Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: OutintheBlue op 29 juni 2013, 22:24:17
-
Hoi,
De afgelopen maand druk bezig geweest mijn 213+ aan het ontdekken/inrichten etc. Veel geleerd en ontdekt en alles naar tevredenheid ingesteld. Zo staan mijn foto's documenten favorieten muziek etc. allemaal op de NAS en wordt er vanuit mijn PC ook naar toe verwezen (via bv. iTunes, maar ook is de map Mijn Afbeeldingen verwezen naar een map op de NAS). Tot zover geen problemen.
Vanochtend moest echter de stroom eraf en heb vooraf de NAS netjes afgesloten. Dit was de allereerste keer sinds de installatie dat de NAS uit moest. Vervolgens gedaan wat ik moest doen (lamp ophangen) en de stroom er weer op gezet en ook de NAS weer aangezet, maar er verder geen aandacht aangegeven. Gedurende de middag zag ik meldingen via mijn telefoon binnenkomen dat er downloads waren binnengekomen via CauchPotato, ik dacht nog 'die draait gelukkig weer als vanouds'.
Vanavond wilde ik mijn PC opstarten met Outlook en internet, maar dat ging allemaal tergend traag. Naar nu blijkt komt dit dus omdat de PC de bijbehorende bestanden niet kan vinden (de mailserver/mailstation die ik via outlook benader en de favorieten die Internet Explorer nodig heeft)...
Ook de NAS intern benaderen in de browser lukt niet (via het interne IP adres) en ook de netwerklocaties zijn nauwelijks te benaderen (na een minuutje ziet ie wat mappen, maar daarop geklikt, gebeurt er niets).
Herstart van zowel het modem en de NAS maken niets uit, toenadering vanuit mijn laptop op dezelfde manier werkt ook niet.
Via de Synology assistent is de NAS wel zichtbaar (status: gereed), bij de broncontrole geeft ie in eerste instantie aan 'verbinding verloren'. Kies ik daar echter 'verbinding maken' dan lijkt ie verbinding te maken, maar dit verliest ie even zo snel weer...
Wat kan dit zijn en beter: hoe los ik dit op?
Bedankt voor jullie hulp.
Groet, ROnald
-
Nou, inmiddels kan ik melden dat alles weer werkt, na een tweede reboot.
Nu kan ik me herinneren dat tijdens de installatie destijds er ook een paar reboots nodig waren alvorens
de wizzard startte, nadat mijn nas via find.synology.com gevonden was...
Is dit 'gebruikelijk' dat dit niet gelijk gebeurd, of heb ik een maandagochtend model?
Groet, ROnald
-
Heb ik ook wel gehad. Ik krijg er ook de kriebels van. Het zou kunnen dat één van de packages in de weg zit. Ik heb een tijd gehad dat ik geen 3th party packages gebruikte en toen ging het wel goed. Laatst een keer een spontane 'hanger'. Er bewoog helemaal niets meer. Na het stroomloos maken en twee keer opstarten deed 'ie het weer. (Tot de volgende herstart?)
-
Bedankt voor je reactie. Het zou inderdaad kunnen, ik gebruik wel een paar 3rd party packages. Aan de andere kant: die zaten er niet op toen ik 'm voor het eerst benaderde en toen ging het ook pas na twee reboots goed.
Ook vanochtend was er een stroomstoring. Toen de stroom er weer op kwam, startte de NAS ook weer. Maar zien? Ho maar. Moest 'm nog een keer herstarten...
Misschien eens melden bij Synology?
Gr. Ronald
-
Misschien iets doms, maar is het mogelijk dat je de NAS geen vast IP adres hebt gegeven binnen je netwerk? Dat kan dan de verklaring zijn dat je andere apparaten problemen hebben om de netwerkverbindingen terug correct te zetten. Vermits je de stroom lange tijd hebt uitgezet zal je router vermoedelijk een nieuw IP adres hebben toegekend. Het is maar een bedenking. Ik heb voor mijn NAS een vast IP en ik mag deze uitzetten en na een tijdje terug aan en ik heb geen problemen.
-
Hoi,
Nee, zowel vanuit mijn modem krijgt hij een vast IP adres en voor de zekerheid ditzelfde IP adres ook ingesteld op de NAS. Dus daar ligt het niet aan...
Bedankt iig voor je reactie.