Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: birdie1904 op 09 november 2017, 12:05:41

Titel: NAS niet te vinden of te benaderen
Bericht door: birdie1904 op 09 november 2017, 12:05:41
Sinds feb 2017 naar volle tevredenheid gewekt met DS216play. Sinds gisteren is NAS niet meer benaderbaar.
Dus niet meer zichtbaar in Windows10 Verkenner, en ook niet te vinden met opstarten van Synology Assistent.
Geeft melding 0 servers gevonden. Ook bij opdracht zoeken hetzelfde resultaat. Onder andere al netwerkkabel vervangen van DS216 naar router, en ook al andere routerpoort gekozen.

Aan en uit knop geprobeerd, geeft alleen als resultaat een blauw knipperend licht en DS216 gaat niet uit. De 4 groene lampjes op DS branden keurig. Resetknopje geeft ook geen resultaat. Enige mogelijkheid was nog het stroom eraf te halen en na 30 seconden er weer op te zetten. Na verloop van tijd brandt dan weer het blauwe ledje en de 4 groenen. DS216 geeft dan ook hierna een piep.

Wanneer dan Synology Assistent wordt opgestart vind het programma dan wel de DS216 met de melding iets van verbindingstatus mislukt, maar even daarna toch de mooie melding gereed. Ik kan dan, in de meeste gevallen, verbinding maken en dus op de DSM -software komen, en ook zie ik dan in de verkenner de NAS terug. Echter na korte tijd, varieert van 3 tot 5 minuten, loopt DSM software vast en kan ik niets meer doen.

Ook in mijn Windows verkenner kan ik niet niet meer de NAS benaderen en geeft melding "geen toegang". Wel krijg ik nog 2 mails met de melding :  "NAS heeft de controle van de consistentie op het systeemvolume (zowel Swap en Root). Het systeem is nu gebruiksklaar". Weet niet meer wat ik moet doen. Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem, vooral ook omdat ik al mijn prive foto's en video's van familie en dus ook kleinkinderen hier op heb staan.
Daarom ook de vraag: Zouden mijn harde schijven nu ook onherstelbaar beschadigd zijn? Graag een oplossing voor mijn probleem. Ik ben jullie daar zeer erkentelijk voor.
Titel: Re: NAS niet te vinden of te benaderen
Bericht door: Arjan69 op 14 november 2017, 17:13:26
Heb je al een oplossing?
Ik ervaar nu hetzelfde..
Titel: Re: NAS niet te vinden of te benaderen
Bericht door: Birdy op 14 november 2017, 17:33:33
Heb je het (zonder enters) goed kunnen lezen dan ? Ik neem niet de moeite om zulke berichten te lezen als de schrijver zelf niet de moeite neemt om het duidelijk neer te zetten.

Maar goed, wat ervaar je precies ?
Titel: Re: NAS niet te vinden of te benaderen
Bericht door: birdie1904 op 14 november 2017, 18:06:22
Bedankt voor je heldere en korte antwoord Birdy. Daar had je gelukkig weinig enters voor nodig. Heb er veel gehad voor de oplossing van mijn probleem, dat ik naar mijn beste weten zo duidelijk mogelijk heb willen formuleren.

birdie1904
Titel: Re: NAS niet te vinden of te benaderen
Bericht door: birdie1904 op 14 november 2017, 18:09:26
Nee, helaas nog geen oplossing. Wel probleem gevonden. De eerste van mijn 2 schijven bleek stuk te zijn. Daardoor was die niet te benaderen. Kapotte schijf eruit gehaald, en de 2e schijf nam het helemaal over (werk met SHR). Schijf ivm garantie terug naar leverancier.
Titel: Re: NAS niet te vinden of te benaderen
Bericht door: Robert Koopman op 14 november 2017, 18:45:59
Je kan alsnog in je eerste bericht wat enters gebruiken om het leesbaar te maken.

Maar nu de defecte schijf eruit is, werkt de NAS weer gewoon?
Titel: Re: NAS niet te vinden of te benaderen
Bericht door: birdie1904 op 14 november 2017, 18:58:34
Werkt wel weer gewoon, alleen wel wat risicovol zonder backup schijf.
Titel: Re: NAS niet te vinden of te benaderen
Bericht door: Birdy op 14 november 2017, 19:03:18
Tja, zeer risicovol, zonder backups.