Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: OutintheBlue op 23 januari 2015, 10:41:09
-
Dag,
Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn DS213+, waar ik twee 3gb HDD's in heb waarop beide hetzelfde staat (Raid 1?).
Ik merkte dat de PC traag reageerde en zag toen dat dit lag dat hij bepaalde gegevens van mijn NAS niet kon benaderen (bv. Internetfavorieten en netwerkdrives). Soms lukte het wel, maar dan even later was de verbinding weer weg.
De aan/uit knop ingedrukt houden hielp helemaal niets, behalve dat het blauwe lampje heel lang bleef knipperen. Dit heb ik een nacht zo door laten knipperen en de volgende morgen brandden alle lampjes weer als vanouds, maar nog steeds geen NAS te zien op mijn PC, ook niet zichtbaar in mijn modem.
De stroom er dan maar af, maar na een nacht leverde dit hetzelfde resultaat op (het zal ongetwijfeld niet zo lang hebben geduurd, maar had geen zin om er op te wachten). Tijdens het knipperen is de NAS soms wel, soms niet vindbaar via de Synology Assistant.
Ik heb vervolgens de schijven eruit gehaald en de NAS opnieuw opgestart. De NAS is hiermee wel te vinden, alleen geeft ie aan dat er geen HDD's zijn geïnstalleerd.
Vervolgens heb ik opgestart met alleen Schijf 2 in Bay 2 (rechts).
Na een minuut of 5 begint de NAS te piepen en als ik Diskstation opstart op mijn PC kom ik er (iets trager dan normaal) op de DSM startpagina, die vervolgens opent met een paar waarschuwingsschermen:
Opgepast: Een of meer volumes/Disk Groups/iSCSI LUN's/SSD-Caches zijn beschadigd We raden u aan om beschadigde schijven door nieuwe te vervangen.
En op een ander scherm: "Melding van ontbrekende gegevens op de schrijfcache. De gegevens op de schrijfcache zijn waarschijnlijk verloren gegaan. Wilt u na het opnieuw opstarten uw harde schijf scannen en herstellen?" Het leek erop dat ik overigens gewoon bij mijn bestanden kan.
Omdat ik niet weet wat ik hiermee doe, heb ik eerst maar op negeren geklikt, ik was meer benieuwd wat er gebeurde als ik alleen schijf 1 in bay 1 zou doen. Wellicht was deze schijf immers wel goed.
De NAS via DSM netjes af kunnen sluiten en vervolgens dus opnieuw gestart met alleen schijf 1 in Bay 1.
Dit duurde wederom een nacht (minimaal twee uur, daarna op bed gegaan) en vanochtend knipperde het statuslampje en was het blauwe lampje aan. Ook het lampje van Disk 1 brandde oranje. De NAS is echter onvindbaar.
Wat is nu de conclusie en wat nu te doen? Heeft het nog zin om te starten met Disk 2 in Bay 1 en andersom? Is één schijf overleden (Disk 1) en de ander bijna (Disk 2)? Of is Disk 2 na een scan en herstel nog wel te redden. En kan dit kwaad? Ik wil mijn data niet kwijt!
Graag advies!
Alvast heeel erg bedankt!
Groet, Ronald
-
Is één schijf overleden (Disk 1) en de ander bijna (Disk 2)? Of is Disk 2 na een scan en herstel nog wel te redden.
Ik zou beide HD's even testen met de diagnose software van Seagate (http://www.seagate.com/nl/nl/support/downloads/seatools/) op je PC (inbouwen of via een USB- Dock/Behuizing).
-
Had na het posten van mijn vorige bericht schijf 1 nog in bay 2 gedaan, maar de lampjes bleven knipperen en er gebeurde niets, de NAS was niet te benaderen. Na anderhalve dag de stekker er maar uit getrokken.
Vervolgens schijf 2 weer terug in bay 2 gedaan, aangezien dat de vorige keer (weliswaar met fouten) goed ging. Ik durfde het niet aan om te kijken wat er zou gebeuren als ik deze nu in bay 1 zou doen. Eerst maar de belangrijkste data (waar ik gelukkig nog bij kan) veilig stellen.
Vandaag wilde ik je advies opvolgen en heb schijf 1 direct aangesloten op mijn PC via SATA. De PC is echter niet op te starten zodra ik die schijf aansluit, kan zelfs niet eens in de bios. De aan/uit knop ingedrukt houden is het enige waar de PC op reageert.
