Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Tegels op 05 mei 2025, 11:38:27
-
Dag,
Ik heb net mijn NAS verkocht en wilde hem resetten om op te sturen. Ik had de NAs al een tijd niet meer gebruikt. (DS212J). De schijven zijn eruit.
De NAS wordt echter niet meer gevonden en ik kom er ook met geen mogelijkheid meer bij. De NAS start normaal op. LAN led knippert groen, maar de Status LED blijft oranje knipperen. In de Assistent vind ik niets. De reset button aan de achterkant van de NAS helpt ook niet.... Firewall staat uit, andere netwerkkabel geprobeerd en de NAS rechtstreeks aangesloten op de computer (iMac én Windows laptop; alle tips die de Assistant mij ook geeft).
Wat kan ik meer doen om bij mijn NAS te komen?
-
De schijven zijn eruit.
En dan wil je bij de NAS komen en resetten ?
Wat wil je resetten in de NAS zonder HD's ?
-
Oei.... ik voel een probleem.... IIg dank voor de zeer snelle reactie!!!!
Blijkbaar kan dat niet? Ik denk dat ik wat stoms heb gedaan..... Ik wil niet denken in problemen maar in oplossingen.... Zijn die er ook?
In mijn beleving staan er nog instellingen in DSM die ik wilde resetten (oa mailadres ed.)
-
Nog wat vreemds: In de app van mijn Amplifi Router wordt de NAS wel zichtbaar. Heeft echter geen IP adres maar wel een MAC Address
-
Ik wil niet denken in problemen maar in oplossingen
Ja, dat wilde ik ook echter, ik moest meer info hebben, kan toch ?
Je kan de HD's aan je PC hangen en alle partities verwijderen met Disk Management (Windows) en daarna nog formatteren maar niet de snelle versie gebruiken.
-
Dank maar weer Birdy!
Die HDD's is het probleem niet. Ik kan mijn NAS onmogelijk meer benaderen om de DSM te resetten. De NAS wordt niet zichtbaar in de Assistant.
-
Ik ben verder aan het struinen. Nu kan ik in mijn KPN modem wel een Diskstation vinden met een IP adres (die overigens niet te benaderen is....)
-
Er staat niets op je NAS zelf, zonder HD's.
Dus, doe nou wat ik heb geadviseerd.
-
Ik ben eruit.....
Het bleek dat er helemaal geen DSM geinstalleerd was. Ik moest een vinkje zetten bij compatibiliteit toestaan met apparaten die geen wachtwoordcodering ondersteunen. Toen plopte mijn NAS in één keer wel op.
Onwijs bedankt maar weer Birdy voor jouw ondersteuning!
-
:thumbup: