Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: wamvdberg op 04 januari 2020, 21:55:21
-
Hallo,
Sinds 2 januari in de avond kreeg ik plots de melding dat de verbinding met mijn 716+ verbroken was.
Niets lukte uiteindelijk een harde reset (via achterzijde) uitgevoerd totdat de status LED oranje knipperde om opnieuw in te stellen, maar de NAS blijft offline. Ook met de Synology Assistent op mn pc wordt deze niet meer gezien. Andere netwerkpoort en netwerkkabel geprobeerd, helaas geen verbinding Alle overige devices werken prima op mn TP-link Deco Mesh netwerk.
Ik heb echt geen idee meer.
Wat zou dit kunnen zijn?
-
Wat is de status van ALLE ledjes?
-
Power LED = blauw
Status LED = knippert nu oranje ivm harde reset
LAN 1 LED = knippert (groen)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
En de HD's?
-
Beiden groen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Zorg ervoor dat de netwerkkabel op (standaard) LAN1 zit.
Reboot (voor de zekerheid).
Zoek je NAS met je browser:
find.synology.com
en(of)
diskstation:5000
-
Helaas allemaal al geprobeerd. Ik heb deze NAS nu 4 jaar, werkte perfect en van de ene dag op de andere niet meer benaderbaar. Ook niet met DS-Finder app of via de browser op mn pc of via Synology Assistent. 3 maal een harde reset gegeven ..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Power LED = blauw
Statisch of knipperen
-
Statisch
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Kijk eens met de App Fing (https://apps.apple.com/nl/app/fing-netwerk-scanner/id430921107) of je de NAS (IP adres) kan vinden in je netwerk.
-
Helaas. Ook mn Deco zegt dat de NAS offline is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Hang je NAS aan je PC met UTP kabel, probeer het dan nog eens met find.synology.com / diskstation:5000 / Assistent.
-
Je bent een topper! Eindelijk weer benaderbaar en nu opnieuw installeren .
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
8)
Blijft wel vreemd dat je NAS niet normaal in je netwerk wordt gevonden.
Dus, als DSM is geïnstalleerd, dan NAS uit, terug in je netwerk, NAS aan en kijken of je er dan wel bij kunt.............
-
Helaas niet rarara
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Dan is er iets mis in je netwerk :!:
Je moet gaan uitsluiten wat het niet is.
-
Yes dat wordt zoeken. Wel vreemd dat het van de ene op de andere dag niet meer werkt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Wissel de NAS eens van poort op je switch.
Peter
-
Gedaan helaas
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Ik heb een vermoeden dat 1 bedrade device mijn LAN op zeep helpt. Geen enkel bedraad device krijgt een ip adres via DHCP. Puzzelen en zoeken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Succes ;)
-
Geen enkel bedraad device krijgt een ip adres via DHCP.
Zit er een apparaat op wat ook een DHCP server doet? Bijvoorbeeld een router die je op de LAN-side aangesloten hebt zonder de DHCP server uit te zetten?
2 in een netwerk gaat niet goed.
Kwestie van alles uitzetten en loskoppelen, je modem/router spanningsloos maken, dan je NAS aanzetten, ne 5 munten je PC en dan gaan testen.