Dus ik denk dat het veilig is aan te nemen dat die schijf echt is overleden?
Wat ik nu wil doen is een nieuwe schijf kopen en deze in bay 1 plaatsen, zodat deze de gegevens van de tweede (defecte) schijf kan kopiëren. Vervolgens kijken wat ik nog met de tweede schijf kan doen, herstellen of ook als verloren beschouwen en dan wederom een nieuwe schijf kopen, die de gegevens weer kan overnemen van de nieuwe schijf...
Iemand nog tips voor een goede schijf? Had nu een Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB, Made in Thailand, maar lees nu op Tweakers dat deze inderdaad snel stuk gaan (hoewel de Thailand versie beter schijnt te zijn)...
Pff.... Wat is het toch een leuke hobby dit... :|
-
De kans is groot dat als je die HD in je pc hebt geplaatst dat je pc probeert te booten van die nas hd.
Dus, of je moet ervoor zorgen, in de bios, dat je pc wel boot van de juiste HD of, en dat is veel beter, zet die HD in een usb dock of externe behuizing en sluit die aan op je pc.
Dan gaan testen.
-
Da's een goeie... Had ik niet aan gedacht. Gaan ik morgenochtend proberen (ben d'r nu wel ff klaar mee).
Dank!
-
Heb nu schijf 1 in een USB3 case hangen en heb eerst de kortere tests gedaan, daar kwam ie netjes door (pass). Doe echter nu de "Long Generetic" test en heb na een half uurtje zo'n 74 fouten. De log laat dit al zien:
Long Generic - Started 25-1-2015 14:38:17
Bad LBA: 0 Not Repaired
Bad LBA: 121 Not Repaired
Bad LBA: 2149568 Not Repaired
Bad LBA: 2149569 Not Repaired
Bad LBA: 2149570 Not Repaired
Bad LBA: 2149571 Not Repaired
Bad LBA: 2149572 Not Repaired
etc., 74 regels lang.
Ik zie geen voortgang indicatie (onder Test Status blijft het vooralsnog wit), maar dat kan zijn dat ie nog heeeeeel lang bezig is en dat wat ie nu gedaan heeft nog niet zichtbaar is, omdat het slechts een fractie van het totaal is? Dan gaat het wel een paar dagen duren voor ie helemaal groen is... :lol:
De handleiding van SeaTools geeft aan: The "LONG Test" will collect information about possible defects. If any defect are found, a list will be offered at the end or after aborting the scan. You will have the opportunity to attempt to repair the problem sectors.
Ik wou kijken of de reeds gevonden fouten gerepareerd konden worden, dus in heb gecanceld, maar er kwam dus geen lijst of repair-optie. Heb 'm nu maar weer gestart.
Heeft het zin om dit door te laten gaan?
-
LBA "Logical block addressing"
Er zijn dus al minimaal 74 blocks defect, begrijp ik, zie ze niet allemaal maar blocks volgen elkaar op: 2149568 - 2149572 en ziet er zeker niet goed uit.
Denk dat je beter die HD kunt gaan vervangen tenzij iemand anders een ander oordeel heeft ?
-
Hoi,
Voor de volledigheid vannacht de test opnieuw laten lopen. Hieronder de complete log. De test geeft nu vanochtend "Failed" aan. Wat mij opvalt is dat er bepaalde foute blocksn (0 en 121) van de eerdere, afgebroken test, nu niet voorkomen in de afgeronde test. Maar goed, totaal zijn het er dus nog heel veel meer dan 74.
Echter nu ook geen repair optie geboden, maar gezien jouw eerdere reactie, dat is dan ook zinloos?
Ik heb nog garantie, dus volumes verwijderen (en daarmee de data) en terugsturen?
Iemand anders nog tips?
