Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: steef_e op 13 juni 2013, 10:33:18
-
Beste allemaal,
Momenteel ben ik een paar weken in het buitenland.
Nu maak ik dagelijks gebruik van mijn nas via internet. Nu is deze sinds vanmorgen ineens niet meer te bereiken. Ik maak gebruik van de downloadfunctie, ook vannacht. De harde schijf kan niet volgelopen zijn aangezien er nog een paar honderd GB beschikbaar was toen ik startte.
Wat ik wel gedaan heb, is gisteren een nieuwe, moeilijker password ingevoerd. Dit kan het probleem niet zijn aangezien:
- Ik helemaal geen inlogpagina te zien krijg
- Via ander IP adres (telefoon) ook geen inlog pagina te zien krijg. (om de IP-ban te controleren)
- Glasvezelverbinding thuis vast IP adres heeft
- NAS vast IP heeft
- Router vaste instelingen heeft.
Kortom, heeft iemand een suggestie hoe ik kan controleren dat de nas uberhaupt nog aan staat?
Alvast bedankt!
-
Als je een web-pagina heb draaien, zou je het daarmee kunnen zien.
-
De DSM omgeving draait als het goed is. Begin steeds meer te denken dat de Nas eruit geklapt is...
Maar sta nog open voor suggesties.
Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk
-
DSM omgeving draait?
Dan is de NAS toch niet uit?
-
Dat is een veronderstelling. Gisteren nog wel. Ik kan nu niet controleren of het draait omdat ik alleen connectie timeouts krijg.
Zijn er nog andere tips/tricks om te controleren op activiteit?
Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk
-
Ik heb DS Finder op mijn iPad staan.
Daarmee kan ik zien of ze aan staan, 2 bij mij en eentje bij mijn zoon.
Maar of dat anders werkt dan wat je nu doet weet ik niet, lijkt mij niet.
-
Daar kan ik geen verbinding mee opzetten of de Nas vinden. Ssh zal niet werken aangezien ik er geen poorten voor doorgezet hen op mijn route. Wel alvast bedankt voor alle reacties!
Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk