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_reset_my_Synology_NAS_7#t1), dan krijgt de NAS een nieuw adyes van de Router.
-
Bedankt voor de tip. Alleen heeft het jammer genoeg nog niet tot een positief resultaat geleid.
Het gekke is dat ik met mijn telefoon wel bestanden die op de NAS staan kan bekijken.
-
Het gekke is dat ik met mijn telefoon wel bestanden die op de NAS staan kan bekijken.
Met een Synology app zeker, met gebruik van Quick Connect, ja dat werkt altijd wel.
Weet je het (nieuwe) IP-adres ? (je kunt ook in je router kijken wat het adres is)
Wat is dan de foutmelding als je met het nieuwe IP-adres in je internetbrowser naar de NAS gaat ?
Je kunt ook find.synology.com (http://find.synology.com) proberen.
-
En....nog gelukt ??
-
Excuses dat ik nog niet had gereageerd. Het is nog niet gelukt. Het probleem is denk ik dat modem en router hetzelfde ip-adres hebben. Alleen kan ik de router niet bereiken dus kan dat adres niet veranderen en het adres van het modem kan ik ook niet aanpassen. Ik zie het wel maar er is geen optie om het aan te passen.
-
Het probleem is denk ik dat modem en router hetzelfde ip-adres hebben. Alleen kan ik de router niet bereiken dus kan dat adres niet veranderen en het adres van het modem kan ik ook niet aanpassen.
lndien beide inderdaad hetzelfde IP adres hebben, haal dan de router even los van het modem (de Ethernet kabel tussen beide er even uithalen).
Dan zou je de router wel moeten kunnen bereiken (en het IP-adres daarvan veranderen).
Daarna die Ethernet kabel weer vast.
-
Plerry bedankt voor deze reactie. Ik heb dit geprobeerd alleen kreeg ik bij het intypen van het adres het inlogscherm van het modem. Ik heb toen het modem uitgeschakeld maar dat hielp niet. Het is mij dus nog niet gelukt.
-
Als de verbinding met het modem fysiek is losgekoppeld, zou me verbazen dat je dan toch een modem inlogpagina krijgt?
Anders de web-pagina van de browser vernieuwen / verversen, zodat je niet naar "cache" gegevens van een eerdere inlogpagina kijkt.
-
-
Ik heb dit geprobeerd alleen kreeg ik bij het intypen van het adres het inlogscherm van het modem
Dan heb je een heel afwijkende en/of onverstandige opzet van je thuisnetwerk.
Normaal gesproken heb je voor met een Ethernet kabel aangesloten clients:
Provider <=> Modem <=> Router (<=> Switch) <=> Meerdere clients (Laptop, NAS, etc.)
en voor via WiFi aangesloten clients:
Provider <=> Modem <=> Router <=via WiFi=> Meerdere clients (Laptop, mobieltjes, etc)
Je gebruikt dan de WiFi van je Router (of van een op de router (event. via een switch) aangesloten WiFi access point), niet de WiFi van je Modem (indien het Modem ook WiFi heeft).
Maar gezien je beschrijving is de client waarmee je probeert op je Router of Modem in te loggen kennelijk aangesloten (bedraad of via WiFi) op je Modem.
-
Plerry bedankt voor deze info. Mijn pc is rechtstreeks op de modem aangesloten. Dat moet ik dus veranderen en kijken of het dan wel lukt.
Wordt vervolgd.