Groet, Ronald
--------------- SeaTools for Windows v1.2.0.10 ---------------
25-1-2015 13:13:40
Unit Serial: 4C0987654321
Unit Model: SharkoonRapidcase USB3
Firmware Revision: CC26
Short DST - Started 25-1-2015 13:13:40
Short DST - Pass 25-1-2015 13:17:41
Identify - Started 25-1-2015 13:18:07
Short Generic - Started 25-1-2015 13:18:44
Short Generic - Pass 25-1-2015 14:34:56
Long Generic - Started 25-1-2015 14:38:17
Bad LBA: 0 Not Repaired
Bad LBA: 121 Not Repaired
Bad LBA: 2149568 Not Repaired
Bad LBA: 2149569 Not Repaired
Bad LBA: 2149570 Not Repaired
Bad LBA: 2149571 Not Repaired
Bad LBA: 2149572 Not Repaired
Bad LBA: 2149573 Not Repaired
Bad LBA: 2149574 Not Repaired
Bad LBA: 2149575 Not Repaired
Bad LBA: 2149664 Not Repaired
Bad LBA: 2149665 Not Repaired
Bad LBA: 2149666 Not Repaired
Bad LBA: 2149667 Not Repaired
Bad LBA: 2149668 Not Repaired
Bad LBA: 2149669 Not Repaired
Bad LBA: 2149670 Not Repaired
Bad LBA: 2149671 Not Repaired
Bad LBA: 2149680 Not Repaired
Bad LBA: 2149681 Not Repaired
Bad LBA: 2149682 Not Repaired
Bad LBA: 2149683 Not Repaired
Bad LBA: 2149684 Not Repaired
Bad LBA: 2149685 Not Repaired
Bad LBA: 2149686 Not Repaired
Bad LBA: 2149687 Not Repaired
Bad LBA: 2149688 Not Repaired
Bad LBA: 2149689 Not Repaired
Bad LBA: 2149690 Not Repaired
Bad LBA: 2149691 Not Repaired
Bad LBA: 2149692 Not Repaired
Bad LBA: 2149693 Not Repaired
Bad LBA: 2149694 Not Repaired
Bad LBA: 2149695 Not Repaired
Bad LBA: 2149696 Not Repaired
Bad LBA: 2149697 Not Repaired
Bad LBA: 2149698 Not Repaired
Bad LBA: 2149699 Not Repaired
Bad LBA: 2149700 Not Repaired
Bad LBA: 2149701 Not Repaired
Bad LBA: 2149702 Not Repaired
Bad LBA: 2149703 Not Repaired
Bad LBA: 2149728 Not Repaired
Bad LBA: 2149729 Not Repaired
Bad LBA: 2149730 Not Repaired
Bad LBA: 2149731 Not Repaired
Bad LBA: 2149732 Not Repaired
Bad LBA: 2149733 Not Repaired
Bad LBA: 2149734 Not Repaired
Bad LBA: 2149735 Not Repaired
Bad LBA: 2149736 Not Repaired
Bad LBA: 2149737 Not Repaired
Bad LBA: 2149738 Not Repaired
Bad LBA: 2149739 Not Repaired
Bad LBA: 2149740 Not Repaired
Bad LBA: 2149741 Not Repaired
Bad LBA: 2149742 Not Repaired
Bad LBA: 2149743 Not Repaired
Bad LBA: 2149744 Not Repaired
Bad LBA: 2149745 Not Repaired
Bad LBA: 2149746 Not Repaired
Bad LBA: 2149747 Not Repaired
Bad LBA: 2149748 Not Repaired
Bad LBA: 2149749 Not Repaired
Bad LBA: 2149750 Not Repaired
Bad LBA: 2149751 Not Repaired
Bad LBA: 2149760 Not Repaired
Bad LBA: 2149761 Not Repaired
Bad LBA: 2149762 Not Repaired
Bad LBA: 2149763 Not Repaired
Bad LBA: 2149764 Not Repaired
Bad LBA: 2149765 Not Repaired
Bad LBA: 2149766 Not Repaired
Bad LBA: 2149767 Not Repaired
Long Generic Aborted 25-1-2015 15:12:37
Long Generic - Started 25-1-2015 15:15:09
Long Generic - Aborted 25-1-2015 15:35:24
Long Generic - Started 27-1-2015 00:22:21
Bad LBA: 1989752 Not Repaired
Bad LBA: 1989753 Not Repaired
Bad LBA: 1989762 Not Repaired
Bad LBA: 2149568 Not Repaired
Bad LBA: 2149569 Not Repaired
Bad LBA: 2149570 Not Repaired
