Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Rabbit op 12 december 2014, 09:31:47
-
NAS maakt (na change van provider en modem) geen verbinding meer met internet
Gisteren ben ik veranderd van provider.
Mijn huidige provider heeft mij een Arcadyan VGV7519 (Experia Box v8) geleverd.
Na alles te hebben aangesloten heb ik internet toegang en toegang tot mijn NAS.
Alleen mijn NAS krijgt geen toegang tot het internet??
Als ik bijwerken selcteer krijg ik de boodschap : Verbinding is mislukt. Controleer uw internetverbinding.
Wie weet hier een oplossing voor??
-
Hoe ziet de netwerkconfiguratie van de NAS er uit? Ik denk dat de DNS niet goed is ingesteld.
-
Ik weet niet wat ik hier zou moeten veranderen.
-
Zet hem eens op automatisch DNS ophalen. Of gebruik de Google DNS servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
-
Als automatisch inhoud dat ik automatisch configureren uit moet zetten dan is dit het resultaat.
P.s. moet bij veranderingen de NAS ook nog opnieuw opstarten?
-
Voor alle duidelijkheid de NAS heeft dus nog steeds geen tot het internet.
-
Ook met 8.8.8.8 & 8.8.4.4 geen verbinding ???
-
Hoe is het IP adres van je NAS geconfigureerd? Heb je die wel aangepast aan de nieuwe router? Als die vast ingesteld is zet hem dan even op DHCP. En kijk ook naar de instellingen van je firewall. Deze settings moet je allemaal nalopen als je van router wisselt.
Je kunt ook nog een reset van de NAS uitvoeren door de resetknop éénmalig vijf seconden in te drukken tot hij piept. Dan worden je netwerkinstellingen teruggezet naar default. Ook je admin password is dan leeg, die moet je dan weer terugzetten.
-
Wat bedoel je precies met "Hoe is het IP adres van je NAS geconfigureerd?"
Ik tik het ip adres in m'n browser en krijg toegang tot m'n nas
"Als die vast ingesteld is zet hem dan even op DHCP." als ik het goed heb staat deze op DHCP
"En kijk ook naar de instellingen van je firewall." Daar heb als eerste naar gekeken daar zaken uitgezet wat ook geen gewenst resultaat opleverde
Je kunt ook nog een reset van de NAS uitvoeren door de resetknop éénmalig vijf seconden in te drukken tot hij piept. Dan worden je netwerkinstellingen teruggezet naar default.
"Ook je admin password is dan leeg, die moet je dan weer terugzetten." als dit gedaan is kan ik er dan wel aanloggen ?
-
Je hebt me verkeerd begrepen denk ik. Ik bedoel de netwerkinstelling in je NAS, en ook de firewall instelling in de NAS.
Na reset kun je nog gewoon aanloggen. Je moet dan inloggen met admin zonder een password op te geven. Daarna kun je het password van admin weer wijzigen naar je huidige password.
-
Ik zal de DS213 resetten en kijken wat het oplevert.
Ik ff wachten want m'n dochter (7) zit net een film te kijken.
-
Voor de settings zat ik in het modem te kijken. Na DHCP in het modem te hebben aangezet had de nas (even) verbinding naar buiten maar ik geen verbinding naar de nas. Toen de nas gereset en het ip adres aangepast was alles weer OK. Heeft lang geduurd wat door spraak verwarring kwam NAS MODEM WAAR WAT te veranderen.
Ik hoop nu hier intern alles goed te hebben. Nu alleen nog de toegang van buitenshuis regelen met portforwarding.
Hoe dat gaat moet ik ook nog uitzoeken.
-
Sorry dit was FOUT ik bedoel in NAS "Na DHCP in het modem te hebben aangezet had de nas (even) verbinding naar buiten" ;D