Bad LBA: 2149571 Not Repaired
Bad LBA: 2149572 Not Repaired
Bad LBA: 2149573 Not Repaired
Bad LBA: 2149574 Not Repaired
Bad LBA: 2149575 Not Repaired
Bad LBA: 2149664 Not Repaired
Bad LBA: 2149665 Not Repaired
Bad LBA: 2149666 Not Repaired
Bad LBA: 2149667 Not Repaired
Bad LBA: 2149668 Not Repaired
Bad LBA: 2149669 Not Repaired
Bad LBA: 2149670 Not Repaired
Bad LBA: 2149671 Not Repaired
Bad LBA: 2149680 Not Repaired
Bad LBA: 2149681 Not Repaired
Bad LBA: 2149682 Not Repaired
Bad LBA: 2149683 Not Repaired
Bad LBA: 2149684 Not Repaired
Bad LBA: 2149685 Not Repaired
Bad LBA: 2149686 Not Repaired
Bad LBA: 2149687 Not Repaired
Bad LBA: 2149688 Not Repaired
Bad LBA: 2149689 Not Repaired
Bad LBA: 2149690 Not Repaired
Bad LBA: 2149691 Not Repaired
Bad LBA: 2149692 Not Repaired
Bad LBA: 2149693 Not Repaired
Bad LBA: 2149694 Not Repaired
Bad LBA: 2149695 Not Repaired
Bad LBA: 2149696 Not Repaired
Bad LBA: 2149697 Not Repaired
Bad LBA: 2149698 Not Repaired
Bad LBA: 2149699 Not Repaired
Bad LBA: 2149700 Not Repaired
Bad LBA: 2149701 Not Repaired
Bad LBA: 2149702 Not Repaired
Bad LBA: 2149703 Not Repaired
Bad LBA: 2149728 Not Repaired
Bad LBA: 2149729 Not Repaired
Bad LBA: 2149730 Not Repaired
Bad LBA: 2149731 Not Repaired
Bad LBA: 2149732 Not Repaired
Bad LBA: 2149733 Not Repaired
Bad LBA: 2149734 Not Repaired
Bad LBA: 2149735 Not Repaired
Bad LBA: 2149736 Not Repaired
Bad LBA: 2149737 Not Repaired
Bad LBA: 2149738 Not Repaired
Bad LBA: 2149739 Not Repaired
Bad LBA: 2149740 Not Repaired
Bad LBA: 2149741 Not Repaired
Bad LBA: 2149742 Not Repaired
Bad LBA: 2149743 Not Repaired
Bad LBA: 2149744 Not Repaired
Bad LBA: 2149745 Not Repaired
Bad LBA: 2149746 Not Repaired
Bad LBA: 2149747 Not Repaired
Bad LBA: 2149748 Not Repaired
Bad LBA: 2149749 Not Repaired
Bad LBA: 2149750 Not Repaired
Bad LBA: 2149751 Not Repaired
Bad LBA: 2149760 Not Repaired
Bad LBA: 2149761 Not Repaired
Bad LBA: 2149762 Not Repaired
Bad LBA: 2149763 Not Repaired
Bad LBA: 2149764 Not Repaired
Bad LBA: 2149765 Not Repaired
Bad LBA: 2149766 Not Repaired
Bad LBA: 2149767 Not Repaired
Bad LBA: 4058232 Not Repaired
Bad LBA: 4058233 Not Repaired
Bad LBA: 4058234 Not Repaired
Bad LBA: 4058235 Not Repaired
Bad LBA: 5453400 Not Repaired
Bad LBA: 5453401 Not Repaired
Bad LBA: 5453402 Not Repaired
Bad LBA: 5453403 Not Repaired
Bad LBA: 5453404 Not Repaired
Bad LBA: 5453405 Not Repaired
Bad LBA: 5453406 Not Repaired
Bad LBA: 5453407 Not Repaired
Bad LBA: 5453408 Not Repaired
Bad LBA: 5453409 Not Repaired
Bad LBA: 5453410 Not Repaired
Bad LBA: 5453411 Not Repaired
Bad LBA: 5453412 Not Repaired
Bad LBA: 5453413 Not Repaired
Bad LBA: 5453414 Not Repaired
Bad LBA: 5453415 Not Repaired
Bad LBA: 5453416 Not Repaired
Bad LBA: 5453424 Not Repaired
Bad LBA: 5453425 Not Repaired
Bad LBA: 5453426 Not Repaired
Bad LBA: 5453427 Not Repaired
Bad LBA: 5453428 Not Repaired
Bad LBA: 5453432 Not Repaired
Bad LBA: 5453433 Not Repaired
Bad LBA: 5453434 Not Repaired
Bad LBA: 5453435 Not Repaired
Bad LBA: 5453436 Not Repaired
Bad LBA: 5453437 Not Repaired
Bad LBA: 5453438 Not Repaired
Bad LBA: 5453439 Not Repaired
Bad LBA: 5453456 Not Repaired
Bad LBA: 5453457 Not Repaired
Bad LBA: 5453458 Not Repaired
Bad LBA: 5453459 Not Repaired
Bad LBA: 5453460 Not Repaired
Bad LBA: 5453461 Not Repaired
Bad LBA: 5453462 Not Repaired
Bad LBA: 5453463 Not Repaired
Bad LBA: 5453464 Not Repaired
Bad LBA: 5453472 Not Repaired
Bad LBA: 5453473 Not Repaired
Bad LBA: 5453474 Not Repaired
Bad LBA: 5453475 Not Repaired
Bad LBA: 5453476 Not Repaired
Bad LBA: 5453477 Not Repaired
Bad LBA: 5453478 Not Repaired
Bad LBA: 5453479 Not Repaired
Bad LBA: 5453504 Not Repaired
Bad LBA: 5453505 Not Repaired
Bad LBA: 5453506 Not Repaired
Bad LBA: 5453507 Not Repaired
Bad LBA: 5453508 Not Repaired
Bad LBA: 5453509 Not Repaired
Bad LBA: 5453510 Not Repaired
Bad LBA: 5453511 Not Repaired
Bad LBA: 5453512 Not Repaired
Bad LBA: 5453513 Not Repaired
Bad LBA: 5453514 Not Repaired
Bad LBA: 5453515 Not Repaired
Bad LBA: 5453516 Not Repaired
Bad LBA: 5453517 Not Repaired
Bad LBA: 5453518 Not Repaired
Bad LBA: 5453519 Not Repaired
Bad LBA: 5453520 Not Repaired
Bad LBA: 5453521 Not Repaired
Bad LBA: 5453522 Not Repaired
Bad LBA: 5453523 Not Repaired
Bad LBA: 5453524 Not Repaired
Bad LBA: 5453525 Not Repaired
Bad LBA: 5453526 Not Repaired
Bad LBA: 5453527 Not Repaired
Bad LBA: 5453528 Not Repaired
Bad LBA: 5453536 Not Repaired
Bad LBA: 5453537 Not Repaired
Bad LBA: 5453538 Not Repaired
Bad LBA: 5453539 Not Repaired
Bad LBA: 5453540 Not Repaired
Bad LBA: 5453541 Not Repaired
Bad LBA: 5453542 Not Repaired
Bad LBA: 5453543 Not Repaired
Bad LBA: 5453544 Not Repaired
Bad LBA: 5453545 Not Repaired
Bad LBA: 5453546 Not Repaired
Bad LBA: 5453547 Not Repaired
Bad LBA: 5453548 Not Repaired
Bad LBA: 5453549 Not Repaired
Bad LBA: 5453550 Not Repaired
Bad LBA: 5453551 Not Repaired
Bad LBA: 5453552 Not Repaired
Bad LBA: 5453553 Not Repaired
Bad LBA: 5453554 Not Repaired
Bad LBA: 5453555 Not Repaired
Bad LBA: 5453556 Not Repaired
Bad LBA: 5453557 Not Repaired
Bad LBA: 5453558 Not Repaired
Bad LBA: 5453559 Not Repaired
Bad LBA: 5453560 Not Repaired
Bad LBA: 5453561 Not Repaired
Bad LBA: 5453562 Not Repaired
Bad LBA: 5453563 Not Repaired
Bad LBA: 5453564 Not Repaired
Bad LBA: 5453565 Not Repaired
Bad LBA: 5453566 Not Repaired
Bad LBA: 5453567 Not Repaired
Bad LBA: 5453568 Not Repaired
Bad LBA: 5453569 Not Repaired
Bad LBA: 5453570 Not Repaired
Bad LBA: 5453571 Not Repaired
Bad LBA: 5453572 Not Repaired
Bad LBA: 5453573 Not Repaired
Bad LBA: 5453574 Not Repaired
Bad LBA: 5453575 Not Repaired
Bad LBA: 5453576 Not Repaired
Bad LBA: 5453577 Not Repaired
Bad LBA: 5453578 Not Repaired
Bad LBA: 5453579 Not Repaired
Bad LBA: 5453580 Not Repaired
Bad LBA: 5453581 Not Repaired
Bad LBA: 5453582 Not Repaired
Bad LBA: 5453583 Not Repaired
Bad LBA: 5453584 Not Repaired
Long Generic - FAIL 27-1-2015 03:25:39
(Moderator: lange listing tussen code-tags gezet)
-
Ik heb nog garantie, dus volumes verwijderen (en daarmee de data) en terugsturen?
Zelf denk ik vervangen, maar ja, om zomaar op te sturen ? Zou dit in overleg doen, kontakt opnemen met Seagate en het diagnose resultaat doorgeven.
Of kontakt opnemen met je leverancier.
-
Hoi,
Een dikke week verder nu en inmiddels een nieuwe HDD rijker, welke ik vanmiddag onder garantievoorwaarden heb gekregen via de fabrikant. De afgelopen dagen heeft mijn NAS het nog prima gedaan met een beschadigde schijf, al lijkt deze sinds vanmorgen daadwerkelijk vastegelopen, volgens de log. Bepaalde apps zijn ook gestopt (wellicht omdat het updaten is mislukt).
Daarom zojuist gelijk de nieuwe schijf geplaatst om deze schijf te initialiseren, zodat ik later deze defecte schijf kan verwijderen (en ook kan omruilen). Maar via schijfbeheer is het knopje 'beheren' grijs. Ik kan alleen maar 'aanmaken' of 'verwijderen' (zie screenshot).
Komt dit door de huidige, defecte schijf? Hoe kan ik nu de boel goed overzetten?
Ik heb al mijn data natuurlijk al wel veilig gesteld via een externe HDD, maar ik wil graag voorkomen dat ik alles in mijn NAS weer moet instellen en aanmaken. Is hier nog een mogelijkheid toe, of zit er niets anders op?
Alvast bedankt.
Groet, ROnald
-
Ehhhhh....ik probeer dit te begrijpen:
Daarom zojuist gelijk de nieuwe schijf geplaatst om deze schijf te initialiseren, zodat ik later deze defecte schijf kan verwijderen (en ook omruilen).
Heb je nou de goede schijf vervangen door de nieuwe, zodat je je later de defecte schijf kan verijderen :?: :?:
ALS ik dat goed begrepen heb, dan was dat geen goed idee ("De afgelopen dagen heeft mijn NAS het nog prima gedaan met een beschadigde schijf, al lijkt deze sinds vanmorgen daadwerkelijk vastegelopen, volgens de log.")
Waarom heb je die defecte vervangen door de nieuwe...... ::)
Ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb.
-
Haha, nee uiteraard niet.
Eén schijf was geheel overleden. Deze blokkeerde de NAS totaal. Deze schijf heb ik verwijderd en uiteindelijk opgestuurd, waarvoor ik vandaag dus een vervangende schijf heb gekregen. Toen deze
schijf dus eenmaal uit de NAS was, startte de NAS dus wel op. De overgebleven schijf bleek echter ook beschadigd, maar de boel draaide nog wel.
Nu dus wil ik de boel herstellen met de nieuwe schijf, maar dat lukt dus niet (meer)...?
Hoop dat het nu duidelijker is.... :-)
-
Pffffff ;)
Kijk eens onder HDD / SSD, zie je daar je nieuwe HD niet?
-
Ja daar ziet ie 'm, als zijnde niet geinitialiseerd. Wat zou ik daar verder moeten doen?
-
Ik heb nu toch maar op 'aanmaken' geklikt, met als resultaat dat ik nu twee volumes heb. Maar ik hoef er maar één, met gegevens bescherming...
Ook kan ik nog steeds niet op 'beheren' klikken. Inmiddels is de schijf nu wel geinitialiseerd...
-
Als volume2 gereed is dan volume2 maar weer verwijderen dan maar weer kijken of beheren wel beschikbaar is. ::)
-
Hmmm ok.... Zal morgen weer verder kijken, want dit duurt dan nog wel ff.
Bedankt!
-
Helaas. Beheren niet beschikbaar na het verwijderen van volume 2.... :'(
-
Dan snap ik het ook niet, zou een Ticket maken hiervoor want, normaal gesproken is de procedure deze:
https://help.synology.com/dsm/?lang=nld§ion=DSM&version=5.1&link=StorageManager%2Fvolume_diskgroup_repair.html
OF kun je de volgende optie wel zien:
[attachimg=1]
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Thanx. Heb een incident ingeschoten bij Synolgy. Bedankt tot zo ver voor je hulp. Laat nog wel even weten hoe het afloopt...
-
Helaas, waar ik al bang voor was: omdat de tweede schijf dermate defect was is er geen herstel meer mogelijk.
Ben inmiddels e.a.a maar weer aan het opbouwen. Een hoop werk, zo'n hobby.....
Bedankt in ieder geval voor het meedenken Birdy.
Groet, Ronald